Jump to content
IGNORERAD

Fotbolls VM Damer 2019


Benriach

Ska du följa detta?  

68 röster

  1. 1. Ska du följa detta?

    • Ja! Självklart kommer jag sitta klistrad vid TV:n varenda match. Vilket toppenevenemang...
      7
    • Ja,Sveriges matcher iallafall...
      21
    • Ja, jämställdhet är en ytterst viktig fråga för en präktig PK-människa som mig...
      6
    • Nej...
      34


Recommended Posts

4 timmar sedan, skrev Kingen:

Fotboll o hockey är ingen av dom sporterna. 

Håller med, särskilt hockey som de inte ens spelar då hockey är en kampsport.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 178
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    17

  • Esspe

    17

  • HuaHindinnge

    12

  • Tommy

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

35 minuter sedan, skrev Soengsang:

Håller med, särskilt hockey som de inte ens spelar då hockey är en kampsport.

Släng in några hockey spelare i mma så får vi se om det är en kampsportpost-3158-0-37529900-1314210157.jpg

Conny.j

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev conny.j:

Släng in några hockey spelare i mma så får vi se om det är en kampsportpost-3158-0-37529900-1314210157.jpg

Släng in några MMA fighters på en rink....

Svårt att ställa olika former av sporter mot varandra.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att självklarheter ska behöva diskuteras, men i ding-ding landet så behövs det tydligen.

 

https://www.expressen.se/debatt/vill-ni-stotta-damfotbollen-kop-ett-sasongskort/

 

Varför får folk inte lika mycket betalt för en likadan villa i Grums som i Bromma? Ägarna har lagt ner precis lika mycket jobb på att renovera husen. Är inte deras jobb lika mycket värt? På marknaden är svaret nej, för att efterfrågan på husen är otroligt mycket högre i Bromma än i Grums och folk är därmed villiga att betala mer för en villa i Bromma än i Grums. 

 

Varför har herrarna bättre betalt än damerna i fotboll? Jo, för att fler är villiga att betala för att se herrarnas matcher live och på tv. Därmed kan herrlagen få in större sponsorpengar med vilka de i sin tur kan betala ut höga löner till spelarna. Fotbollsspelare är i dag produkter och de får betalt efter vilka intäkter de kan generera för klubben och för de företag som sponsrar. Det har inget med kön eller lika lön för lika jobb att göra. 

 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...