Jump to content
IGNORERAD

Grillas det inne?


Highlander

Recommended Posts

Highlander

Nu fick jag mig ett gott skratt!

Skulle gå gå på muggen å såg

att dörren till köket var stängd,

va nu då tänkte jag för det är ett

gjäng med thaidamer här!

Öppnade dörren å klev rätt inn i

rena lutzendimman :diablo: .

Å där står den lilla thaigrillen på

golvet , fast på en skifferplatta :great: .

Dom tyckte att det var för kalt

på altanen , i solen :D

Mvh

    Highlander

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl inte så länge sedan flera thailändare i Sverige dog av rökförgiftning när de skulle "värma" sig under natten. Kommer inte exakt ihåg detaljerna med det var vid någon större högtid har jag för mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hände i göteborg. Den helgen glömer jag aldrig, frugan och några kompisar till henne hade åkt upp för att tillbringa helgen i templet, på morgonrn öppnar jag MPR och får se rubriken om olyckan här, plus att det tog nästan två timmar, innan hon svarade på telefonen, när jag försökte kontakta henne.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Ja, koldioxidförgiftning. Antagligen är man i Thailand van vid ej så välisolerade hus som vi har i Sverige. Eller så har man ingen kunskap om att elda inne, oftast lagas det ju utomhus.

Mycket tragiskt var det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då, men nu mer på elgrill. För några år sedan, hos en kompis, skulle damerna grilla. Hela kåken blev nedrökt, då de startade kolgrillen, i köket!

Helt oförstående om riskerna, och mycket sura, fick vi till slut ut dem på altanen. Dock med dörren öppen, så röken fortfarande kunde komma in i huset.  :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

phitsanulok

Första gången frun var här på besök skulle hon vara snäll och duktig och elda i pannan så det fanns varmvatten när jag kom hem från jobbet.

Parkerade bilen och såg nån som stog bakom huset och viftade med armarna som en galning, jodå det brann i pannan men spjället var stängt så hela huset var som en stor röklåda...

Link to comment
Dela på andra sajter

Highlander

blir väl som kurvaboys som

grillade i bastun då! :D:whistle:

  Mvh

      Highlander :mdr:

Fd agronomklepptoman

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...