Jump to content
IGNORERAD

Hur lång tid efter UT-beslut måste hon senast resa till Sve?


batanun

Recommended Posts

Jag och min fru väntar på beslut på hennes tillfälliga uppehållstillstånd. Vi har redan väntat ca 8 månader, men den preliminära väntetiden var ca 14-21 månader. Så vi räknar lite pessimistiskt med att hon tidigast får besked i början av nästa år. Nu börjar vi planera en längre tremånaders thailandsvistelse för mig under en del av denna väntan, i höst/vinter. 

 

Om hon skulle få besked tidigare än väntat, men vi kommit för långt i planerna för att ställa in min Thailandsresa, finns det någon nackdel med att hon väntar med sin inresa till Sverige ett tag? Säg att hon får ett positivt besked nu i sommar, och hon inte reser till Sverige förrän säg 4-8 månader efter det. Kan det innebära något problem för henne? Finns det över huvud taget någon tidsbegränsning?

 

Det bästa vore ju om vi kunde få besked i god tid (t.ex mha en sån där officiell begäran om att avgöra ett ärende), och sen kunde boka in hennes resa till Sverige så att det sker samtidigt som jag avslutar min tremånadersvistelse i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Grabben fick besked I oktober. Vi hämtade hem honom I juli året därpå. Allt för att grabben skulle kunna åka med oss hem och gå klart året I skolan. Inga problem

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:

Grabben fick besked I oktober. Vi hämtade hem honom I juli året därpå. Allt för att grabben skulle kunna åka med oss hem och gå klart året I skolan. Inga problem

Kanon! Känns alltid bra att få höra om ett konkret fall som reder ut något. Tack  :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...