Jump to content
IGNORERAD

Heja Finland.


stefan5300

Recommended Posts

stefan5300

Fan va härligt att se dessa krigande finska lejon knäppa alla dollar och rubel milijonärer från nhl och khl på näsan:clapping::clapping:.

 

Grattis forumsfinnar:declare::declare:.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev stefan5300:

Fan va härligt att se dessa krigande finska lejon knäppa alla dollar och rubel milijonärer från nhl och khl på näsan:clapping::clapping:.

 

Grattis forumsfinnar:declare::declare:.

 

Jag har svårt för finnar som folkslag men kan bara hålla med.

 

Inte ofta den lille outsidern vinner i dagens elitidrott där pengar styr.

 

Hakapelepoikan BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Spännande som sjutton, och jag håller med stefan 5300, det var jäkla roligt att Finland vann

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk er då någon dag när tex Norge eller Danmark står där med guldet runt halsen!!! Då e Norden bäst!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har svårt för finnar som folkslag men kan bara hålla med.

 

Inte ofta den lille outsidern vinner i dagens elitidrott där pengar styr.

 

Hakapelepoikan BTT

Kan du precisera lite det här med att det finns finnar på detta jordklot?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
49 minuter sedan, skrev audirs2:

Kan du precisera lite det här med att det finns finnar på detta jordklot?

 

Har inte skrivit att jag tycker illa om finnar däremot är det ett folk som jag ofta upplever kommer från en annan planet,

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Har inte skrivit att jag tycker illa om finnar däremot är det ett folk som jag ofta upplever kommer från en annan planet,

 

BTT

Gissar att du jämför med dig själv, och då verkar nog de flesta människor komma från en annan planet.

Allt beror på perspektivet. :) 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Jag har svårt för finnar som folkslag men kan bara hålla med.

Personligen så har jag svårare för mytomaner.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

Kan du precisera lite det här med att det finns finnar på detta jordklot?

Personligen tycker jag det är jobbigt med en finne i röven :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Har inte skrivit att jag tycker illa om finnar däremot är det ett folk som jag ofta upplever kommer från en annan planet,

 

BTT

Snacka om självmål 😂

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Härligt att det inte behövs ett lag fullproppat med proffs utan att ett lag i från underläge kan göra så bra ifrån sig. 

Vad som nu gjorde att detta lag med relativt oerfarna VM-spelare kunde slå svenska laget med sina 21 proffs. Såg inte riktigt hela svensk matchen men finnarna blev ju bara bättre och bättre när de blivit uppvärmda några perioder. Samma med Canada matchen. Orkar inte proffsen hela matchtiden ut? 

 

BTT är tydligen inte bara en riktig mytoman utan även rasist. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Snacka om självmål 😂

 

150 år till så är han uppe i dina 170,000 karma!:lipa:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Wangthong:

Härligt att det inte behövs ett lag fullproppat med proffs utan att ett lag i från underläge kan göra så bra ifrån sig. 

Vad som nu gjorde att detta lag med relativt oerfarna VM-spelare kunde slå svenska laget med sina 21 proffs. Såg inte riktigt hela svensk matchen men finnarna blev ju bara bättre och bättre när de blivit uppvärmda några perioder. Samma med Canada matchen. Orkar inte proffsen hela matchtiden ut? 

 

BTT är tydligen inte bara en riktig mytoman utan även rasist. 

Bara att inse att standarden på europeisk hockey inte är mycket sämre än nordamerikansk, de sista årens VM har bevisat det.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det var en trevlig final.
För en gångs skull så var det någon mening med att slå Sverige.

Annars brukar det vara enda matchen dom spelar bra.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
21 timmar sedan, skrev Wangthong:

Härligt att det inte behövs ett lag fullproppat med proffs utan att ett lag i från underläge kan göra så bra ifrån sig. 

Vad som nu gjorde att detta lag med relativt oerfarna VM-spelare kunde slå svenska laget med sina 21 proffs. Såg inte riktigt hela svensk matchen men finnarna blev ju bara bättre och bättre när de blivit uppvärmda några perioder. Samma med Canada matchen. Orkar inte proffsen hela matchtiden ut? 

 

BTT är tydligen inte bara en riktig mytoman utan även rasist. 

 

Jag är ingen rasist bara för att jag tycker finnar är annorlunda än övriga nordiska folk.

 

Dom är ofta mer inbundna och mer aggressiva.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag är ingen rasist bara för att jag tycker finnar är annorlunda än övriga nordiska folk.

 

Dom är ofta mer inbundna och mer aggressiva.

 

BTT

Eftersom du väl är rappsneger så har du säkert synpunkter på de Nordiska folken.

Personligen tycker jag Finnar är lätta att ha att göra med, rejäla och korrekta, har aldrig upplevt dem som aggressiva....känner mig mer jämlik med dem än dryga Danskar och halvkorkade Norrmän ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Soengsang:

Eftersom du väl är rappsneger så har du säkert synpunkter på de Nordiska folken.

Personligen tycker jag Finnar är lätta att ha att göra med, rejäla och korrekta, har aldrig upplevt dem som aggressiva....känner mig mer jämlik med dem än dryga Danskar och halvkorkade Norrmän ;)

Och sedan får man aldrig glömma att dessa två länder hörde ihop i ca 700 år, så finnar och svennar e ganska lika trots språkskillnader! Och imorgon så kommer lilla jag att träffa herr konungen på Sjöhistoriska, det har nog inte "BKK" gjort!

Övat på att marschera hela dagen med fanor, kul men man blir trött! Såg några kompisar till Tall viking åxå! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag är ingen rasist bara för att jag tycker finnar är annorlunda än övriga nordiska folk.

 

Dom är ofta mer inbundna och mer aggressiva.

 

BTT

Hörrö du, då har du aldrig vart på fotbolls derby i Stockholm, då slår dom sönder halva staden, och om det inte är aggressivitet då vete fan!! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...