Jump to content
IGNORERAD

Bagagevikt med Thai


Guest Gurkan21

Recommended Posts

Guest Gurkan21

Hej!

Hur mycket vikt får ha om man flyger thai air utrikes

i ekonomi klass?

MVH Gurkan21

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    4

  • GammalDansken

    3

  • Herr Chang

    2

  • Bengt-Erik

    2

Mest aktiva i denna tråd

20 kilo står det på min biljett. Det blir många härliga Beer Chang tillbaka om jag nu orkar åka.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

20 + 7 kg om man inte har något medlemskap

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

30+10 om du har Royal Orchidkort(tror jag) Mvh Måne PS synd att vi inte hann träffas men det går fler tåg DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

PlayTheGame

Följande gäller för incheckat bagage:

20 kg utan ROP-kort

Silver:

"Priority baggage handling and an extra 10 kilograms baggage allowance (except where baggage allowance is determined by piece) on all THAI flights."

Guld:

"An additional 20 kilograms baggage allowance"

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

De siffror som nämnt i tråden stämmer vad jag vet.

Men det är ju skillnad på vilket håll man åker. Dom är snällare i Thailand, speciellt om thaidamen drar en snyftare om att hon måste ha med sig allt detta till Sverige. På till exempel Landvetter på väg till Thailand kan man i regel glömma att överstiga viktgränserna.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har på Thai 48kg nitt71 38kg o grabben 38kg.

Det är 124kg + lite extra kilo.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

gubben4906

Jag hade min resväska som vägde 20 kg, min kabinväska som vägde 9 kg + min ryggsäck som inte vägdes, hade den på ryggen under hela invägningen. Vägde kanske 5 kilo. så för mig hade jag vikt på 34 kg. Ensam

:great: gubben :great:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi hade 139 kilo incheckat (läs mat) tillbaka till Sverige, på fyra pers. 2 vuxna o 2 barn.

Premium Economy = 30 kilo per pers - plus en (eller två) väska in i planet som jag aldrig har varit med om att de väger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt 30 kilo med silver 7 kilo handbagage men som en redan har nämnt en väntar med en väska medans ni checkar in så i mitt fall brukar det bli 30+7+ca10 ungefär 47 kilo

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade med mig 24 kg + 8 kg i handbagage när jag checkade in i Bkk med thai ekonomi biljett, inte ett ord .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

34 Kg inga bekymmer bara en komentar från personalen har du sten med dig :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Får inte Thailändare ta några kilo mer än oss, eller har jag fattat fel?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Quote

Får inte Thailändare ta några kilo mer än oss, eller har jag fattat fel?

Det verkar som att Thai air har blivit hårdare eller så är det som du säger att Thailändare inte får ha övervikt utan att betala. Svärmor kom igår och de ville att hon skulle betala för 3 kg övervikt!  :7: Men efter lite ursäkter och att hon handlat till barnbarnen så fick hon passera, däremot så var det en annan kvinna som hade 20 kilo övervikt, de krävde henne först på 30 000 baht men efter prutande hamnade den summan på 15 000 baht. Jag har själv rest med familjen ett antal gånger med 20-30 kg övervikt men aldrig behövt betala. Däremot fick vi plocka om en del tunga saker i väskorna så att vikten inte översteg 35 kg per väska.

Mvh Maakaao  :wai:

                                                                                  

 

                                   

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt med Thailand beror det på vilken person man blir bemött av, -samma gäller tydligen med personalen vid Thai incheckings diskar.. Ibland är det nitisk personal... ibland sympatisk som inte bryr sig det minsta med övervikter på bagage.. 

Turist slogan från 1999 "Amazing Thailand" är slående rätt och gäller än...

Mr satang

Link to comment
Dela på andra sajter

Även ditt eget uppträdande kan ju vara en påverkande faktor

Trevlig och välklädd har nog större chans att få med övervikt än full, störig och sjabbigt klädd

Gäller nog många situationer i Thailand som turister kan råka in i.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Som vanligt med Thailand beror det på vilken person man blir bemött av, -samma gäller tydligen med personalen vid Thai incheckings diskar.. Ibland är det nitisk personal... ibland sympatisk som inte bryr sig det minsta med övervikter på bagage.. 

Turist slogan från 1999 "Amazing Thailand" är slående rätt och gäller än...

Kan nog bero lite på hur full kärran är och hur mycket frakt som lämnas kvar för att vissa inte följer den tillåtna vikten på bagage. Flyg lätt så gör ni nått för miljön  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Trevlig och välklädd har nog större chans att få med övervikt än full, störig och sjabbigt klädd

Kan vi få ett exempel på vad du menar med "välklädd" vs "sjabbigt klädd" vid en långflygning?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den frågan får du ställa till tjejen i incheckningsdisken för det är hon som bedömer dig och dina chanser att få med dig övervikt utan problem

Du får väl tänka lite själv där !  :mdr:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

...

Men det är ju skillnad på vilket håll man åker. Dom är snällare i Thailand, speciellt om thaidamen drar en snyftare om att hon måste ha med sig allt detta till Sverige. På till exempel Landvetter på väg till Thailand kan man i regel glömma att överstiga viktgränserna.

Herr Chang har talat.

På direkt fråga hur övervikt definieras sas det ca +10% (SAS, Landvetter).

Vi har alltid gått stenhårt på detta och hittills sluppit betala extra.

22 kg /person i resväskorna och 8-9 kg i handbagaget.

Vi kör också med att visa upp det ena handbagage vid incheckningen

och ta med två på planet :-)

Sist vi åkte hade vi 47 kg i våra två resväskor och 20 kg fördelat på 2 handbagage

samt 35 kg tillsammans på ryggen. Gick bra från BKK :-)

Det kan rekommenderas att se obesvärad ut även om ryggsäcken väger uppemot 20 kg.

/GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Den kampanj Thai Airways kör nu med biljetter på 5000 kr fram till och med hösten har en luring i sig som man kanske missar om man inte läser det finstilta

Även om du åker på "ethnic" som normalt ger dig 30 kg (som thailändare) gäller enbart 20 kg med dom här kampanjbiljetterna

Fick en varning om detta från vår resebyrå

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Plätt

Quote

Den kampanj Thai Airways kör nu med biljetter på 5000 kr fram till och med hösten har en luring i sig som man kanske missar om man inte läser det finstilta

Även om du åker på "ethnic" som normalt ger dig 30 kg (som thailändare) gäller enbart 20 kg med dom här kampanjbiljetterna

Fick en varning om detta från vår resebyrå

Min väska vägde 26,7 kg när jag åkte hem 31/5 på kampanje biljett betalade 4780:- ingen ifråga sättning alls angående vikten på väskan.

Vet ej om dom tittar mellan fingrarna när man har Royal Orchid kort

Har jag åkt med 34,5kg väska oxå på kampanje biljett fick lämna in den på övervikts bandet sen inge mer med det det var i september i fjol.

Reser flitigt mellan Sverige-Thailand kanske hjälper när dom tittar inte vet jag

Mvh.Plätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...