Jump to content
IGNORERAD

Mac


andrejsdenruskige

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Ny mac ägare.Köpte en Mac mini och använder den som mediacenter. Apples trådlösa tangentbord och mus. Och rakt in i 50" tv. Smidigare att vänja sig vid Mac än befarat och måste bara säga att jag är mycket nöjd hittills. Dessutom så ser det bra ut!!!

Herr Chang har ett nytt Mac fan på sin sida, dock inte lika "militant"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ny mac ägare.Köpte en Mac mini och använder den som mediacenter. Apples trådlösa tangentbord och mus. Och rakt in i 50" tv. Smidigare att vänja sig vid Mac än befarat och måste bara säga att jag är mycket nöjd hittills. Dessutom så ser det bra ut!!!

Herr Chang har ett nytt Mac fan på sin sida, dock inte lika "militant"

SPAM???

Personligen skiter jag fullständigt i vilken dator nån annan använder, men undrar ändå?...

Varför envisas MAC-användare med att hävda att Mac är bättre än PC? (säkert sant i vissa fall, och helt fel i andra fall)...

Jag fattar helt enkelt inte.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

SPAM???

Personligen skiter jag fullständigt i vilken dator nån annan använder, men undrar ändå?...

Varför envisas MAC-användare med att hävda att Mac är bättre än PC? (säkert sant i vissa fall, och helt fel i andra fall)...

Jag fattar helt enkelt inte.

MVH Tommy

För att vi har sett den ljusa sidan, det är som ett knark, man blir beroende och kan inte sluta ;)

Ärligt talat så är windows bättre på saker, såklart, men mac bjuder användaren på så mycket godis och lättillgänglighet så man blir alderles hög.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Quote

SPAM???

Personligen skiter jag fullständigt i vilken dator nån annan använder, men undrar ändå?...

Varför envisas MAC-användare med att hävda att Mac är bättre än PC? (säkert sant i vissa fall, och helt fel i andra fall)...

Jag fattar helt enkelt inte.

MVH Tommy

För att man har mindervärdeskomplex kanske...

Eller för att man använt både Mac OS och Windows (något de flesta Windowsanvändare ej gjort), och dragit sina slutsatser. Gratulerar andrejsdenruskige till ett bra val! Har själv en Mac mini med trådlös mus och tangentbord som mediacenter, och det fungerar perfekt att få ut 1080p till min Sony Bravia 46".

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

För att man har mindervärdeskomplex kanske...

Eller för att man använt både Mac OS och Windows (något de flesta Windowsanvändare ej gjort), och dragit sina slutsatser. Gratulerar andrejsdenruskige till ett bra val! Har själv en Mac mini med trådlös mus och tangentbord som mediacenter, och det fungerar perfekt att få ut 1080p till min Sony Bravia 46".

Apple fanboy Herr Chang har talat.

Min MacBook Pro 15" anvjuter jag utan några som helst storskärmsförstärkare, mus jagar jag på annat håll och jag är mer än nöjd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Mac eller PC är ungefär som att träta om Volvo och SAAB

Båda är bra produkter och har sina plus och minus

Främst är det nog "att man är van" vid det ena eller andra som styr nästa köp

Har själv jobbat inom IT med persondatorer sedan 1985, testat allt som går att testa inom alla varianter och kör stenhårt på PC med Vista/Windows 7 idag

Och det är mest för att där finns de flesta programvaror som de flesta kan jobba med och meka med. Inte för att den är det bästa som går att använda till en viss speciell sak

Faktorer som är viktiga att tänka på vid val:

- Vad vill jag göra med den

- Var vill jag göra det

- Vad får det kosta

- Vad kostar olika alternativ som löser mina behov

- Vilka program vill jag köra och vad kostar dom

- Vem eller var kan jag få hjälp när det strular och vad kostar det

- Ev andrahandsvärde och lätt/svår att sälja

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Mac eller PC är ungefär som att träta om Volvo och SAAB

Båda är bra produkter och har sina plus och minus

Främst är det nog "att man är van" vid det ena eller andra som styr nästa köp

Har själv jobbat inom IT med persondatorer sedan 1985, testat allt som går att testa inom alla varianter och kör stenhårt på PC med Vista/Windows 7 idag

Och det är mest för att där finns de flesta programvaror som de flesta kan jobba med och meka med. Inte för att den är det bästa som går att använda till en viss speciell sak

Faktorer som är viktiga att tänka på vid val:

- Vad vill jag göra med den

- Var vill jag göra det

- Vad får det kosta

- Vad kostar olika alternativ som löser mina behov

- Vilka program vill jag köra och vad kostar dom

- Vem eller var kan jag få hjälp när det strular och vad kostar det

- Ev andrahandsvärde och lätt/svår att sälja

Det är ju faktiskt så att om man tittar runt lite på personer som jobbar med datorer till yrket, så använder de oftast PC. PC har ju en oöverträffad möjlighet att byta ut delar och customisera efter behov.

Men min mac kom till världen perfekt från början;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Viktigaste med PC i "jobbet" och på företag är att det skulle bli för dyrt för företaget att köra MAC eller blandade miljöer av skäl som inköpskostnad. rabattavtal, licenskostnader, kompetens på användare, helpdesk, tekniker-kompetens.rekryterinsunderlag på personal

Det är också svårare att fixa säkerhetspolicyn, standard-image:ar, mängd-licenser. DTM-lösningar

På företag bygger man sällan om eller uppgraderar

Det är mest hemmamarknaden som håller på med sådant

Det är mest branchindelning och programvror som skall köras som avgör om företaget kör MAC eller PC

Efterhand som allt fler program görs "webbifierade" gör det mindre skillnad dock mellan val av plattform.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Mac funkar "bättre" till musikinspelning oxå.. eller rättare sagt så behöver du bara koppla in o köra med en Mac medans med en PC så får man byta delar och tweaka o trixa en del.. men o andra sidan så är PC billigare (man kan bygga ihop själv) och i sanningens namn så finns fler program till PC att "fultanka" oxå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

och i sanningens namn så finns fler program till PC att "fultanka" oxå!

Soundtrack Pro Express finnes på TPB, min vän. ;)

Reason skall också finnas tillgängligt har jag för mig. Nu är jag tyvärr inte så hemma på digital musikutveckling, men jag kan höra med vår tonsättare om du vill ha lite tips till mac.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Quote

Most iPod commercials feature guys with long hair, chicks roller skating, and guys wearing fedoras.  I have dandruff, and I buy most of my jeans from a grocery store.

And there we have it.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Soundtrack Pro Express finnes på TPB, min vän. ;)

Reason skall också finnas tillgängligt har jag för mig. Nu är jag tyvärr inte så hemma på digital musikutveckling, men jag kan höra med vår tonsättare om du vill ha lite tips till mac.

Nja jag har redan alla program o plugins jag behöver :)

Kör med Cubase, Komplete, Groove Agent och UAD-1 med en hög med kompressorer, EQs osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom här diskussioner är lika givande som dom om Pattaya eller Phuket är bäst :P

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dom här diskussioner är lika givande som dom om Pattaya eller Phuket är bäst :P

Iofs!

Men vill tillägga att som musikmaskin föredrar jag Mac, min vanliga stationära o bärbar är pc med xp o vista på den bärbara!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

:great:

Känns lite surt, för en gång i tiden jobbade man på Apple, men ägde en PC.

Idag jobbar jag med 100% windows miljöer, men äger en Mac.

I live in a twisted world!

Men älskar min MacBook Pro 17"!!  :dance1:

//H

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag kör med en macbook alu sen 4-5 månader, det är ok antar jag. ingen större skillnad egentligen. Dock ar byggkvaliteten sååååååååå underbar

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...