Jump to content
IGNORERAD

Behöver min vän med shengenvisa en returbiljett.


scorpio63

Recommended Posts

Som trådtiteln säger. 

Eftersom hon kan stanna i 3 månade på visumet men kanske blir tvungen att åka tidigare så

känns det onödigt att köpa returbiljett innan.

Frågan är då om det blir några problem att flyga hit och komma in i landet utan returbiljett?

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Öppen biljett.

 

mao köp en biljett med chans att byta datum utan att det kostar. 

Returbiljett e ju ett måste.

 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, behöver bara visa att hon (eller inbjudaren) har tillräckligt med pengar för att köpa en biljett.

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev gst:

Nej, behöver bara visa att hon (eller inbjudaren) har tillräckligt med pengar för att köpa en biljett.

Vem ska hon visa det till?

Och hur ska hon kunna visa att jag har pengar att köpa biljett för?

Jag står ju som garant för henne på visumet och där har jag ju lämnat inkomst och andra papper som krävdes

så då förutsätter man väl att man har råd att köpa en biljett.

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
Precis nyss, skrev scorpio63:

Vem ska hon visa det till?

Och hur ska hon kunna visa att jag har pengar att köpa biljett för?

Jag står ju som garant för henne på visumet och där har jag ju lämnat inkomst och andra papper som krävdes

så då förutsätter man väl att man har råd att köpa en biljett.

 

 

Det behövs ingen returbiljett. 

Det är enklare och man undgår eventuella problem (som går att lösa), men faktum är att man inte måste ha en returbiljett. 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev C-dude:

Öppen biljett.

 

mao köp en biljett med chans att byta datum utan att det kostar. 

Returbiljett e ju ett måste.

 

 

C;D

Ett alternativ naturligtvis, men onödigt att slänga ut pengar i onödan om man inte behöver.

En sån biljett kostar troligen betydligt med än en ok biljett från flygresor.se

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Står det inte i kriterierna för visumet?

 

Vet att det är ett tråkigt svar, men bättre att kolla vid källan istället för vid stenborden.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev scorpio63:

Som trådtiteln säger. 

Eftersom hon kan stanna i 3 månade på visumet men kanske blir tvungen att åka tidigare så

känns det onödigt att köpa returbiljett innan.

Frågan är då om det blir några problem att flyga hit och komma in i landet utan returbiljett?

Vi har nyligen brottats med 2 visumansökningar och den info vi fick är att det ska endera finnas returbiljett eller medel för att handla en.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev scorpio63:

Vem ska hon visa det till?

Och hur ska hon kunna visa att jag har pengar att köpa biljett för?

Jag står ju som garant för henne på visumet och där har jag ju lämnat inkomst och andra papper som krävdes

så då förutsätter man väl att man har råd att köpa en biljett.

 

 

Det lär väl framgå av de papper du visar (om du är garant) att det finns medel att betala hemresan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...