Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls VM Damer 2019


Benriach

Ska du följa detta?  

68 röster

  1. 1. Ska du följa detta?

    • Ja! Självklart kommer jag sitta klistrad vid TV:n varenda match. Vilket toppenevenemang...
      7
    • Ja,Sveriges matcher iallafall...
      21
    • Ja, jämställdhet är en ytterst viktig fråga för en präktig PK-människa som mig...
      6
    • Nej...
      34


Recommended Posts

Vi får hoppas statistiken håller i sig...

"Tyskland har vunnit VM två av de sju VM-turneringarna som hittills har avgjorts.

I de fem övriga har laget som slagit ut Tyskland gått hela vägen till final och vunnit."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    17

  • Esspe

    17

  • HuaHindinnge

    12

  • Tommy

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

11 timmar sedan, skrev Soengsang:

Om lekstuga, borde väl sverige mött dem i semi?

Holland hade flyt. FIck en straff i slutet men då hade Japan haft flera bra chanser innan, en i ribban bl.a.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar damfotboll. Här en bild på Christen Press🙂 Hon spelar i USA:s landslag. Christen har även

spelat för bla Tyresö FF och Kopparbergs/Göteborg FC.

 

r99821_3002x4500cc.jpg.1afb8bc85fcd634bc6ac6935a54492fa.jpg

 

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev edvardpop:

Jag gillar damfotboll. Här en bild på Christen Press🙂 Hon spelar i USA:s landslag. Christen har även

spelat för bla Tyresö FF och Kopparbergs/Göteborg FC.

 

r99821_3002x4500cc.jpg.1afb8bc85fcd634bc6ac6935a54492fa.jpg

 

 

 

 

 

Googla ”Sofia Jakobsson nude” mmmm.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev edvardpop:

Jag gillar damfotboll. Här en bild på Christen Press🙂 Hon spelar i USA:s landslag. Christen har även

spelat för bla Tyresö FF och Kopparbergs/Göteborg FC.

 

r99821_3002x4500cc.jpg.1afb8bc85fcd634bc6ac6935a54492fa.jpg

 

 

 

 

 

Frågan är väl om hon gillar herrfotboll???

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Heja Sverige 🇸🇪

Sen måste man ju påstå att Damfotboll har höjt sig i nivå!

Ibland mer sevärd än Herrars 

Så Det Så 👠

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Heja Sverige [emoji1236]
Sen måste man ju påstå att Damfotboll har höjt sig i nivå!
Ibland mer sevärd än Herrars 
Så Det Så [emoji151][emoji460]
Har aldrig sett herrarna spela så här bra.

Ett ordinärt Stockholms derby är 14 gånger sämre spel.

Första halvleken här mot Nederländerna väldigt bra spelat.
Jobba hårt, bra spel hela tiden, tajta i närkamper och ligger på motståndarna, skjuter nästan inte iväg bolen på chans till tjottahejti nån gång.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Båda lagen spelade riktigt bra fotboll
Synd bara att domarinsatsen inte höll samma kvalitet
Säger inte att det avgjorde matchen 
MEN varför använde hon inte VAR när Sverige skulle ha haft en straff i andra halvlek?

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör man inga mål så vinner man inga matcher.

Men lite surt att de blev rånade på straffen. Alla 5 i VAR-rummet kan ju inte ha missat den?

Jaja, nu vänder vi blad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Lite skönt att de inte gick till final. Då hade tjatet börjat om varför herrarna tjänar mer tagit ny fart men vi lär väl inte slippa det helt.

Det är lika enkelt som att t.ex. Eldkvarn inte får mer betalt än Metallica för ett uppträdande. Utan att lägga aspekter på om det
ena eller andra är bättre så är det marknadskrafterna som styr.

 

Om man tror att damerna spelar bättre fotboll och att ett Stockholmsderby har 14 gånger sämre spel så vet jag inte riktigt
hur man kommer fram till den analysen. Vilket svenskt div 5 lag som helst sopar mattan med damlandslaget, det har ju 
t.o.m. pojklag med en mindre på plan gjort.

 

Sedan tycker jag att det självklart att unga tjejer ska ha samma möjlighet till att spela fotboll som pojkar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
1 timme sedan, skrev Fredman:

Lite skönt att de inte gick till final. Då hade tjatet börjat om varför herrarna tjänar mer tagit ny fart men vi lär väl inte slippa det helt.

Det är lika enkelt som att t.ex. Eldkvarn inte får mer betalt än Metallica för ett uppträdande. Utan att lägga aspekter på om det
ena eller andra är bättre så är det marknadskrafterna som styr.

 

Om man tror att damerna spelar bättre fotboll och att ett Stockholmsderby har 14 gånger sämre spel så vet jag inte riktigt
hur man kommer fram till den analysen. Vilket svenskt div 5 lag som helst sopar mattan med damlandslaget, det har ju 
t.o.m. pojklag med en mindre på plan gjort.

 

Sedan tycker jag att det självklart att unga tjejer ska ha samma möjlighet till att spela fotboll som pojkar.

 

 

Visst är det så men det är konstigt att det är just i fotboll som dessa jämförelser kommer, ingen ifrågasatte att Kajsa B "bara" hoppade 2,08 när herrarna hoppade betydligt högre, hon var en stjärna iaf. Tennis, golf 

Anja P, Pernilla W med flera, så visst var det en riktigt bra insats de gjorde i går !!

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
Precis nyss, skrev conservator:

Visst är det så men det är konstigt att det är just i fotboll som dessa jämförelser kommer, ingen ifrågasatte att Kajsa B "bara" hoppade 2,08 när herrarna hoppade betydligt högre, hon var en stjärna iaf. Tennis, golf 

Anja P, Pernilla W med flera, så visst var det en riktigt bra insats de gjorde i går !!

Bättre konkurrens i de idrotter du nämner. Konkurrensen inom dam fotbollen har blivit mycket bättre de senaste 10 åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Bättre konkurrens i de idrotter du nämner. Konkurrensen inom dam fotbollen har blivit mycket bättre de senaste 10 åren.

Det är en sak så klart, men i de flesta idrotter så tävlar män emot män och kvinnor emot kvinnor av förklarliga skäl och då behöver man ju inte jämmföra hur de skulle stå sig om de mötte män i just den sporten. Den sport som jag kommer på där män tävlar emot kvinnor på lika villkor är olika grenar inom hästsport så där kan man göra jämförelsen men inte annars.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Lite skönt att de inte gick till final. Då hade tjatet börjat om varför herrarna tjänar mer tagit ny fart men vi lär väl inte slippa det helt.

Det är lika enkelt som att t.ex. Eldkvarn inte får mer betalt än Metallica för ett uppträdande. Utan att lägga aspekter på om det
ena eller andra är bättre så är det marknadskrafterna som styr.

 

Om man tror att damerna spelar bättre fotboll och att ett Stockholmsderby har 14 gånger sämre spel så vet jag inte riktigt
hur man kommer fram till den analysen. Vilket svenskt div 5 lag som helst sopar mattan med damlandslaget, det har ju 
t.o.m. pojklag med en mindre på plan gjort.

 

Sedan tycker jag att det självklart att unga tjejer ska ha samma möjlighet till att spela fotboll som pojkar.

 

 

Words👍

 

Men samtidigt är det naturligtvis roligt när gulblå är framgångsrika, all heder till de kämpande damerna!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 minut sedan, skrev conservator:

Det är en sak så klart, men i de flesta idrotter så tävlar män emot män och kvinnor emot kvinnor av förklarliga skäl och då behöver man ju inte jämmföra hur de skulle stå sig om de mötte män i just den sporten. Den sport som jag kommer på där män tävlar emot kvinnor på lika villkor är olika grenar inom hästsport så där kan man göra jämförelsen men inte annars.

Jo, det går visst att jämföra konkurrens mellan olika idrotter. Herr fotboll har större internationell konkurrens än herr längd skidåkning. Därför är det svårare att vinna WM guld för t.ex. en Svensk herr inom fotboll än längdskidåkning. 

 

Numera kanske konkurrensen inom damfotbollen är på minst samma nivå som dam längdåkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
40 minuter sedan, skrev conservator:

Visst är det så men det är konstigt att det är just i fotboll som dessa jämförelser kommer, ingen ifrågasatte att Kajsa B "bara" hoppade 2,08 när herrarna hoppade betydligt högre, hon var en stjärna iaf. Tennis, golf 

Anja P, Pernilla W med flera, så visst var det en riktigt bra insats de gjorde i går !!

De idrotter du nämner där och de flesta andra så finner jag underhållsvärdet relativt lika herrarnas.

Själv tror jag på att damfotboll skulle kunna vinna på att se över om de ska ha så stor/tung boll, lika stora

mål och planer mm. Ett par saker gör de redan idag bättre än herrarna, självförtroendet, entusiasmen och
sist men inte minst så ramlar de sällan som korthus. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
38 minuter sedan, skrev conservator:

Det är en sak så klart, men i de flesta idrotter så tävlar män emot män och kvinnor emot kvinnor av förklarliga skäl och då behöver man ju inte jämmföra hur de skulle stå sig om de mötte män i just den sporten. Den sport som jag kommer på där män tävlar emot kvinnor på lika villkor är olika grenar inom hästsport så där kan man göra jämförelsen men inte annars.

Om damfotbollen höll samma klass som herrfotbollen så skulle det vara meningslöst att dela upp det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
4 minuter sedan, skrev Fredman:

Om damfotbollen höll samma klass som herrfotbollen så skulle det vara meningslöst att dela upp det. 

Precis därför är det två olika sporter som inte behöver jämföras !

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev Fredman:

Om damfotbollen höll samma klass som herrfotbollen så skulle det vara meningslöst att dela upp det. 

Vill tillägga en sak till. De bästa herrarna inom längdåkning (norska) tjänar några miljoner kronor (prispengar och reklamkontrakt) per år och det är väl jämfört med fotboll allsvenskan?

 

De bästa damerna inom längdåkning ( orsak och svenska) tjänar ungefär samma som de bästa herrarna, tror nog de norska damerna tjänar bättre än de svenska. Dam fotbollen har väl ungefär samma löner för de bästa spelarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev conservator:

Precis därför är det två olika sporter som inte behöver jämföras !

Reklam, publik, kommersiellt etc jämför hela tiden var de får mesta för investerade pengar. Se mitt svar till Fredman

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev conservator:

Precis därför är det två olika sporter som inte behöver jämföras !

Men om det är olika sporter, varför envisas de själva att hela tiden jämföra sig med herrarna ang. bl.a ersättning och dyl?

Nåväl, snippa snapp snut, så var detta VM så gott som slut...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator
3 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Reklam, publik, kommersiellt etc jämför hela tiden var de får mesta för investerade pengar. Se mitt svar till Fredman

Har aldrig sagt att de ska tjäna samma pengar som herrarna, bara kommenterat det sportsliga.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
2 minuter sedan, skrev conservator:

Har aldrig sagt att de ska tjäna samma pengar som herrarna, bara kommenterat det sportsliga.

Det har inte jag heller sagt. Jag har bara kommenterat det sportsliga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 timmar sedan, skrev Abercrombie:

received_2567414059943923.png

Han är ju helt ute och cyklar. Det är Arsenal som gäller! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...