Jump to content
IGNORERAD

Nekad schengenvisum


ReKa

Recommended Posts

Hej,

Svärfar blev nekad visa pga han vid förra besöket här oavsiktligt stannade 4 dgr längre än vad visa tillät.
Han har varit här en gång tidigare också och då utan problem.
Nån som varit med om nåt liknande och kan tipsa om hur man överklagar detta på bästa sätt?

(svärmor fick dock godkänt)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ReKa:

oavsiktligt

Beror ju på vad detta betyder.

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har hänt att jag vaknat mitt om natten med ett ryck efter att ha drömt om att jag missat sista dagen att lämna in min ansökan för extension of stay.

Den finns där alltid, den där lilla oroskänslan att detta skulle hända.

Ett litet slarv, glömska, sjukdom, som för min del skulle innebära katastrof i livet.

Men, men så är reglerna och det är bara att acceptera och leva med.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Enis:

Beror ju på vad detta betyder.

 

Enis

Slarv när datumen fylldes i. Men mysko att det inte uppmärksammades på Arlanda när han reste hem förra gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev ReKa:

Slarv när datumen fylldes i. Men mysko att det inte uppmärksammades på Arlanda när han reste hem förra gången.

Då lär det bli svårt

 

 viseringstiden står ju på klistermärket i passet, upp till brukare och släkt att hålla reda på

 

vi fick rätt i en överklagan då vi kunde påvisa att beslut om avslag hade kommit oss tillhanda efter det att de åkt hem. 

 

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Då lär det bli svårt

 

 viseringstiden står ju på klistermärket i passet, upp till brukare och släkt att hålla reda på

 

vi fick rätt i en överklagan då vi kunde påvisa att beslut om avslag hade kommit oss tillhanda efter det att de åkt hem. 

 

Enis

Ja, vi får se hur det går. Han fick ett ”engångsmail” från Förvaltningsrätten, men lyckades så klart fördärva det. 

Jag mailade och bad om att de återsänder mailet. 

Man har ju nerverna utanpå kroppen nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Ring du och prata med handläggaren på ambassaden och förklara problemet.

Med vänlig hälsning Roffe

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Överklagan gick igenom efter rekommendation från Förvaltningsrätten. Nu kan man bli som folk igen. :-)


Men jag trodde att man ville markera hårt mot en slarvskalle som fyller i fel datum genom att neka överklagan, (medan utvisningsdömda brottslingar strosar runt på trottoarerna i Svedala). 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ReKa:

Överklagan gick igenom efter rekommendation från Förvaltningsrätten. Nu kan man bli som folk igen. :-)


Men jag trodde att man ville markera hårt mot en slarvskalle som fyller i fel datum genom att neka överklagan, (medan utvisningsdömda brottslingar strosar runt på trottoarerna i Svedala). 

Det var roligt att höra.

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...