Jump to content
IGNORERAD

Buisness biljett till Thailand!


Guest Flores

Recommended Posts

Guest Flores

Efter att ha flygt buisness hem ifrån Bangkok och lyckats sova och röra sig så lovade jag mig själv ALDRIG mer economy. Jag hade ju aldrig flygit så långt tidigare och det var de värsta 10 timmarna på några år att sitta intryckt som en sardin.

Nu till min fråga. Har ni några tips på billiga buisness biljetter?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • pigge01

    4

  • MaiChai

    3

  • Bak-si-da

    2

  • pelex

    2

Mest aktiva i denna tråd

Nonkis brukar ordna bra priser...

Släng iväg ett mail till honom... info@nonkistravel.se    :whistle:

Oktober - November 2007 - Flyger med Thai | Mars - April 2008 - Flyger med Thai | 17 Augusti - 14 September 2008 - Flyger med Finnair | 24 Februari - 19 Mars 2009 - Flyger med Thai | 5 maj - 27 maj 2009 - Flyger med Thai |

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Pelex

Är det en resebyrå i Sverige?

Japps, kolla in hemsidan... www.nonkistravel.se

Dom flesta känner till Nonkis :)

Oktober - November 2007 - Flyger med Thai | Mars - April 2008 - Flyger med Thai | 17 Augusti - 14 September 2008 - Flyger med Finnair | 24 Februari - 19 Mars 2009 - Flyger med Thai | 5 maj - 27 maj 2009 - Flyger med Thai |

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Då tackar man för hjälpen. Är ju en nybörjare på Thailand så jag har aldrig hört talas om dom. Intressant att se vad de har att erbjuda!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores vem flög du med??

Premium Economy Class (U-class) - Business Komfort

På Thai är helt ok till ett bra pris!

Själva uppgraderar jag för poengen jag har 25000p på Economy Class

( ej billiga V o W biljetter)

Jag bokar via Nonki 070 - 419 03 00

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Flög med SAS i en Airbus till CHP. Hur mkt brukar Nonki ta för en pure buisness biljett? Är ju ute efter service och en bred stol som man även kan fälla upp benen i.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ring och fråga ca: 30 000skr tror jag!

Vi flög med SAS för 4år sedan när nitts stora grabb var 15år då fick vi barn pris på hans

biljett. nitt sa efter den resa att jag inte fick boka med SAS flera gånger.

SAS har sämre service i ekonomiklass och taskiga stolar,

På vår ner resa fick vi Köttbullar med sås och potatismos!!

De flästa thailänska resenärer åt bara köttbullarna!

På Thai har dom minst två olika rätter.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bak-si-da

Vad Premium Economi biljet kostar, beror på när du vill/kan åka. Behöver inte bli så hiskligt dyr om du kan använda Thais kampanjpriser. Kolla här.

http://www.reseguide...k-fr-11395-8068

Du kan be Nonki (eller nån annan resebyrå) kolla om det finns biljetter kvar...

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

SAS slår dom priserna ändå. Jag struntar i maten vill bara ha mkt personal runt omkring mig. Flygrädd är moi.  (drama queen som jag är)  :na:

Smaken är som baken, tyckte SAS hade världklass på sin buisness sektion.

Något B bolag som har hyffsade priser som ni har erfarenhet utav? Typ Aero eller Turkish.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bak-si-da

Quote

SAS slår dom priserna ändå. Jag struntar i maten vill bara ha mkt personal runt omkring mig. Flygrädd...

Hur menar du?

Thai kampanjpris 11395:- t/r  Enligt SAS hemsida billigaste Bissnesclass biljett 10948:- enkel... (Utresa början av juni)

บั๊กสีดาดังแดง

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Tack, läste fel! Då förändras ju det en hel del med det priset... Nästintill oslagbart kan väl leva med att man inte får tillträde till loungen  :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Försökte att kopiera från SAS hemsida och hit det gick ej

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores,

just nu kör Qatar airways en kampanj från Bangkok iallafall med R/T till Europa för 60 000THB. Helt okej att flyga med och kanonservice på planen.

Malaysian airlines har jag flugit både business och förstaklass med och de är servicemässigt mycket bättre än Thai

SAS är okej men deras business är alltid dyr och deras economy extra inte lika bra som Thai´s.

Qantas har också kanonbusinessklass som man ibland kan hitta till bra priser, ända kruxet är att man måste byta i London.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Tack Mai Chai!

Hoppas du mår bra, läste på din blogg om att du bröt armen!?!

Tänkte ju åka ner i November men gillar att vara ute i god tid med planer osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Kanske man borde boka  :crazy:

Men malaysian verkar ju kanon så det får nog bli dom. Om inte ngt bättre dyker upp..

Link to comment
Dela på andra sajter

Flores,

det var förra året jag lyckades med konststycket att få en vass glasskiva över handryggen som effektivt skar sig ner till benen i handen. Nu är jag fullt (nåja) frisk igen.

Blir det Samui igen eller?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Testa Finnair dom verkar ha biljetter på deras hemsida mellan 18000-21000 mellan Stockholm Arlanda och Bangkok med en kort mellanlandning i Helsingfors. I slutet på februari i år hade dom superbilliga Buisnisss bijetter men även vanliga för runt 6000 SEK  :clapping: .

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Mai Chai: Samui blir det inte, ska åka runt och hälsa på en massa folk och verkligen se Thailand den här gången. Jag blir en backpacker njae en lyx backpacker.  :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Upp till Udon och hälsa på Hasse misstänker jag?

Glöm inte att höra av dig när du passerar igenom Bangkok så vi får träffas, det blev ju dåligt med tid till det sist du var här.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Quote

Upp till Udon och hälsa på Hasse misstänker jag?

Glöm inte att höra av dig när du passerar igenom Bangkok så vi får träffas, det blev ju dåligt med tid till det sist du var här.

Det misstänker jag också! :whistle:

Hälsningar

Hasse

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

Upp till Udon och hälsa på Hasse misstänker jag?

Glöm inte att höra av dig när du passerar igenom Bangkok så vi får träffas, det blev ju dåligt med tid till det sist du var här.

ABSOLUT!!! Kommer att bo hos en sjuksköterska som jag träffade på Bangkok Hospital. Så vi styr ihop ett meeting i Bangkok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...