Jump to content
IGNORERAD

VPN och Microsoft


lasseiudon

Recommended Posts

lasseiudon

Har just skaffat en VPN-tjänst, Mullvad, som verkar fungera lätt och bra. Har dock stött på ett problem och det gäller min mail.  Jag har 5 olika mailkonton och använder Thunderbird för att hantera dessa konton. Ett av mina mail-konton är ett Microsoft-konto och när VPN är aktivt så slår säkerhetsfunktionerna hos Microsoft till direkt. Kontor spärras och jag får meddelande om ovanlig inloggningsaktivitet (Microsoft tycker tydligen att det är konstigt att jag ena minuten loggar in från Stockholm för att bara några minuter senare logga in ifrån New York).

 

Finns några förslag vad man kan göra förutom att komma ihåg att stänga ner Thunderbird innan VPN startas?

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom @lasseiudon fått svar som är riktigt lånar jag tråden lite...

 

Jag har tidigare haft NordVPN men nu sen en tid Mullvad, tycker mullvad fungerar bättre och bromsar inte särskilt mycket.

 

Här resultat via mobil uppkoppling i Finland, just nu.

 

Utan VPN

8317859649.png

 

Men VPN, server i Malmö.

8317857176.png

 

Hur fungerar Mullvad mot Sverige från Thailand?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte installera Mullvad men de har tydligen inga trials längre så kan inte hjälpa dig där tyvärr.

Jag gjorde ett test precis nu med min VPN (TorGuard) och om intresse finnes så se bild nedan. Om inte så scrolla genast bara vidare.

speed.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej fan det där blev ju fel på den sista! Sorry!

STHLM - Med VPN (svenskt ip) kommer här:

 

image.png.bd3a7ac290e95eebe1731d74c108252a.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...