Jump to content
IGNORERAD

1:a maj och dax att demonstrera eller "upp till kamp mot eller för allt"

Vaxet
 Dela

Recommended Posts

Eftersom det är första maj imorgon och jag känner så starkt för Mona och Wanja skall jag ut och vara solidarisk. Efter att ha funderat länge på vad man skall protestera emot så har jag och fru Vax nu målat våra plakat.

Mitt plakat säger: Sex, en daglig rättighet

Fru Vax skrev på sitt: Sex, en daglig skyldighet

Hon hävdar att vi menar samma sak, men bara uttrycker det lite olika, men jag undrar jag..

I politik kan man ju dock uttrycka och uppfatta samma sak på olika vis, så hon kanske har rätt.

Så vad står det då på era plakat kamrater?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Tycker att motorsågar till bävrarna är en glömd fråga

Liksom gärna ett jobb men först en bra lön

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Jag och fru Chang ska ut i Chiang Mai och demonstrera mot farangpriser.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest wille

Jag och fru Chang ska ut i Chiang Mai och demonstrera mot farangpriser.

Herr Chang har talat.

Skont att nagon star upp for de utsatta och fattiga!

Dela på andra sajter

Skont att nagon star upp for de utsatta och fattiga!

Just det, jag röstar för gratis papperslådor för dom utslagna till vintern.

. let 'em die.

member of svampen's fan-club :yes:

Dela på andra sajter

Eftersom det är första maj imorgon och jag känner så starkt för Mona och Wanja skall jag ut och vara solidarisk. Efter att ha funderat länge på vad man skall protestera emot så har jag och fru Vax nu målat våra plakat.  Mitt plakat säger: Sex, en daglig rättighet  Fru Vax skrev på sitt: Sex, en daglig skyldighet  Hon hävdar att vi menar samma sak, men bara uttrycker det lite olika, men jag undrar jag.. I politik kan man ju dock uttrycka och uppfatta samma sak på olika vis, så hon kanske har rätt.  Så vad står det då på era plakat kamrater?
  Hej Vaxet!  Det finns en liten skillnad när det gäller skyldighet respektive rättighet. En skyldighet är något en viss person måste uppfylla. En rättighet är något som en viss person har rätt att få men det spelar ingen roll vilken person det är som tillhandahåller rättigheten.  :yes:   Trevlig Valborg! Svarten
Dela på andra sajter

Älgarna demonstrerar också!

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Fri öl till folket och bredare trottarer!

Svenska priser för svenskar bosatta i norge!!! :mdr:

Mvh

Highlander

Fd agronomklepptoman

Dela på andra sajter

Fritt medborgarskap i Thailand för oss som är gifta med en Thai  :ele:

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Vaxet, ok vi ses i höst.

På mitt plakat? Minimum 20 baht på grisbilen i Pattis, det är den bästa service som finns...

Möljis

Dela på andra sajter

På mitt står det:

Rättvisa åt mannen, kvinnan tillbaka till spisen!  :clapping:

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Dela på andra sajter

På Mitt plakat skulle det stå FÖRSÖK FÖRSTÅ VARANDRA. Helt omöjligt. Men skulle vara väldigt skönt

Dela på andra sajter

På Mitt plakat skulle det stå FÖRSÖK FÖRSTÅ VARANDRA. Helt omöjligt. Men skulle vara väldigt skönt

Vad menar du?

Dela på andra sajter

Det är ju ändå 1 maj, arbetarnas dag där vi ska/skulle protestera mot de usla arbetsgivarna :mdr::mdr::mdr::preved::preved::preved::drinks::drinks::drinks:

:dance1::dance1::dance1::dance1:

Vi tar den på rysska oxå för eventuella ryskspråkiga här på tråden.

THE INTERNATIONALE (in Russian)

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Dela på andra sajter

Tänk om man kunde förstå sin tirac. Vad det skulle underlätta. Vi svenska män förstår såklart en order som pekas  åt oss. Men med våra tiracar så är det väldigt svårt. Antaligen tolkar vi saker olika. Jag är så naiv så säger min dam en sak så tror jag att hon vill det. Men med damer från Thailand är det aldrig hundra.

Hoppas det fötydliogar mitt förslag till första maj

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
 Dela

• Skapa ny...