Jump to content
IGNORERAD

Made in Thailand


Oregistrerad

Recommended Posts

11 timmar sedan, skrev apknug:

Bilfabrikanterna brukar gära skylla på skatten, volvo var exempelvis mycket billigare i vissa andra länder än i Sverige. När sedan nån motor journalist konstaterat att det var ju högre skatter i vissa länder där Volvo var billigare, ja då blev svaret jäkligt svävande att det är en internationell marknaden med varierande priser anpassade för repsepektive marknad o en massa blaj.

De tar så mycket betalt som de kan.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

Hej apkung :)

 

Vad är blaj? Någon form av skatt?

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    3

  • stjp8729

    3

  • Tommy

    3

  • Alarik

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej apkung [emoji4]
 
Vad är blaj? Någon form av skatt?
 
Ha en kanonbra dag!
:wai:
Icke globala priser på en global marknad.
Greed.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det där med att köpa märkesjeans i Thailand lät intressant. Var köper ni dem och är det någon chans att de finns i 36” längd?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev iggy:

Det där med att köpa märkesjeans i Thailand lät intressant. Var köper ni dem och är det någon chans att de finns i 36” längd?

Hej iggy :)

 

Nu köper inte jag själv, min fru brukar köpa jeans för mig. Och din (och min) storlek har frugan köpt till exempel:

 

Hua Hin, Blue Port.

Bangkok, Fashion Island.

 

Jag vet att hon köpt på fler ställen men jag kan inte hålla reda var hon shoppar, jag är nämligen alergisk mot shopping och brukar stanna hemma när hon shoppar.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Oregistrerad

Funderar på att fimpa Iphonen (som spökar hej vilt) och köpa en ny enklare asiatlur i Thailand i sommar.

Någon som kan tipsa om något som verkligen fungerar och som gärna har svenska som språkval under inställningar...........typ 1500 spänn eller så?

Förutom att den skall fungera felfritt har jag inga stora krav. Gissar på MBK eller Panthip?

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp en Moto G6 plus, gav 2000 på Elgiganten för nån vecka sedan, den ersatte min gamla Moto G6 plus, som dottern råkat ha sönder.

Mer lur än så behöver man inte och denna var prisvärd redan då den kostade 3000 för ett drygt år sedan.

Garanti kan ju vara bra att ha?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
4 timmar sedan, skrev Tommy:

Köp en Moto G6 plus, gav 2000 på Elgiganten för nån vecka sedan, den ersatte min gamla Moto G6 plus, som dottern råkat ha sönder.

Mer lur än så behöver man inte och denna var prisvärd redan då den kostade 3000 för ett drygt år sedan.

Garanti kan ju vara bra att ha?

 

 

MVH

Säkert en alldeles utmärkt och prisvärd telefon. Fast nu var jag just lite nyfiken på de asiatiska. Finns ju en del märken som tillverkas i den regionen.

Fast om ingen här har köpt sin telefon i Thailand så kanske det i sig är ett tecken på att de är opålitliga eller rent tekniskt inte alltid fungerar i Sverige?

 

Jag hade ju tidigare ett x av världens minsta mobil (Modu T).

Fick inte till Å Ä Ö och dessutom reagerade den inte jämt på kommandon. Så den fick gå till slut, men det var ju skoj så länge det varade.

 

download.jpg.f3f8cf6b76188cf5e383881aa1b6d176.jpg

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Säkert en alldeles utmärkt och prisvärd telefon. Fast nu var jag just lite nyfiken på de asiatiska. Finns ju en del märken som tillverkas i den regionen.

Fast om ingen här har köpt sin telefon i Thailand så kanske det i sig är ett tecken på att de är opålitliga eller rent tekniskt inte alltid fungerar i Sverige?

 

Jag hade ju tidigare ett x av världens minsta mobil (Modu T).

Fick inte till Å Ä Ö och dessutom reagerade den inte jämt på kommandon. Så den fick gå till slut, men det var ju skoj så länge det varade.

 

download.jpg.f3f8cf6b76188cf5e383881aa1b6d176.jpg

 

 

 

 

Jag tror nog att 95% av de telefoner du kan hitta i MBK kommer från samma land som min Lenovo Moto G6 plus...

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Naam kaeng:

Säkert en alldeles utmärkt och prisvärd telefon. Fast nu var jag just lite nyfiken på de asiatiska. Finns ju en del märken som tillverkas i den regionen.

Fast om ingen här har köpt sin telefon i Thailand så kanske det i sig är ett tecken på att de är opålitliga eller rent tekniskt inte alltid fungerar i Sverige?

 

Jag hade ju tidigare ett x av världens minsta mobil (Modu T).

Fick inte till Å Ä Ö och dessutom reagerade den inte jämt på kommandon. Så den fick gå till slut, men det var ju skoj så länge det varade.

 

download.jpg.f3f8cf6b76188cf5e383881aa1b6d176.jpg

 

 

 

 

Har en Samsung A6+,som jag är mycket nöjd med.Kostar cirka 2000-3000 bath idag,tar okey bilder.👍

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer högst troligt kommer att köpa en android lur och för att den inte skall vara för seg så håll koll på internminnet. Det ska vara minst 3gb för att en skall snurra på ok de allra billigaste lurarna på typ 1gb o de går fasen inte att använda.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Funderar på att fimpa Iphonen (som spökar hej vilt) och köpa en ny enklare asiatlur i Thailand i sommar.
Någon som kan tipsa om något som verkligen fungerar och som gärna har svenska som språkval under inställningar...........typ 1500 spänn eller så?
Förutom att den skall fungera felfritt har jag inga stora krav. Gissar på MBK eller Panthip?
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag köpte nyligen en Samsung Galaxy A 10, nån ny lågprismodell. Har svenska språket. Fungerar utmärkt och täcker mina behov. Tror den kostar ca 4000 tb. kontant. Jag köpte med abonnemang

Skickat från min SM-A105G via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minutes ago, tjobo said:

Jag köpte nyligen en Samsung Galaxy A 10, nån ny lågprismodell. Har svenska språket. Fungerar utmärkt och täcker mina behov. Tror den kostar ca 4000 tb. kontant. Jag köpte med abonnemang

Skickat från min SM-A105G via Tapatalk
 

Tycker också den är kanon.

 

20190711_073049.jpg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-06-10 at 02:57, skrev Tallviking:

Seagate har väl kvar sin hårddiskfabrik i Thailand ?

 

Ja frugan jobbade tidigare på Seagate. Kontoret på Theparak rd i utkanten av Bangkok där vi lantisar bor och tillverkningen i Korat.

Här från deras 30-årskalas.

 

 

 

 

 

 

20131204_191718.jpg

20131204_180002.jpg

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
5 timmar sedan, skrev tjobo:

Jag köpte nyligen en Samsung Galaxy A 10, nån ny lågprismodell. Har svenska språket. Fungerar utmärkt och täcker mina behov. Tror den kostar ca 4000 tb. kontant. Jag köpte med abonnemang

Skickat från min SM-A105G via Tapatalk
 

 

4 timmar sedan, skrev Baa:

Tycker också den är kanon.

 

20190711_073049.jpg

Tack för det!

Den tycks kosta 1700 i Sverige. 4000 B skulle innebära 1225 spänn ungefär.

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Mina dykar bots är tydligen tillverkade i Thailand trotts att finska Ursuit har sin logga på dem. Riktigt bra är de också. 
 

679929A4-B2A6-41A7-8C21-0E87E506F903.jpeg.bb74a1945b38338e756f72c19400082c.jpeg

902FC071-4953-4768-BD93-B9D8248C713E.jpeg

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-07-10 at 15:01, skrev Tommy:

Jag tror nog att 95% av de telefoner du kan hitta i MBK kommer från samma land som min Lenovo Moto G6 plus...

 

 

MVH

Kina!! Men Nokia tex tillverkar sina i Indonesien.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, audirs2 said:

Kina!! Men Nokia tex tillverkar sina i Indonesien.

Cirka 60 % av  Samsungs lurar tillverkas i Vietnam. De har ingen tillverkning längre Kina överhuvudtaget.

Sony ska enligt uppgift också sluta tillverka telefoner i Kina och flytta den tillverkningen, till Thailand minsann.

 

https://www.ft.com/content/4d8285a2-eff0-11e9-ad1e-4367d8281195

Link to comment
Dela på andra sajter

Var runt i Pattis idag för att köpa en Moto 6 plus, men hittade ingen. Är det någon som vet om den finns att köpa här?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-06-19 at 23:07, skrev iggy:

Det där med att köpa märkesjeans i Thailand lät intressant. Var köper ni dem och är det någon chans att de finns i 36” längd?

Jag köpte mina Lewis jeans på Köpcentrumet i udonthani  i Lewis butiken . Billigare än i Sverige. Men dyrt ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag köpte även Samsung A10 i Udonthani till Dottern. Kanonlur enligt Maria. Kostade 4000bath. Väldigt köpvärd 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Oregistrerad
On 2019-12-07 at 19:47, skrev John Khonken:

Jag köpte mina Lewis jeans på Köpcentrumet i udonthani  i Lewis butiken . Billigare än i Sverige. Men dyrt ändå

 

Kan det verkligen vara dyrt - om det är billigare än i Sverige. Det är klart, kanske inte för en svensk på Thaisemester, men möjligen den som är bosatt och vet vart man kan köpa produkten mycket billigare. Och det är säkert just det som du menar.

Om nu ÄKTA Lewis jeans exempelvis går att köpa annanstans än i ÄKTA Lewis butik.

 

https://www.levis.co.th/en/store/

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...