Jump to content
IGNORERAD

Visa run


Hegen

Recommended Posts

Bor i Pattaya sedan en månad tillbaks.

har tänkt att stanna här så jag håller på med visum ansökan.

Mitt 30 dagars visum går ut i dagarna.

Går det att åka till Jomtien och förlänga visum eller måste jag ta mig till Kambodja?

Mvh Hegen.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
8 timmar sedan, skrev Hegen:

Bor i Pattaya sedan en månad tillbaks.

har tänkt att stanna här så jag håller på med visum ansökan.

Mitt 30 dagars visum går ut i dagarna.

Går det att åka till Jomtien och förlänga visum eller måste jag ta mig till Kambodja?

Mvh Hegen.

Hur länge ska du stanna där?

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
12 hours ago, Hegen said:

Bor i Pattaya sedan en månad tillbaks.

har tänkt att stanna här så jag håller på med visum ansökan.

Mitt 30 dagars visum går ut i dagarna.

Går det att åka till Jomtien och förlänga visum eller måste jag ta mig till Kambodja?

Mvh Hegen.

Du kan förlänga på immigration i Jomtien med 30 dagar utan problem. Kostnad 1900 THB. Du behöver inte vänta tills den dagen ditt visa excempt går ut, utan kan åka dit när som och ändå få förlängt 30 dagar från den dag ditt nuvarande visa går ut.

 

Var dock noga med att se till att din adress är anmäld hos immigration ( kolla med det hotell eller guesthouse som du bor på) annars får du pröjsa böter på mellan 1500 THB -4000 THB. Denna boten är egentligen hotellets eller guesthousets men du får betala den för att få din förlängning.

De flesta  hotel och guesthouse har dock koll på detta, och har registrerat dig vid ankomst.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Du kan förlänga på immigration i Jomtien med 30 dagar utan problem. Kostnad 1900 THB. Du behöver inte vänta tills den dagen ditt visa excempt går ut, utan kan åka dit när som och ändå få förlängt 30 dagar från den dag ditt nuvarande visa går ut.

 

Var dock noga med att se till att din adress är anmäld hos immigration ( kolla med det hotell eller guesthouse som du bor på) annars får du pröjsa böter på mellan 1500 THB -4000 THB. Denna boten är egentligen hotellets eller guesthousets men du får betala den för att få din förlängning.

De flesta  hotel och guesthouse har dock koll på detta, och har registrerat dig vid ankomst.

 

Gäller detta även om man egentligen inte har något Visum?

30 dagar är ju fritt för oss svenskar, men egentligen inget visum, det brukar vara minst 60 dagar när man sökt och fått visum.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
7 minutes ago, Tommy said:

Gäller detta även om man egentligen inte har något Visum?

30 dagar är ju fritt för oss svenskar, men egentligen inget visum, det brukar vara minst 60 dagar när man sökt och fått visum.

 

 

MVH

Jag förutsätter att det är sitt 30 dagars Visa excempt som TS syftar på, vilket är detsamma som du det du menar. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Huahindinnge: just nu är tanken att stanna så länge jag kan och lust. Sedan får vi se hur länge det kan bli.

 

Spooncreek: Tack för svar. Ja det gällde mitt 30 dagarsvisum.

jag var orolig för adressen men det fungerade med allt.

hade precis flyttat från Nirun t Khao noi.

Nu har jag även fått mitt vanliga visum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soi Khao noi verkar ju vara ett småtrevligt område. ;)

"The highest concentration of bars etc. is along Soi Khao Noi and Soi Khao Talo. You will find a variety of bars, pubs and clubs which is on a par with any city centre strip, just not quite as numerous.

This area of Pattaya is home to several Gentleman Clubs and Beer Bars which can be found around the Darkside Pattaya district"

https://lovepattayathailand.com/darkside-Pattaya/

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
1 hour ago, Hegen said:

Huahindinnge: just nu är tanken att stanna så länge jag kan och lust. Sedan får vi se hur länge det kan bli.

 

Spooncreek: Tack för svar. Ja det gällde mitt 30 dagarsvisum.

jag var orolig för adressen men det fungerade med allt.

hade precis flyttat från Nirun t Khao noi.

Nu har jag även fått mitt vanliga visum.

Skönt att det löste sig på ett bra sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...