Jump to content
IGNORERAD

Inkomst för inbjudan


jok400

Recommended Posts

Hej

Hur stor inkomst måste man ha för att bjuda hit thaisläktingar.

jok400

Link to comment
Dela på andra sajter

När det begav sig 2007, så bjöd jag hit min blivande fru ,, just vid ansöknings tillfället så var jag mellan 2 jobb,och hade ca

14700kr/månad i A-kassa  .och det  var inga problem .

/Holst

Om ditt problem går att lösa.behöver du inte oroa dig.

Om ditt problem inte går att lösa.är det ingen idé att du oroar dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nja 40euro/dag gäller väl mer vad som krävs om besökaren själv står för uppehälle. I alla fall som jag fattar texten.

I annat fall skall väl Inbjudaren stå för uppehället. Vad som krävs har jag ingen aning om men man kan ju tänka sig att man skall ha lite mer är existensminimum i alla fall.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte hitta någon summa men i besöksvisats villkor finns ju returbiljett, försäkring, mm. Har man en fast inkomst så borde det väl inte vara några problem. Brukar väl vara vanligt att bifoga inkomstuppgift samma som till deklarationen vad jag kan förstå.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai-Scan

Vi har försökt att få ett svar av ambassaden om hur stor inkomst man skall ha för att vara garant vid en visuansökan, men har inte fått något svar. Erfarenhetsmässigt så har vi en grundregel på en årsinkomst på ca 200 000:- Skr (före skatt) eller mer då fungerar det bra. Har man en lägre årsinkomst så är det stor risk för avslag.

Lasse Thai Scan

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har för mig att de inte längre tittar på inkomst, men jag kan blanda ihop inbjudan med UT-ansökan. Vet dock att det åtminstånde i en av de båda inte längre är en variabel. Jag både bjöd in frugan och ansökte senare om UT för henne under tiden som jag studerade och då kommer man ju som bekant inte i närheten av de summor som tidigare nämnts. 

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

...men i besöksvisats villkor finns ju returbiljett, försäkring, mm. ...

Hmm ...

Vi har precis skickat en inbjudan till en släkting och just biljetten var inte med bland rekvisiten, åtminstone inte vad jag noterade?!  :rtfm:

Vi utgår ifrån, och hoppas, att man kan köpa biljetten efter att visa är beviljat. Tacksam om någon "hojtar till" ifall vi har missuppfattat någonting här!

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hmm ...

Vi har precis skickat en inbjudan till en släkting och just biljetten var inte med bland rekvisiten, åtminstone inte vad jag noterade?!  :rtfm:

Vi utgår ifrån, och hoppas, att man kan köpa biljetten efter att visa är beviljat. Tacksam om någon "hojtar till" ifall vi har missuppfattat någonting här!

:wai:

Något biljettkrav finns inte längre för den som ansöker om besöksvisum. Togs bort från ambassadens hemsida någon gång under förra året, om jag inte minns helt fel.

Läs här:

http://www.swedenabr...e____73805.aspx

och här:

http://www.swedenabr...e____18560.aspx

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Quote

Hmm ...

Vi har precis skickat en inbjudan till en släkting och just biljetten var inte med bland rekvisiten, åtminstone inte vad jag noterade?!  :rtfm:

Vi utgår ifrån, och hoppas, att man kan köpa biljetten efter att visa är beviljat. Tacksam om någon "hojtar till" ifall vi har missuppfattat någonting här!

:wai:

Ordnade ett turistvisum för svärmor i mars, hon har just åkt tillbaka till Thailand. Biljett behövdes inte vid ansökan, vi köpte den efter att visumet var beviljat.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man tackar för snabba dementier. Lätt hänt att "paniken" sprider sig annars.  ;)

Lite bakläxa där Baa. :rtfm:   :mdr:

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man tackar för snabba dementier. Lätt hänt att "paniken" sprider sig annars.  ;)

Lite bakläxa där Baa. :rtfm:   :mdr:

:wai:

F-n va tiden går, det är ju "bara"  5 år sedan man fixade allt det där. :bag:

Baa (som ska läsa på)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång väntetid är det på att få en tid att lämna in besöks visum papper.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Väntetiden ligger framme i juli månad nu om du inte lyckas få en avbokning.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...