Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Naam jai

Nyhavn i Pattaya!!!

Recommended Posts

stefan5300

Hejsan Odin

Ja det är ju himla tur att man vaknar upp någon gång och tar sitt lilla förnuft till fånga

Kim

I slutet av -70 talet, början av 80 så satt säkert gammelgubbarna och sa till dagens gammelgubbar - Ni skulle ha varit med på -50 och -60 talet innan turistboomen, jösses, då var det grejor. Och om 20 år då sitter dom som varit i landet dom sista 10 åren och gaggar om hur kul och outvecklat det var på många håll i landet runt milleniumskiftet och visar gamla bilder åt rookies som knappt är född ännu.

Vill du uppleva -70/80 talets Pattaya? Åk t ex till dagens Isaan, Kambodja, Laos etc. Om 30 år kan du skryta med att du var där före expansionen så glöm inte att ta mycket bilder. Finns fortfarande också ganska gott om thailändska öar och stränder där allt ännu är i sin linda men där man nog kan räkna med kraftig expansion dom närmsta 30 åren.

Var sak har sin tid och sina människor ochvattenhål. Det kommer helt säkert att finnas anledning att vara nostalgisk över dagens ställen om en sisådär 20 år. Så var lugn alla som inte hann vara med på 70 talet. Er tid kommer. :)

stefan5300

Hejsan Kim.

Nu är det ju så att jag blir förbaskad på mig själv för att jag inte lyssnade på min kompis tillräckligt och

följde med honom till Thailand 1980.  Det du skriver om i dit inlägg är ju bara massa antaganden och

påståenden.  Jag tycker det hade varit roligt att få uppleva Thailand ur ett eget perspektiv

Surin P3

Min mormors far var i Siam 1938 första gången... som sjöman.

Han tog t.o.m. med sig en apa till min mamma ifrån en av sina resor.

Kul för min mamma som barn att vara den enda i skolan som hade an apa som husdjur... :)

Broskan

Kim nu får du väl ta och ge dig du kan väl inte påstå att du kan uppleva 80talets Pattaya uppe i Isaan. Jag har varit uppe i byarna mycket förr och även idag. Då måste du ha hittat nån håla som vi andra har missat. Tror inte du fattar vilket tryck det var i Pattaya på 80talet, jag tycker det är bra än idag trots mycket "vanliga" turister men det är en helt annan stil nu.

//Broskan

Surin P3

Kim nu får du väl ta och ge dig du kan väl inte påstå att du kan uppleva 80talets Pattaya uppe i Isaan. Jag har varit uppe i byarna mycket förr och även idag. Då måste du ha hittat nån håla som vi andra har missat. Tror inte du fattar vilket tryck det var i Pattaya på 80talet, jag tycker det är bra än idag trots mycket "vanliga" turister men det är en helt annan stil nu.

//Broskan

Tror inte Kim menade byarna, tror inte han ens skrev nåt om byarna.

Han menade nog städer som t.ex. Korat. För där är det väl lite drag...?!

Broskan

Jag har hållt till i Korat sen 94 mestadels i Phimai men har även

varit inne och snurrat en del inne i stan men då med thaiare bara.

Visst är det drag fast på ett helt annat sätt när det mestadels

bara är thaiställen.

Bilder på vårat hus mitt i centrala Phimai och mig med bruten fot

http://www.broskan.se/pimai/

//Broskan

Surin P3

Oj, Broskan. Inget dåligt hus/slott.

Fast jag skulle gärna ha ett bättre kort på din brutna fot, detta skulle få mig att må lite bättre för du har ett finare hus än jag. ;)

möljis

Broskan,

Tom var väl engelsmannen som alltid satt och läste Bangkok post och drack öl 07.00 på morron vid tidningsståndet i hörnet av Pattaya thai och third road?

Tyvärr kan jag inte öppna din länk, annars hade jag säkert känt igen dig.

Kim, det låter som om du inte tycker att vi som var i Pattaya tidigt, ska skriva lite om gamla minnen? Det var en annan stil i Pattaya förr, det går inte att komma ifrån. Synd att du inte fick vara med och uppleva den stämningen.

Möljis

Surin P3

Jag tycker definitivt att ni ska skriva om gamla minnen och visa bilder ifrån den tiden.

Otroligt trevligt att se äldre bilder ifrån ställen man känner igen ifrån idag.

Fortsätt i dessa takter...

Broskan

Ja Tom var reporter för Pattaya Mail och ibland Bankok Post.

Vi satt ju och hittade på massa stories som han fick publicerade

dock med fejkade namn. Han var en veteran från Vietnamkriget.

Hans fysik var inte den bästa så det vart mest lite dricka på förmiddan.

Han var en glad prick.

Hittade ett par bilder på min fot. Klantig som man var hoppade man

ur en taxi nere på beachroad 4e dagen på semestern så man fick

hoppa på kryckor i  Thailand och Filippinerna resten av semestern.

Nu kanske Surin P3 blir lite gladare ;)

fot1.jpg

fot2.jpg

//Broskan

Broskan

Här är en bild från Walkingstreet 1980 men den är inte min vet

inte vart jag fått den från har haft den länge i datorn.

Men visst såg det ut som Vilda Western

WalkingStreet_1980.jpg

//Broskan

Surin P3

Med tanke på ditt nick, Broskan, så misstänker jag att du hade bråttom ur taxin och därför bröt benet. ;)

Och ja, nu mår jag bättre och kan pusta ut, när jag sett bilder på ditt skadade ben. *fnissar pga skadeglädjen* :)

Farang

Här är en bild från Walkingstreet 1980

Underbart

Broskan

Hittade en bild till dig Möljis

På bilden från vänster Lee, Tom och jag -95 hemma hos Tom

tom.jpg

//Broskan

• Create New...