Jump to content
Sign in to follow this  
Leni

Många bärplockare väntas i sommar

Recommended Posts

Wuttan

Varför plocka bär i Sverige när det går så bra i Thailand och övriga valutan är supersvag mot THB? Finns väl inga pengar att göra utanför den thailändska bubblan!? :)

• Ge karma 1
  • Fint 1

navion hispania

Jo men  den stora frågan vi ställer oss här  uppe  är frågan om skit under förhuden ?

Samma problem  i Sverige  med Wetbacks  som i  USA,vad hamnar under förhuden  vid analsex eller blåbär eller  majs ?  

Vad är bäst eller värst  direkt från Naturen bäst eller genmanipulerat  ?

born41

Hörde ryktesvägen att Thailändare skall få utresetillstånd att åka till Skandinavien för att plocka bär.

Born41

• Ojojoj 1

gst
12 minuter sedan, skrev born41:

Hörde ryktesvägen att Thailändare skall få utresetillstånd att åka till Skandinavien för att plocka bär.

Born41

Vad jag förstått är många på väg, eller redan här. Hörde för nån vecka sedan att drygt 2500 redan fått arbetsvisum till Sverige. Arbetsgivarna klagar ju ändå, de skulle behöva 7000.

• Ge karma 1

Enis
4 timmar sedan, skrev born41:

Born41

3 timmar sedan, skrev gst:

Vad jag förstått är många på väg, eller redan här. Hörde för nån vecka sedan att drygt 2500 redan fått arbetsvisum till Sverige. Arbetsgivarna klagar ju ändå, de skulle behöva 7000.

ett antal är redan här... andra har haft något form av problem och inte kommit i väg ännu

Lite drygt 3000 är väl migrationsverkets senaste siffra på beviljade arbetstillstånd för bärplockare

Enis

• Ge karma 3

Soengsang
37 minuter sedan, skrev Enis:

ett antal är redan här... 

Enis

Ja full fart på dem med hjortronrensning och packning, du har sett samma bilder gissar jag?

Enis
40 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ja full fart på dem med hjortronrensning och packning, du har sett samma bilder gissar jag?

jupp... 

Enis

• Ge karma 1

wavis

Darlingens Granne/kompis landade i går eller i förgår.. För o plocka bär , Ska bli intressant vad summan blir av detta ..