Jump to content
IGNORERAD

Testar nytt bolag.


thomas001

Recommended Posts

Frugans bilförsäkring som följde med vid köpet går ut om några dagar. Försäkringen var tecknad i Viriyah. Frugan ringde och frågade om pris på förlängning. Ca 22.000 Baht. Hon ringde även några andra kända bolag och fick som lägst runt 18-19.000 Baht. Hon googlade runt och hittade ett bolag som heter https://www.roojai.com/en/. KrungThai Bank är involverade i detta bolag. Ett s.k online-bolag.  Jag testade en prisfråga online och fick pris på ca 11.000 Baht. Frugan ringde upp. Det slutade med 1 års försäkring 1 Class Även bilskatten ingick, assistance 24/7  https://www.roojai.com/en/roadside-assistance/

Vid olycka garanteras skadereglerare inom 30min oavsett var man befinner sig i Thailand. Gillar att får man soppatorsk så kommer bolaget ut med 5L och fyller på!

Nettopris ca 10.500 Baht. Det tillkom 1.500 Baht då frugan inte har s.k dash-cam plus bilskatten. Totalt ca 12.500 Baht. 3.000 Baht i självrisk om hon är vållande till ev.olycka.

Här fick vi 650.000 Baht vid brand eller stöld alla andra bolag 500.000 Baht. Annars i princip samma villkor som andra bolag gällande personskador m.m

Hon fick senare under dagen en voucher via deras hemsida vid inloggning på bensin för 1.000 Baht hos PTT.

Besiktning av bilen fixades med deras app och frugans kamera. Rätt så kul och kolla på när hon blev instruerad av en tjej via mobilen/app var hos skulle filma.

 

film1.jpg.95167830775ee486f52699ac3c90dcd0.jpg

 

Här kollas mätarställning.

film2.jpg.4a7343bd93da212f52d7689acf7015d1.jpg

 

Ska bli kul och testa detta bolag!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nedanstående är ett inlägg från forumet udonmap.com:

Re: RooJai Car and Motorbike Insurance

Before anyone gets too excited about the apparent bargain insurance on offer, remember if it sounds too good to be true , it probably ... thing was I discovered they only cover drivers between the ages of 30-70, outside of this they are definitely not covered, so beware the any driver ...
  •  

 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Udonit said:

Nedanstående är ett inlägg från forumet udonmap.com:

Re: RooJai Car and Motorbike Insurance

Before anyone gets too excited about the apparent bargain insurance on offer, remember if it sounds too good to be true , it probably ... thing was I discovered they only cover drivers between the ages of 30-70, outside of this they are definitely not covered, so beware the any driver ...
  •  

 

Det kan ju vara en av anledningarna till att dom kan erbjuda så låga kostnader för sina försäkringar. Frugan fick en massa frågor: Hur länge har hon haft körkort, ålder,skadefria år m.m m.m

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Det kan ju vara en av anledningarna till att dom kan erbjuda så låga kostnader för sina försäkringar. Frugan fick en massa frågor: Hur länge har hon haft körkort, ålder,skadefria år m.m m.m

Absolut, de under 30 är nog även i Thailand överrepresenterade i olycksstatistiken.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en försäkringslösning är bra eller inte vet man ju tyvärr inte förrän olyckan varit framme. Om denna lösning är klart mycket billigare så skulle man ju normalt sett tro att den också är lika mycket sämre men så behöver det inte vara. 

 

Det finns en oerhörd mängd thailändare som lever gott, ibland väldigt gott, på att sälja diverse försäkringar och givetvis måste dessa generösa kommissioner läggas på försäkringstagarens premie. Kan man då helt, eller delvis, hoppa över den mellanhanden så kan nog priset på en försäkring sänkas ganska många 10-tals procent utan att försäkringen blir sämre.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi använder https://www.directasia.co.th/en/ tecknad on-line. Betalar ca 11.000/år class 1. Bilen är tre år gammal nu och det har inte varit några problem med dom alls, tvärtom. Hade en lite träff med en mc och dom kom dit och kollade. Gjorde ingen claim eftersom jag inte ville tappa bonus, dom ringde efter ett tag och frågade om vi inte skulle claima. Har också en 30 minuters regel men den klarade dom naturligtvis inte mitt i rusningen i Korat. Skulle få ersättning då, tror det var 1.000 baht men kollade aldrig hur svårt det var. Förmodligen är det bundet till ev claim. Första året bensincheck på 1.000 Baht, andra året förhandlade jag mig till 500. Namngivna förare med födelsedata. 20-70 år preferred.

 

Använde din länk och fick ett pris på ca 7.000 nu. Värt att jämföra när det är dags att förnya. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...