Jump to content
IGNORERAD

Nyhavn i Pattaya!!!


Naam jai

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Uch e du sexturist :drinks::rtfm:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 146
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Broskan

    21

  • Avregistrerad clion

    17

  • möljis

    15

  • hakancnx

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är det någon av dom gamla här som kommer ihåg Bobo en kompis till Max som bodde i Pattaya

i många herrans år, han drunknade tragiskt utanför Bornholm för ett antal år sedan

han var gift och hade en dotter som hette Carina

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Säkert broskan o hakancnx

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Avregistrerad clion

Jag åker ner 5dec-9januari det skulle va roligt å träffas Broskan mjölis mmmm :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är en låt om Walking Street

Walking Street Girls Pattaya

Skulle den hamna fel så kan väl admin flytta den till rätt ställe

:mdr: gubben :mdr:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Vilken skön tråd, den har jag helt missat fram tills nu. Jag var ju knappt född när en del av medlemmarna var nere och roade sig :mdr: , så det är verkligen roligt att se gamla bilder på hur det såg ut förr. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya-Robban

Tja alla gamla Pattaya-rävar.

Jag träffade för nån midsommar sen... tror de var två år sedan en person som var mycke i Pattis förr.

Han kallades helt enkelt för "Läraren" pga att han lärde bl.a personalen på Diana Inn engelska.

Han har ingen dator, men ville gärna ha kontakt med någon från den tiden å snacka gamla minnen med så om det är någon som kommer ihåg "Läraren" så har jag hans hemnummer.

Mvh Pattaya-Robban

Jag är även en stolt medlem på "The dark side" (***).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det kan kanske vara Bengt skollärarn du menar. Han bodde strax bakom Diana Inn, i slutet av 80-talet, i en av dom små bungar som fanns där

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Han fastnade för Filippinerna efter sin tid i Pattaya där han träffade nån dam i Subic/Baretto

som sen åkte med till Stockholm. Det var länge sen jag träffade honom sista gången var på

Hula Hut i Ermita och det är många år sen det stängdes 92/93 har jag för mig. Han hade även

smeknamnet tavel-Bengt på Diana Inn.

Pattaya-Robban slutar numret på 08-xxx4095 då är det samma person

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Åh fan, drog Bengt till Filippinerna?

Broskan, vi får ta en nostalgi afton då du kommer ner. Sen bjuder vi in det "unga" gardet på MPR. Om dom bjuder oss på öl med mera, så berättar vi vilda historier för dom.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

toppen kommer ner 5dec  :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Hej!

Kul tråd

Broskan har du färgat håret??

Jobbade på Linta (elverkstan) mellan 86-95,  efter det så började jag på Arlanda.

Minns Linta tiden som kul, det var lite go i folket där, det restes överallt och det var  mycket stories

runt fika borden alltid ngn som kommit hem och hade ngt snaskigt att berätta och ibland så fick man berätta själv.

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

He he färgat det är väl lite grått och kort ;) Du vet åren har gått.

Jasså då jobbade vi där samtidigt för jag började -85 där till 2007

Oj va mycket resestories på det stället för nästan alla reste ju.

Då vet jag vem du är för jag jobbade på Plasman och ytbehandlingen

vi hade bara en vägg mellan oss. Jag tog ju med långa Classe från din avdelning

ner till Olongapo i början på 90 då var ju jänkarna kvar han vart ju helt frälst.

Det var skoj på familjedagarna på jobbet när alla kom med asiatiska

flickvänner/fruar. Måste vara den arbetsplatsen med flest skillsmässor

när gubbarna åkte ner på jobb i Bangkok och Manila.

Möljis och Clion klart vi ska ta ett meating i dec jag kommer från Filippinerna

till Pattaya den 28dec på kvällen så efter det blir bra.

Jag skickar ett PM med mitt thainr.

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Jo åren går, börjar komma lite grått häroxå. 

Lång Classe jobbade väl ute på monteringen någonstans han var inte på elverkstan.

Familje dagarna, det var mer Thai/Filipina där en svenska flickvänner/fruar, hade morsan med mig en gång och hon

var ju i minoritet, hon hade aldrig sett så många asiatiskor på ett och samma ställe.

Vart blev det av byfånen?

Jobbar du på motorverkstan i Stavanger?

Själv så är jag på Skyways nuförtiden.

Ha det...

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Classe jobbade på Apparat förr tänkte att era avdelningar jobbade ju ihop en del förr.

Nä jag jobbar i Bergen på en verkstad som gör reparationer åt oljeriggar bl.a.

Minns ni var fler från elverkstan som flyttade ut A.Neljeståhl mfl.

Byfånen går hemma och driver :)

Var håller du till i Filippinerna då vi är mest i Angeles numera för det är så kort tid vi är där

Ha det bra

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya-Robban

Möljis & Broskan...

Japp, Bengt heter han å de är rätt telenummer.

/P-R

Jag är även en stolt medlem på "The dark side" (***).

Link to comment
Dela på andra sajter

Destination Philippines

Ja just det var apparat Lång Classe jobbade på.

Jo efter mig så kom ju "Neljis" och sen hel drös till under årens lopp.

Mycket Lintafolk på SAS /ST Aerospace.

Jag gifte mig med en Filipina -93 men är skild sedan några år, vi byggde hus i Pangasinan ca 10 mil norr om Angeles så det brukar bli triangeln Pangasinan - Subic/Olongapo-Angeles när man e nere.

Åker ju fortfarande på ID-biljetter och det brukar inte bli så långa vistelser och orkar då inte flänga runt alltför mycket. Brukar även besöka Pattaya ibland, lagom att åka ner dit en vecka.

Ha det..

Tomas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Avregistrerad clion

P3 undrar vad alla fotona är??

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Har rotat fram lite mer bilder från Pattaya

Börjar med barbilder från 1979

2 på BJ-Bar

BJ-Bar_1979_1.jpg

BJ-Bar_1979_2.jpg

Och så några på Marine Bar

MarineBar_1979_3.jpg

MarineBar_1979_2.jpg

MarineBar_1979_1.jpg

MarineBar_1979_5.jpg

MarineBar_1979_4.jpg

MarineBar_1979_6.jpg

En bar men vet ej vilken...

MarineBar_1979_7.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Simon Bar 1979

SimonBar_1979_1.jpg

Detta år Otto, Sweitzaren som hade ett ställe på walking som hette "Chalet Swiss"

Den vackra damen hette Oy och jobbade i baren. År 1979.

Otto_ChaletSwiss_1979.jpg

Här är bild på ett för länge nedlagt ställe. Det var en restaurangskola som hette nåt "Dee prom". Låg på Pattaya Klang, högra sidan, om man åker mot highway. Fantastiskt prisvärt. År 1982.

DeeProm_1982.jpg

Och så lite bilder på Hasse och Orvar från 1982

hasse_1982_1.jpg

hasse_1982_2.jpg

orvar_1982_1.jpg

orvar_1982_2.jpg

Ändrades av hakancnx

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittat ännnu en bild från Nyhavn 1982

nyhavn_1982_1.jpg

Och till sist från "Pompet" där busarna samlades efter midnatt för "Nachspiel".....

Pompet_1982.jpg

/hakancnx

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Härligt hakoncnx.Undrar om inte tjejerna var snyggare på den tiden (inte så spacklade o andra hårfärger)nerike har gör fina foton på sin isansidan

när jänkarna va i Thailand

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

För att inte tala om karlarna på den tiden.. Med polisonger och allt :mdr: Kanske clion kan visa hur han såg ut på den tiden för att vara en brudmagnet? Själv så var jag 3 år 1979 så jag har inga minnen från denna tid..

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...