Jump to content
IGNORERAD

Curre Lindström om livet i Hua Hin och Migrationsverket


Abercrombie

Recommended Posts

18 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad har du för förfall ???

Du fattar ju nada. Du vet att hockeyspelare som kommer till Sverige får betalt till utländsks konton? T om ditt favvolag. Det är så dom jobbar. Du tror det är annorlunda som coach?

 

Du vet ju ingenting. Som vanligt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 92
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kenneth4618

    17

  • Boa52

    8

  • Soengsang

    7

  • samet

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Skulle han gå via finska migrationsverket så skulle dom buga och bocka. Han är väl deras landsfader efter hockeyguldet

Är det något land som har restriktiv migrationspolitik så är det väl Finland! Tar inte in många utlänningar per år.

1 timme sedan, skrev Khonis:

Du fattar ju nada. Du vet att hockeyspelare som kommer till Sverige får betalt till utländsks konton? T om ditt favvolag. Det är så dom jobbar. Du tror det är annorlunda som coach?

 

Du vet ju ingenting. Som vanligt. 

Boa's favoritlag Björklöven betalar nog inte många korvören till sina spelare. Och Tavelsjö Hockey Idols skottar upp en plan på isen när sjön frusit.  

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
17 minuter sedan, skrev Wangthong:

Är det något land som har restriktiv migrationspolitik så är det väl Finland! Tar inte in många utlänningar per år.

Nja, den är möjligtvis mer selektiv än den svenska migrationspolitiken, vilket resulterar i färre invandrare. 

Det skulle nog aldrig falla in att Finland skulle göra det knepigt för varken Curre eller ”Mörkö” att ta med sin respektive till landet. 

Nu är ju Curre finne eller boendes i Finland. Men hade han varit boendes där så hade kvarnarna fungerat bättre...är min gissning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nja, den är möjligtvis mer selektiv än den svenska migrationspolitiken, vilket resulterar i färre invandrare. 

Det skulle nog aldrig falla in att Finland skulle göra det knepigt för varken Curre eller ”Mörkö” att ta med sin respektive till landet. 

Nu är ju Curre finne eller boendes i Finland. Men hade han varit boendes där så hade kvarnarna fungerat bättre...är min gissning. 

Sammanfattningsvis kanske man kan säga att migrationen där styrs av mer perkele och sunt förnuft. Något vi aldrig kommer att få uppleva här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
1 timme sedan, skrev Wangthong:

Sammanfattningsvis kanske man kan säga att migrationen där styrs av mer perkele och sunt förnuft. Något vi aldrig kommer att få uppleva här.

Kanske det, de har ju historiskt varit mer för utflyttning (hit) vad nu det har med perkele att göra? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Mgn620/jag-ar-in

 

Okey, nu tar vi det från början. C.L träffar Wannarot på ett hotell där hon jobbar som värdinna. Om vi nu utgår ifrån att Wannarot har UT för sin vistelse i Sverige så har hon  även arbetstillstånd. Hon har träffat C.L under sin vistelse när hon haft ev UT, hon borde då lämna landet när UT tar slut eller söka en förlängning på UT eller ett/  PUT efter 2år.  Om nu inte C.L under 10år inte lyckats fixa UT/ PUT till damen ifråga p.g.a dålig inkomst så måste han i det närmsta vara nolltaxerare.

 

För egen del tog det totalt 10 månader till UT inkl 3/mån besöksvisa. Tackar Mig i sumpan..

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
10 minuter sedan, skrev Nineteen68:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Mgn620/jag-ar-in

 

Okey, nu tar vi det från början. C.L träffar Wannarot på ett hotell där hon jobbar som värdinna. Om vi nu utgår ifrån att Wannarot har UT för sin vistelse i Sverige så har hon  även arbetstillstånd. Hon har träffat C.L under sin vistelse när hon haft ev UT, hon borde då lämna landet när UT tar slut eller söka en förlängning på UT eller ett/  PUT efter 2år.  Om nu inte C.L under 10år inte lyckats fixa UT/ PUT till damen ifråga p.g.a dålig inkomst så måste han i det närmsta vara nolltaxerare.

 

För egen del tog det totalt 10 månader till UT inkl 3/mån besöksvisa. Tackar Mig i sumpan..

Prova läs denna länk

https://www.expressen.se/sport/hockey/folk-tycker-att-jag-ar-en-snuskgubbe/?utm_medium=link&utm_campaign=social_sharing&utm_source=email

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nineteen68
13 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Är det syrefattigt i Lappsala inatt?

Ändrades av Nineteen68

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
13 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Typiskt Sverige där svenskar ska kunna visa att de kan försörja sin partner.

Samtidigt som andra regler gäller för vissa grupper 😠

Fy fan!!!!!! 

 

Vad är det för andra grupper du menar?

 

Precisera gärna.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
8 hours ago, Boa52 said:

Han har inte jobbat ärligt så inte betalt in till sin pension, pengar har han men kan inte visa upp dom. Var på Swedbank

en liten filial för 15 - 20 år sen en hockytränare som även jobbat med landslaget. Filialen så liten så när han bläddra

med alla sina kuvert med pengar häpnade jag där jag satt. Minst 2 lådor a 25 - 30 cm var fulla med pengar undrar hur

dom gör när gammla pengar inte funka längre

Skriv så man förstår. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
8 hours ago, Boa52 said:

Han har inte jobbat ärligt så inte betalt in till sin pension, pengar har han men kan inte visa upp dom. Var på Swedbank

en liten filial för 15 - 20 år sen en hockytränare som även jobbat med landslaget. Filialen så liten så när han bläddra

med alla sina kuvert med pengar häpnade jag där jag satt. Minst 2 lådor a 25 - 30 cm var fulla med pengar undrar hur

dom gör när gammla pengar inte funka längre

Skriv så man förstår. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

På vår tid sökte vi ett tremånaders turistvisum, när den tiden närmade sig sitt slut sökte vi ett förlängt uppehållstillstånd. När svaret senare kom var detta på ytterligare 3 månader. När dessa tre månader var slut åkte vi till Thailand och där sökte PUT, detta tillsammans med lite annat byråkratiskt "krångel" tog ca 6 veckor varefter vi kunde åka tillbaka till Sverige.

M.a.o. det vart bättre förr (på 70 talet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
9 timmar sedan, skrev Wangthong:

Är det något land som har restriktiv migrationspolitik så är det väl Finland! Tar inte in många utlänningar per år.

Boa's favoritlag Björklöven betalar nog inte många korvören till sina spelare. Och Tavelsjö Hockey Idols skottar upp en plan på isen när sjön frusit.  

Ja Finland tog inte in många kärnfysiker förut. Men senaste tiden har många kommit med bla. tåg igenom Sverige till Finland. (högre bidrag)

Det är samma agenda där som i övriga västvärlden.

WHAT.gif.49047b4309521a36aaf252fb1af7d426.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nineteen68:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Mgn620/jag-ar-in

 

Okey, nu tar vi det från början. C.L träffar Wannarot på ett hotell där hon jobbar som värdinna. Om vi nu utgår ifrån att Wannarot har UT för sin vistelse i Sverige så har hon  även arbetstillstånd. Hon har träffat C.L under sin vistelse när hon haft ev UT, hon borde då lämna landet när UT tar slut eller söka en förlängning på UT eller ett/  PUT efter 2år.  Om nu inte C.L under 10år inte lyckats fixa UT/ PUT till damen ifråga p.g.a dålig inkomst så måste han i det närmsta vara nolltaxerare.

 

För egen del tog det totalt 10 månader till UT inkl 3/mån besöksvisa. Tackar Mig i sumpan..

 

7 timmar sedan, skrev Nineteen68:

Är det syrefattigt i Lappsala inatt?

 

Svenskägt hotell är inte lika med ett hotell i Sverige.... finns faktiskt hotell utanför svedalas gränser som ägs av svenskar

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nineteen68:

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/Mgn620/jag-ar-in

 

Okey, nu tar vi det från början. C.L träffar Wannarot på ett hotell där hon jobbar som värdinna. Om vi nu utgår ifrån att Wannarot har UT för sin vistelse i Sverige så har hon  även arbetstillstånd. Hon har träffat C.L under sin vistelse när hon haft ev UT, hon borde då lämna landet när UT tar slut eller söka en förlängning på UT eller ett/  PUT efter 2år.  Om nu inte C.L under 10år inte lyckats fixa UT/ PUT till damen ifråga p.g.a dålig inkomst så måste han i det närmsta vara nolltaxerare.

 

För egen del tog det totalt 10 månader till UT inkl 3/mån besöksvisa. Tackar Mig i sumpan..

Det har aldrig slagit dig att hon ev. jobbade på ett svenskägt hotell i Thailand ? 

 

mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
7 timmar sedan, skrev Nineteen68:

Är det syrefattigt i Lappsala inatt?

 

Du kanske skulle gå en kurs i läsförståelse först innan du skriver. Eller är du släkt med Boa? 

Hon jobbade på ett svensktägt hotell i Thailand

De bor i Thailand 8 månader per år

Vistas i Sverige 4 månader per år på sommaren

Vill ha ett UT för att slippa söka visum varje sommar. 

 

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
21 minuter sedan, skrev hobbe:

Det har aldrig slagit dig att hon ev. jobbade på ett svenskägt hotell i Thailand ? 

 

mvh Hobbe 

Som kanske hade en bar, som kanske hade en cashier, som kanske var en lite alltiallo?

 

thank god for thailand (1).jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Skriv så man förstår. 

Vad är det du inte förstår ? Han kan inte visa upp en inkomst som räcker  enl. mig. Han har säkert pengar undanstoppade

lika som den jag såg men kan inte visa dom för det är inte skattade pengar och det vet säkert skattemyndigheten och mig

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner
13 minuter sedan, skrev Boa52:

Vad är det du inte förstår ? Han kan inte visa upp en inkomst som räcker  enl. mig. Han har säkert pengar undanstoppade

lika som den jag såg men kan inte visa dom för det är inte skattade pengar och det vet säkert skattemyndigheten och mig

Du blev just nu avstängd på Thaisnack i 6 månader din idi*t. På grund av idi*ti, och det skulle du fan vara h'r med..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev Boa52:

Vad är det du inte förstår ? Han kan inte visa upp en inkomst som räcker  enl. mig. Han har säkert pengar undanstoppade

lika som den jag såg men kan inte visa dom för det är inte skattade pengar och det vet säkert skattemyndigheten och mig

Tror du någon är så jävla dum så han går till banken  och sätter in svarta pengar som ligger i lådor ???

Skulle vara du då 😁

 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
11 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Tror du någon är så jävla dum så han går till banken  och sätter in svarta pengar som ligger i lådor ???

Skulle var du då 😁

 

Ja ta ut 10.000:- på banken och försök att sätta in dem igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fredman:

Ja ta ut 10.000:- på banken och försök att sätta in dem igen.

Slänger vi in Boa på pantbanken, ja herregud, då kommer det terrorist polis och kravallpolis! :rotfl:Jag brukar vara snäll men men,,,,,

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Tror du någon är så jävla dum så han går till banken  och sätter in svarta pengar som ligger i lådor ???

Skulle vara du då 😁

 

Boa skrev att det hände för 15-20 år sedan, och då kunde det hända. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Boa skrev att det hände för 15-20 år sedan, och då kunde det hända. 

Sätta in pengar ja. Men svarta pengar tror jag inte man vill sätta in. 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Sätta in pengar ja. Men svarta pengar tror jag inte man vill sätta in. 

Då gick det bra. Före alla regleringar från cirka 10 år sedan gick allt möjligt bra som inte går att göra nu 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...