Jump to content
IGNORERAD

Nyhavn i Pattaya!!!


Naam jai

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Ja tyvärr blev jag av med instamatickamran i bkk som jag har berättat i ett tidigare inlägg.men den hängde med bara för syns skull vem hade tid å

ta foto

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 146
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Broskan

    21

  • Avregistrerad clion

    17

  • möljis

    15

  • hakancnx

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det var väl många år sen Hans Valter Eriksson såg så glad ut

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra tråd det här.

Med tanke på att när ni nämner tidpunkter som 1972 osv som bilderna var tagna var man själv inte ens påtänkt :)

Men tro fan att det är kul att glo på gamla bilder, och se hur folk verkligen liknande Hawaii 5-0 i frisyr och kläder (ja, jag har sett den serien).

Ni som lagt upp dessa bilder från förr ska ha all respekt, ser ut som ni hade the time of your life.

Tummen upp!

:drinks:

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Hawaii 5-0 är ju kanon.. Saknar den som fan när den gick på nätterna för en massa år sen... :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka sköna bilder Håkan.

Körde Simon Bar sin Cabaret Show redan då eller kom den senare. Den låg ju längre in i baren när jag var dit.

Det var lågbudget på den showen kostade 100baht så ingick det en bers har jag för mig.

Jag snackade med Orvar för ett par veckor sen då sa han att han och Hasse

fyller ju 66år nu i höst men Orvar kommer inte ner i år utan ev nästa vinter som det lät

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Härliga bilder från förr :clapping:

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja, vilka härliga bilder! Tyvärr har jag inga kvar själv, jag får säga som Clion, vem f-n hade tid att ta bilder???

Pompet har man snubblat hem från många gånger, det var sista anhalten på morronkulan. Och visst minns jag Deeprom på Pattaya Klang.

Numera får man aldrig se Hasse med en öl framför sig heller. Han har, liksom vi andra, blivit lite äldre.

Det här får mig att se fram mot nostalgiaftonen, eller kanske flera såna, i vinter!

Jag vet inte om brudarna var snyggare förr, men dom var nog trevligare i alla fall. Det hände vid flera tillfällen att man blev hjälpt hem av nån dam, plånbok med mera fanns kvar. Så det är som vi har sagt tidigare här, det riktigt trevliga klimatet, och då menar jag inte vädret, har försvunnit i Pattis

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sa har sag det ut i riktiga Nyhavn for en manad sedan nar vi gjorde ett stopp i Kopenhamn pa vag till Sverige:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ha vi får väl fråga Maamjai vad nyhavn står för(kanske samma röj röj som pattis han menar)

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha vi får väl fråga Maamjai vad nyhavn står för(kanske samma röj röj som pattis han menar)

Lite historia om "fel" Nyhavn

Nyhavn er et havnekvarter i København, som er et af byens mest besøgte turistmål. Havnen blev udgravet fra 1671 til 1673 af svenske krigsfanger

fra den Anden Karl Gustav-krig som et alternativ til den eksisterende havn. Oprindeligt indviede Christian 5. i 1670'erne den som "Nyhavnskanalen",

men i dag hedder det bare Nyhavn. Seværdigheden er de over 300 år gamle huse, der er blevet bevaret. Det ældste hus i Nyhavn er nr. 9, som blev

bygget i 1681. I dag er Nyhavn dækket med fortovscafeer og restauranter.

I mange år var Nyhavn blandt byens mere skumle kvarterer med sømandsværtshuse og dertil hørende glædespiger. Men i 1980'erne blev området

gennemgribende renoveret, og Nyhavn huser i dag en række pænere restauranter, caféer og barer. Blandt de mest kendte er Nyhavn 17 og Cap Horn.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Jag har mer an en gang suttig pa nagon sunkig bar i en mindre stad i Kina och kommit i samsprak men nagon storogd nyanland vasterlanning som patalar hur annorlunda allt ar i Kina. Jag som var dar for 10 ar sedan patalar da "du skulle varit har pa 90-talet nar en ol kostade 1 RMB, ingen pratade engelska och det bara fanns el mellan 18-24". Nagon gammal ABB resemontor lagger sig da i och sager "du skulle varit med pa 70-talet nar det inte fanns nagra bilar och ingen el alls".

Jag va första gången i Kina 74, på samma resa besökte vi även bla Thailand.

Ett bestående minne jag har från Peking är att vi hade blivit tilldelade en svart förlängd Volvo 164 med mörka rutor och var vi än stannade blev det folksamling och nyfikna ansikten trycktes mot rutorna.

Ska försöka komma ihåg att nästa gång jag besöker mina föräldrar ta med dom gamla fotona, har dessvärre ingen scanner så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Avregistrerad clion

liten repris för nyanlända.fins många guldkorn i arkivet :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Kanoon kul me alla gamla bilder...

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Väcker liv i denna tråd genom att publicera en nytagen bild på kvarteret på 2nd Rd, där gamla Nyhavn låg.

See pilen. Det är för övrigt soi 13/1, "Soi Yamoto" som går ner till vänster på bilden.

soi_yamoto.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Jag va första gången i Kina 74, på samma resa besökte vi även bla Thailand.

Ett bestående minne jag har från Peking är att vi hade blivit tilldelade en svart förlängd Volvo 164 med mörka rutor och var vi än stannade blev det folksamling och nyfikna ansikten trycktes mot rutorna.

Ska försöka komma ihåg att nästa gång jag besöker mina föräldrar ta med dom gamla fotona, har dessvärre ingen scanner så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa det.

Gå in på en fotobutik så löser dom det åt dig. kostar några kronor per scannad bild dock.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Avregistrerad clion

Hittade tråden

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad kul grabbar och gubbar.

Jag sitter och ryser i hela kroppen.

Det här fick en och minnas en hel del.

Tyvärr har ju många av oss gått över till andra sidan.

Visst kommer man i håg en del:ironi:

Även om jag var långt nere efter er andra.

Första resan,första dagen hamnar man hos Wille på Chess det var julafton.

När det var dags för jul klappar,drog vi upp på Sabaj land (finns det kvar?)

Kom in väldigt röd om kinderna,och var skit nervös.

Men någon tjej med bra numer tog hand om mig,

Kommer ihåg att det kila innan jag han stoppa in den:lol::lol::lol::lol:(Set leo)

Och vem kommer väl inte ihåg skol läraren,mkt trevlig prick.

Undervisa inte han snutarna i engelska bla.

Hasse ser ju för söt ut på bilderna.

Har inte varit i Pattis på många år nu.

Sist var strax innan Jojje försvann.(R.I.P.)

Olle som Jojje kallade Evert,försvann över till andra sidan i somras.(R.I.P.)

Hur är det med Wille från Chess?

Anders från Viking bygger väl där nere?

Lasse från Viking håller på med platt sättning här hemma.

Och Hasse Soft Rock sitter väl där han sitter?

Tack för alla fina bilder,hoppas det kommer mer.

Skall försöka bidra med några,bara jag kommer överens med datorn.

Sumpade massor av bilder och videos i en brand för ett par år sedan.

Tack ännu en gång.

mvh Isan Rider

Ja,som ni kanske märkt redan lider jag av DYSLEXI :respect:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Avregistrerad clion

Här är lite nostalgi :dance:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Här är en bild innifrån Siam Guest House 1985. Nyhavn ligger innanför muren som skymtar till vänster.

Nyhavn-85_1.jpg

Och så två bilder från 1985 från Hasses tidigare nämda Pakawade. Senare införlivades hålet bredvid och det blev Hasses Soft Rock Café.

Nyhavn-85_2.jpg

Där sitter självaste Per Kastrup

Nyhavn-85_3.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Sakeo sist jag åkte upp tog jag bussen från Mochit i BKK mycket smidigt

i en ny buss. Men då var jag själv ska kärringen med då är det taxi eller att

familjen kommer och hämtar. Gången innan åkte vi taxi upp som kostade 3000bht T/R.

Jag är inte nere nu åkte hem 19apr är i norge och jobbar men ska ner till vintern.

Phimai Inn är ett bra ställe där uppe med pool mm Jerker alias Bajen på forumet

har precis varit där han har också kärringen från området. Sen bor en annan kompis

nära mig där uppe Henke mot Buriram distriktet.

[img alt=http://www.broskan.se/mpr/henke1.jpg width=698 height=497]http://www.broskan.se/mpr/henke1.jpg SV: Nyhavn i Pattaya!!!SV: Nyhavn i Pattaya!!!SV: Nyhavn i Pattaya!!!

Hemma hos Henke som har obegränsat med roliga historier från dom gångna åren

[img alt=http://www.broskan.se/mpr/henke2.jpg width=700 height=525]http://www.broskan.se/mpr/henke2.jpg SV: Nyhavn i Pattaya!!!SV: Nyhavn i Pattaya!!!SV: Nyhavn i Pattaya!!!

Hemma hos mig

[img alt=http://www.broskan.se/mpr/lucy.jpg width=700 height=525]http://www.broskan.se/mpr/lucy.jpg SV: Nyhavn i Pattaya!!!SV: Nyhavn i Pattaya!!!SV: Nyhavn i Pattaya!!!

Här är Max från New House ena dobberman vi tog över båpda efter Max men Rambo har dött.

[img alt=http://www.broskan.se/mpr/pargas.jpg width=700 height=704]http://www.broskan.se/mpr/pargas.jpg SV: Nyhavn i Pattaya!!!SV: Nyhavn i Pattaya!!!SV: Nyhavn i Pattaya!!!

Gubbarna börjar bli gamla nu med lätt toning av håret ;) Pargas och jag till höger hade ett par långsittningar

nu i april. Där har ni en som kan berätta sköna historier vi satt och snackade minnen mm hos Skrapis från

kväll till 7 på morgon.

Ursäkta om det kom in ett par nya bilder men gubbarna är ju gamla Pattayarävar.

//Broskan

Henke e ju från årjäng ...han känner man ju igen!!

Ändrades av khun basic

MVH:K-B

Link to comment
Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Kanoon kul me alla gamla bilder...

Hallo sjöman har inte du några gamla bilder att lägga ut här

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Detta år Otto, Sweitzaren som hade ett ställe på walking som hette "Chalet Swiss"

Den vackra damen hette Oy och jobbade i baren. År 1979.

Otto_ChaletSwiss_1979.jpg

Vilken underbar tråd detta var :dance:

Kände igen Otto som fortfarande driver bar men numera på walking street och under namnet "Otto´s New Calypso" har suttit många kvällar/nätter och pratat med honom samt lyssnat på alla historier om hur det var förr samt sett en himla massa bilder från 70 talets Pattaya :dance::dance:

Dock var man ju själv bara en liten grabb som knappt lärt sig gå när detta begav sig, Och nu ångrar man sig att man inte händge med kompisen i slutet på 80-talet när han tjatade om att det var Thailand som gällde. :cray::36::drinks:

I don't know, I don't care, and it doesn't make any difference! - Albert Einstein

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...