Jump to content
IGNORERAD

Skicka 10kg (Dator) SWE-Bangkok - kostnad?

LikvidThai

Recommended Posts

Hej, 

Vad tror ni att det skulle kosta - mellan tummen och pekfingret - att skicka ett 10kg paket Sverige-Bangkok (innehållet är en stationär dator om det spelar roll). 

Hastighet är inte av utmärkande betydelse (om det tar en månad så kan jag leva med det). 

Vilket ombud? Kostnad? 

Tack på förhand! :)

Dela på andra sajter

Antagligen ganska dyrt. Med tanke på att det är en dator så vill du inte skicka den som vanligt paket med den hanteringen det innebär. 

Så välpackad med extratjänster om varsam hantering... kommer kosta... 

Dela på andra sajter

Jag hade nog försökt ta den i handbagaget.

För att ha koll på hur den hanteras och för att slippa ev Tull i Thailand.

Nu är jag väl en av de mycket få som aldrig kollats vid ankomst till något land jag rest till, inte ens Sverige.

Välkommen till MPR förresten, LikvidThai!

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Rätt dyrt, skickade(fick en skickad) för 4-5 år sedan.....men var så arg så det fick kosta vad det ville.....visserligen en kompakt nyare stationär "minidator", men kostade drygt 1000kr vad jag kommer ihåg.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Blir nog billigare att köpa en ny i Thailand.  

Annars kan man plocka ur hårddisk,  moderkort med mera och ta det i handbagaget och köpa ett nytt chassi Thailad

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Jag tog med min stationära dator - en Mac mini - i handbagaget och det gick utmärkt. Tryckte i tangentbordet i väskan också sen köpte jag en skärm i Thailand.

Går väl att skicka via DHL eller UPS också men då blir det dyrt och då tillkommer förmodligen tull också. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Handbagaget i all ära, slänga ner den i resväskan funkar också. Glöm inte svenskt tangentbord. Det har man ju släpat ner några stycken te Thailand.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...