Jump to content
IGNORERAD

Drömmen gick i tusen bitar


Farang

Recommended Posts

Ett tillägg.

Nä barägare är verkligen ingen dans på rosor. Men väldigt kul en kort tid!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 80
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Farang

    13

  • möljis

    8

  • Tommy

    5

  • Odin

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Dessutom var thaiare och araber portade, dom hade på den tiden inte tillträde till så många barer. Så skulle man ju aldrig kunna ha det i en bar idag, men så var verkligheten då.

Var på en bar på walkingstreet med P3 för en månad sedan där en skylt "no muslims" satt fint och väl synligt uppsatt.

Ägaren hade haft samma ställe i 20(?!) år och berättade om tillfällen det hade blivit sura miner från gästande araber

som fick nobben. Han körde stenhårt på just den regeln med hänvisning till att muslimer inte får dricka sprit och bad

därför sedemera sina gäster vänligen respektera islam och ge sig av.

Hans skäl till regeln hade naturligtvis inget med sprit att göra så klart.

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

No Yankies! tycker jag är en jävligt bra skylt som en del engelsmän sätter upp när marinkåren är på besök i byn.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ska hälsa på honom nästa resa plus att jag ska se om Jen är kvar i baren. Hon är det bästa [raderat av HC] jag haft i Pattis.

Då är det bara att önska dig lycka till att det bästa HC har raderat finns kvar. Dom flesta brudar brukar stanna under ett år i en och samma bar.

Quote

Ja, vad "vi" tål vet jag inte riktigt. Men det går att uttrycka samma sak på flera sätt, bland annat vulgärt eller inte vulgärt. Vad föredrar vi? Kanske läge för omröstning?

Herr Chang har talat.

Finns redan. http://www.maipenrai...i-om-ordcensur/

Dessutom förstår jag inte vitsen med att ha ordcensur som man kan stänga av i sin profil,

när forumsvärdarna ändå går in och censurerar.

Quote

Barfine till mamma(pappa) san. Ladydrinken får damen ifråga en viss ersättning för MEN dock majoriteten till ägaren.Detta är regel! Allt annat är fel och din "generositet" kommer aldrig gynna dig.

Var hygglig och reko men ge aldrig bort pengar som "inte andra gör". Det blir bara ett steg närmare problemen.

Mvh Mr Lamai

Finns inga rätt eller fel, man måste prova sig fram. Du kan stoppa dricksen i egen ficka med om du vill, grejen är att kommer det fram så förlorar du massor av gäster. Vad det gäller 20 bahts påslag för en ladydrink, så blir tjejerna mycket bättre på att "tigga" ladydrinks om dom får hela, och då tjänar du mer på ökad försäljning än om du skall snåla och stoppa dom 20 bahten i egen ficka. Samma sak med barfine, ta hela om du vill, 100 baht av den går ändå till lön till tjejen. Enda skillnaden är att brudarna kommer inte bry sig ifall barfine betalas eller inte, så dom brudarna som går med gästerna i närheten av stängningsdags kommer smita iväg utan att något betalas. Så detta har inte med genorisitet att göra, barägaren tjänar på att ha bonus för sina anställda.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

No Buzz

Vilken bar på Walking street har en sån skylt idag? Det är tufft gjort!

Just nu kan jag bara komma på Black&White, och Pompet, som har funnits i 20 år på W.S.

Vilka är det mer?

B&L ägdes för 20 år sen av en thaitjej, hon var tillsammans med en amerikan, en trevlig kille, men jag tror att pengarna tog slut för honom.

Pompet var förr sista anhalten innan man raglade hemåt frampå morron.

Möljis :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Möljis,

Den här baren ägs av 2 australienare (tror jag att de är). Den ligger på vänster sida strax efter lucifer (har jag för mig).

Ska kolla upp namnet när jag är i området nästa gång. Återkommer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Buzz,

Mitt minne är dåligt, men Abbes bar har funnits länge, den ligger väl rätt nära Lucifer? Har dock aldrig varit på Abbes, man har väl inte hunnit så långt.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Möljis Pompet är nog ny regi har inte sett grabben där på flera år undrar om han lever

han har ju gjort några operationer i magsäcken

Wicke på mac sweden hade ju också en skylt NO ARABS

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Möljis Pompet är nog ny regi har inte sett grabben där på flera år undrar om han lever

han har ju gjort några operationer i magsäcken

Wicke på mac sweden hade ju också en skylt NO ARABS

Vad är det för problem med Araber i baren ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Vad är det för problem med Araber i baren ?

tydligen så är det åtminstone 2 barer nere på södra som tycker det och Wicke kan du inte fråga för han finns ju inte längre i livet

Link to comment
Dela på andra sajter

Var väl ganska vanligt förr i Pataya, att det stod NO DOGS AND ARABS..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Var väl ganska vanligt förr i Pataya, att det stod NO DOGS AND ARABS..

Rock on!

anl kan nog vara att dom inbringar väl inte så mkt pengar i baren  :whistle::whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Quote

Vad är det för problem med Araber i baren ?

dom dricker för dåligt

Link to comment
Dela på andra sajter

Stanken av gammal svett.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawadee.

Problemen med araber är nog större än vi förstår. För några år sedan satt jag på en bar i Bangkok när det kom några araber

gående över gatan mot baren. Då vände alla tjejerna ryggen mot dom på ett sådant sätt att araberna inte kunde missförstå

budskapet. När dom gick vidare förbi baren gick tjejerna ut på trotoaren och spottade efter dom.

Har vid några tillfällen frågat tjejerna varför dom inte gillar araber och då har jag fått höra en del om underligheterna dom

har för sej.

Sen var det väl inte poppulärt när alla thailänska gästarbetare blev utslängda ur Saudiarabien för några år sedan.

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Mc sweden, det är väl 15 år sen han dog?

Araber var tidigare inte så välsedda, det hände förr att nån löste ut en dam från en bar, sen när dom kom hem till rummet, så väntade där ett antal kompisar, och så satte dom på bruden allihop. Sen vill dom inte betala heller.

Det var inte många damer som ville gå med en arab förr, idag är det väl annorlunda, åker man förbi arabkvarteren är det ju en hop små fettisar plus massor av katöjer där, och det är ju sånt araberna vill ha. Men kanske inte farangerna...

Sen har nog araberna mer pengar nu än förr, dessutom är dom fler, snart är farangerna i underlägset antal mot araber. Och vad ska en barägare göra idag om det kommer 5-6 araber? Förr kunde man få hjälp av thaiare i närheten om man behövde, men idag är det inte många thaiare i Pattaya som hjälper en farang. Tror jag.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

Quote

No Buzz

Vilken bar på Walking street har en sån skylt idag? Det är tufft gjort!

Just nu kan jag bara komma på Black&White, och Pompet, som har funnits i 20 år på W.S.

Vilka är det mer?

B&L ägdes för 20 år sen av en thaitjej, hon var tillsammans med en amerikan, en trevlig kille, men jag tror att pengarna tog slut för honom.

Pompet var förr sista anhalten innan man raglade hemåt frampå morron.

Möljis :crazy:

Nu är jag ingen frekvent besökare av Pattaya men Stoneys bar (Aussie och grundare, död sedan 7-10 år). Exet hans driver vidare i samma anda och har en sådan skylt.Kanske det var där?

Sukhumvit(Bkk) 3 och 5 har varit lilla arabien men nu tycks fler och fler dras till soi 4..(Har Thaiarna tappat greppet?)

Mr Lamai

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Jan Bar på walking street har också en no arabs skylt. 

Den barägaren är från Australien

Wicke som hade MC Sweden kunde lika gärna haft en skylt med NO PEOPLE för han skällde väl nästan ut alla som kom dit.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag har pratat med en hel del tjejer som gått med araber. Enligt dem så luktar araber illa och är skitiga och sover knappt för alla böner di ska vända upp röven till.

Visserligen handsome men and good money.

Men inte är de särskilt poppis bland bartjejerna.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Varfor maste man driva en bar? Kan man inte kopa en lokal och hyra ut den till nagon lokal formaga, eller kopa ett hus och hyra ut som bostad. Jobbar man hart och koper lite lokaler som man sen hyr ut sa generar det ju en del pengar per manaden i hyra som man skulle kunna leva pa om man nu vill flytta dit.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jobbar man hart och koper lite lokaler som man sen hyr ut sa generar det ju en del pengar per manaden i hyra som man skulle kunna leva pa om man nu vill flytta dit.

Nu får man ju iofs som farang lov att äga fastigheter, men jag bara undrar om du känner till prisbilden på fastigheter i bland annat Pattaya när jag läser ditt inlägg?  :mdr:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu får man ju iofs som farang lov att äga fastigheter, men jag bara undrar om du känner till prisbilden på fastigheter i bland annat Pattaya när jag läser ditt inlägg?  :mdr:

Nope ingen aning, men vill man generera lite pengar att leva pa genom hyra sa kanske man inte behover aga natt i mitten av smeten sa att saga. Men jag vet inte mycket om Thailand, sa du far mer an garna ratta mig, det var bara en tanke  :wai:

Det enklaste kanske vore att kopa hus och sedan hyra ut det som bostad, men konstnaden for huset kontra inkomsten fran hyran kanske inte gor det vart det .

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

@ korp

Vill du hyra ut, så är du nog tvungen att ligga "mitt i smeten" för det är inte många som vill bo "utanför".

Prisbilden är ungefär att ju längre bort man är, desto billigare är det. Långt ute "på landet" är det löjligt billigt med svenska ögon sett, men ju närmare turistorterna eller Bangkok man kommer desto mer svider det. I centrum så pratar vi många miljoner i svenska för att köpa loss, och det var då jag log när du föreslog att man skulle köpa några stycken. Dom flesta, mig själv inräknat, har liksom inte ens råd att fundera på att köpa en  :wai:

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

@ korp

Vill du hyra ut, så är du nog tvungen att ligga "mitt i smeten" för det är inte många som vill bo "utanför".

Prisbilden är ungefär att ju längre bort man är, desto billigare är det. Långt ute "på landet" är det löjligt billigt med svenska ögon sett, men ju närmare turistorterna eller Bangkok man kommer desto mer svider det. I centrum så pratar vi många miljoner i svenska för att köpa loss, och det var då jag log när du föreslog att man skulle köpa några stycken. Dom flesta, mig själv inräknat, har liksom inte ens råd att fundera på att köpa en  :wai:

Aha, jag forstar. Fast beror det inte lite pa omstandigheter ocksa. Har man en thaitjej sa kanke man kan fa lite hjalp av familjen dar att kopa hus att hyra ut till vanliga thais nagon annastans an just i stora stader eller mitt i turist smeten?

Da blir ju troligen kostnaden inte sa hog, samtidigt kanske inte inkomsten blir det heller, men den lar val racka till att leva ett gott liv pa dar om man vill, kanske halva aret eller sa.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Ger mig försiktigt in i hyres diskussionen.

En vän berättade att "marknadshyran" i Thailand är ungefär 1/2% av fastighetens värde i månaden.

Så om din kåk kostar 2 miljoner bath, kan du räkna med att hyra ut den för 10.000bath i månaden, det lönar sig om man har en betald kåk, eller om bankräntan är låg (jag har förstått att det är vanligt att folk köper och hyr ut medan de väntar på värdestegring).

Sen är det naturligtvis möjligt att få ett högre pris, men jag är osäker på om det är klokt att satsa på det?

Kan bara säga att det priset stämmer hyfsat där jag bor i Bkk. Vi hyrde ett radhus för 6000bath i månaden när vi renoverade vårt hem under 3 månader, den kåken är till salu för 1,4 miljoner.

Det var 2 år sedan och radhuset är ännu osålt, men de lyckades nyss hyra ut det igen...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...