Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Naam jai

Nyhavn i Pattaya!!!

Recommended Posts

hakancnx

Här är en bild innifrån Siam Guest House 1985. Nyhavn ligger innanför muren som skymtar till vänster.

Nyhavn-85_1.jpg

Och så två bilder från 1985 från Hasses tidigare nämda Pakawade. Senare införlivades hålet bredvid och det blev Hasses Soft Rock Café.

Nyhavn-85_2.jpg

Nyhavn-85_3.jpg

Broskan

Det första lilla varuhuset, om man får kalla det så, är det nån som minns vad det hette? Det låg vid uppfarten till post soien, då man kom på beach road.

Möljis

Möljis är det Spinneys du tänker på som låg på höger sida i början på Soi Postoffice om man kom från Beach Road

//Broskan

Nerike

Kul med gamla bilder (blir ett plus)

Är det nån som har gamla bilder från Palm lodge (heter idag Twin palms resort)

Mvh

Nerike

hakancnx

När jag ändå har byxorna nere, som flickan sa.... så lägger jag in några fler bilder från Pattaya 1977-78.

pattaya_78_3.jpg

Det vita huset är där jag bodde, Sangkaew Bungalows, strax söder om Marine Bar.

pattaya_78_4.jpg

Sett från Sangkaew

pattaya_78_5.jpg

Det var ett fantastiskt ställe med närhet till vattnet, minst sagt.

pattaya_78_7.jpg

Bredvid startade bygge av en stor restaurant som hette "SeaFood"

pattaya_78_1.jpg

Mekong-fest med MC-uthyrarna nedanför Palm Lodge, nuv Twin Palms Resort.

pattaya_78_2.jpg

Mycket dricka mitt på blanka eftermiddagen...

Nerike

cnx

Han som håller upp handen är det inte Praset, på första mekongbilden

Mvh

Nerike

hakancnx

Nerike, Jodå, du har rätt. Det är den gode Praset.

Nerike

cnx

Har du mer bilder från Palm lodge, kul att se när man känner igen folk.

Mvh

Nerike

Nerike
möljis

Broskan,

Du har alldeles rätt, det hette Spinneys.

Jag minns Pattis sen 35 år tillbaka, det har skett en enorm utveckling av allt. På gott och ont.

I när heten av telestationen på Pattaya thai, kostade då 1 rai mark 150 baht...

Möljis

Broskan

Ja nog har det hänt en del jag och ett par kompisar köpte hus mitt över

telegrafen 1988 Rongland Villa då var det bara skog runt omkring.

3:e gatan var bara en smal väg bort mot Central Road och mellan

Diana Inn och Soi Buakaow var det vildvuxet men engelsmannen

Emery House var där redan då för där hyrdes det moppar trots

att han var en grining typ. Mycket svenskar på Diana Inn på den

tiden innan dom byggde till Green Bottle byggnaden.

Men Pattaya är fortfarande min favorit trots resor runt hela jordklotet

//Broskan

möljis

Broskan,

Jaha, du köpte vid Rongland. Ja, jag vet att det var flera svenskar och även finnar som köpte där.

Då minns du det gamla träskjulet snett emot telestation, det står fortfarande kvar, men det var ett jäkla fint matställe, mycket god thaimat serverades där.

Där satt ju ofta Bernt, som senare drev en bar inne på Rongland, han drack häftigt, och dog sen 93-94 nån gång.

Jag bodde strax ovanför rongland 89-98, man svängde in på en liten soi strax inna där flaggan nu ligger. Det fanns några små fina bungalows därinne på den soien.

Då jag flyttade in där, så fanns det inga byggnader där flaggan ligger idag, det var gräsbevuxet och kokospalmer, och så fanns det ett thaihak, där det var full fart på kvällarna.

Den här tråden gläder mig, det är skoj att se gamla bilder, tyvärr har jag inga kvar själv. Men det är roligt att minnas tillbaka lite, och se att det finns andra "åldringar" också på forumet här.

Soien ner från diana inn, det var vildvuxet, second road öppnades 79-80, det var bara grus där tidigare också, och ett litet "chicken house" ungefär där ruen thai ligger idag.

Ja, det finns många härliga minnen

Broskan, vi känner nog varandra

Möljis

Broskan

Ja vi känner säkert varandra för jag satt en del med Bernte vid skjulet som vi kallade för "snusket" sen satt vårat gäng en hel del vid hans shop in på gatan. Han och Tom satt ju alltid där när man kom dit. Vi var även med vid templet när Bernt brändes vid Wat Chai templet. Jag kan PM:a dig en bild sen när jag kommer hem till sverige från den tiden så får du  se vilka du känner igen.

//Broskan

Sam sip sam

Broskan och hakancnx

har ni några bilder från Roffes ,mac sweden, LP bar

stefan5300

När jag läser den här tråden påminns jag om hur dum i huvudet man kan vara.  En väldigt bra kompis till

mig var i Pattaya 1979 och när han kom hem så tjatade han på mig att jag skulle följa med honom på

nästa resa året efter.  Men jag sa till honom att det är väl lika roligt att festa och leva loppan i Sverige.

Men efter mycket om och men så kom jag i alla fall iväg till Thailand i December 1988,  bättre sent än

aldrig.  Men fy tusan vad jag har ångrat mig att jag inte hängde med min kompis 1980.  Men sent ska

synderna vakna och man han väl att uppleva lite av Thailand innan det blev för exploaterat

Odin

Stefan.

Exakt så var det för mej åxå och det var inte lite polarna tjatade, men jag va ståndaktig (läs dum i huvudet) och stannade här.

(för)sent ska syndaren vakna... :suicide:

• Create New...