Jump to content
IGNORERAD

Retirement Visa Agent


Esspe

Recommended Posts

Fler som fått erbjudanden om att fixa Retirement Visa?

Dom menar nog extension och det var väl just såna här man ville komma åt med införandet av tvånget med kontanter på banken om man inte har inkomst så det räcker.

Vet inte hur dom fått min mail-adress. Har inga planer på att använda dom men skrev till dom av nyfikenhet och frågade hur dom tänkt lösa kontantbiten på kontot.

 

"Hey Stefan,

This is Grace from Thai Visa Centre again.

I am happy to let you know that our price for 1 Year Retirement Visa's is now only ฿14,000 (50% discount)!

We help sponsor your financial requirements, and only require passport, and two photos.

If you have any visa needs please contact us ASAP.

Have a wonderful day.

--

Grace
LINE @thaivisacentre
WEBSITE Thai Visa Centretracking.png"

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

För drygt ett år sen tog jag detta foto utanför en Visakonsult på Soi Buakhao. Med tanke på vad det kostar så är det nog inte bara hjälp med att fylla i blanketterna man får. Märkligt i alla fall att man annonserar så öppet kan jag tycka.

001.JPG.a59198fb081ac5ef32b94efb3b6b596e.JPG

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Fritz:

För drygt ett år sen tog jag detta foto utanför en Visakonsult på Soi Buakhao. Med tanke på vad det kostar så är det nog inte bara hjälp med att fylla i blanketterna man får. Märkligt i alla fall att man annonserar så öppet kan jag tycka.

001.JPG.a59198fb081ac5ef32b94efb3b6b596e.JPG

Säg att man skulle betala de här pengarna, men sedan inte får något "retirement visa".

Man kan ju knappast gå till polisen och klaga för att man har försökt göra en olaglig handling, som inte funkade.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Jive:

Säg att man skulle betala de här pengarna, men sedan inte får något "retirement visa".

Man kan ju knappast gå till polisen och klaga för att man har försökt göra en olaglig handling, som inte funkade.

Man behöver kanske inte betala förrän man får tillbaks sitt pass?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Esspe:

Man behöver kanske inte betala förrän man får tillbaks sitt pass?

Så kan det ju kanske vara.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

För drygt ett år sen tog jag detta foto utanför en Visakonsult på Soi Buakhao. Med tanke på vad det kostar så är det nog inte bara hjälp med att fylla i blanketterna man får. Märkligt i alla fall att man annonserar så öppet kan jag tycka.

001.JPG.a59198fb081ac5ef32b94efb3b6b596e.JPG

Haha, nu har man blivit lite mer diskret i sin marknadsföring. Jag knallade just förbi och nu kostar tjänsterna 1XXXX och 2XXXX battingar. :)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett väldigt uttömmande och klargörande svar på min fråga om hur dom kunde lösa bankkonto med 800k.

 

"We can help you , We will handle all for you 
we require only your passport and 2 photos."

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Fick ett väldigt uttömmande och klargörande svar på min fråga om hur dom kunde lösa bankkonto med 800k.

 

"We can help you , We will handle all for you 
we require only your passport and 2 photos."

Med andra ord säger de, skit i det du...... 😬

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

Med andra ord säger de, skit i det du...... 😬

 

 

Ja det tar han som sätter stämpeln i passet hand om. Han förbiser antagligen det kravet. 

Eller så kanske ett bankkonto i ens namn öppnas fast uttagsrätten ligger hos någon annan.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minutes ago, Esspe said:

Fick ett väldigt uttömmande och klargörande svar på min fråga om hur dom kunde lösa bankkonto med 800k.

 

"We can help you , We will handle all for you 
we require only your passport and 2 photos."

Det finns ju gott om scams, och detta kan väl vara en sådan. Å andra sidan har jag under mina år i Thailand hört om alla möjliga kreativa lösningar på olika visaproblem. Kan man tex få tillstånd att bli kvar i landet efter flera års av overstay genom att betala en slant, eller bli insläppt trots anmärkning i passet, genom att betala en slant, ja då kan man med största säkerhet också få ett retirement visa genom att betala en slant. Men det verkar lite billigt om de ska "garantera" beloppet på banken.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev spooncreek:

Men det verkar misstänkt billigt om de ska "garantera" beloppet på banken.

Inte vet jag men bankerna kanske skriver ut falska intyg på feta bankkonton om dom får vara med och dela på kakan.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Soengsang:

Med andra ord säger de, skit i det du...... 😬

 

Ungefär så ja :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Ingenting är omojligt i Thailand!!   Spelar ingen roll vilka lagar det nu är, allt går att kringgå for dom som vill det..

Link to comment
Dela på andra sajter

2% ränta på 800K låter som 16K

Bättre låna upp dom i svensk bank för samma peng.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Har många bekanta här uppe som kör med sånna där "visum". 

 

De är självklart olagliga, men utan dem, så hade suttit i sitt kalla ursprungsland och häckat. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...