Jump to content
Jorakey

Fega moderatorer

Recommended Posts

Fantomen

Nu börjar det sannerligen ta form i tråden må jag säga haha!

Intressant (dock ganska sorgligt) att man kallar andra medlemmar för "jävla äckel" sådär utan vidare och ingen lyfter nämnvärt på ögonbrynen.

Känns betryggande på ett sätt att veta vad ribban ligger men man börjar ju fundera på vad fan det är frågan om alltså.... Jaja...

Jag fortsätter spänt att följa utvecklingen med kaffe och lite wirre i väntan på F1.

:morgon:

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Bananen
12 minuter sedan, skrev Atom:

Hon har gått i brittisk skola hela livet så engelskan ska vara bra men givetvis är inte det någon garanti för att kunna uttrycka sig väl. Hon är 13 år. 

Ok, det förklarar ju det hela, fick först känslan att själva "äpplet" inte var inblandad i den berättelsen, men går hon i en brittisk skola så är det ju fullt möjligt. 😀

Jive
5 minuter sedan, skrev Atom:

Nää, dottern är inte något vidare på att läsa svenska och mina jobbmail innehåller sällan några litterära utsvävningar. Däremot vill jag gärna tro att allt läsande och berättande vi gjorde när hon var mindre har påverkat hennes vilja att skriva, men det vet man ju aldrig.

Jag tycker nog också att texten var aningen svulstig men i det här fallet så var det meningen med uppgiften. Hade syftat varit att skriva en faktabaserad text så hade det nog sett annorlunda ut.

Hon har gått i brittisk skola hela livet så engelskan ska vara bra men givetvis är inte det någon garanti för att kunna uttrycka sig väl. Hon är 13 år. 

Min kommentar var absolut inte ämnad som negativ kritik, tvärtom. En imponerande text av en 13-åring!

Mina tankar gick ett tag till dig där - din konst att kunna kamouflera "fakta" med ett blommigt språk.😉

• Ge karma 1

frogfish
11 minuter sedan, skrev Atom:

Nää, dottern är inte något vidare på att läsa svenska och mina jobbmail innehåller sällan några litterära utsvävningar. Däremot vill jag gärna tro att allt läsande och berättande vi gjorde när hon var mindre har påverkat hennes vilja att skriva, men det vet man ju aldrig.

Jag tycker nog också att texten var aningen svulstig men i det här fallet så var det meningen med uppgiften. Hade syftat varit att skriva en faktabaserad text så hade det nog sett annorlunda ut.

Du kan vara en stolt far (vilket jag antar att du är). Inte många vuxna ens som kan skriva en sån text.

Och stilen anpassa ju givetvis efter uppgiften, finns ingen anledning att vara "cool" och hålla igen. Det är en hård värld, så det är lika bra att dundra in bollen när man får chansen, det gäller att visa vad man kan.

Vet inte varför jag skrev detta egentligen, men jag tyckte nog det var fånigt att du på gränsen måste försvara att din dotter vet hur man uttrycker sig. So keep up the good work👍

• Ge karma 4
  • Fint 1

Kenneth4618
12 timmar sedan, skrev Batting:

Gulligt hörru. Hälsa Roffe, själv reser jag helst själv. Om du vill vet mer om bageri så kan du mejla den ruskige, lämna mig i fred ditt jävla äckel!

Nu är det ju du som inte kan lämna mig ifred Herr Noll Koll. 😍

• Ge karma 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Soengsang
On 2019-06-08 at 08:28, skrev stefan5300:

Ja, och det beror ju på vem puckot är,  när ett riktigt pucko utan självinsikt kallar någon annan djävla pucko ja då har det gått för långt.

Kan lägga till på listan att du tycker det är bra när medlemmar kallar någon för ”jävla äckel” också 👎🏿👎🏿👎🏿

EA86ED8B-5BC5-4D4B-A0E9-E40488C0BEB6.jpeg.477fcdb29d0f9e983759789e9fa13892.jpeg

• Ge karma 6
  • Snurrigt 1

Surin P3

Ja, Batting på bänken några dagar. 

• Ge karma 5

Nicholas
Personligen så tycker jag en och annan ”välrenommerad” medlem borde åtminstone få en snigel på ögat...

han sa.... bla bla bla därför måsta jag säga bla bla bla

jag ger bara svar på tal bla bla bla.

bidrar ju inte direkt till god stämning

Är ju inte ens med glimten i ögat

enis

Ja

En viss "välrenommerad" medlem är alltid på plats när det vankas tjafs.

Det har inte gått obemärkt förbi.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

• Ge karma 7

Mr Ning Ning

Mera bla, bla, bla åt folket!

Det höjer ribban på MPR👍

• Haha 2

Esspe
4 timmar sedan, skrev Enis:

Personligen så tycker jag en och annan ”välrenommerad” medlem borde åtminstone få en snigel på ögat...

enis

Inte så lätt med glimten i ögat om man redan har en snigel där.

• Haha 1

stefan5300
15 timmar sedan, skrev Soengsang:

Kan lägga till på listan att du tycker det är bra när medlemmar kallar någon för ”jävla äckel” också 👎🏿👎🏿👎🏿

EA86ED8B-5BC5-4D4B-A0E9-E40488C0BEB6.jpeg.477fcdb29d0f9e983759789e9fa13892.jpeg

Jaha då kom Herr Pekpinne fram igen, för att vara Batting så var det väl positivt att skriva Gulligt hörru👍👍👍

• Ge karma 2
  • Haha 1

stefan5300
Posted (edited)
12 timmar sedan, skrev Enis:

enis

De där "välrenommerade" kunde väl göra en svensk mpr-version av filmen The untouchable:D:declare:.

Det vore kul om jag kunde få en liten biroll eller i alla fall vara statist.

Edited by stefan5300
  • Ge karma 1

Surin P3
Posted (edited)
7 minuter sedan, skrev stefan5300:

De där "välrenommerade" kunde väl göra en svensk mpr-version av filmen The untouchable:D:declare:.

Det vore kul om jag kunde få en liten biroll eller i alla fall vara statist.

Du skulle ju nästan få huvudrollen. Inte en varning sedan 2014.

Edited by Surin P3
  • Haha 4

stefan5300
20 minuter sedan, skrev Surin P3:

Du skulle ju nästan få huvudrollen. Inte en varning sedan 2014.

Nä jag ska vara regissör och du får absolut inte bli rolltillsåttare men du skulle nog passa bra att kolla upp censuren.