Jump to content
IGNORERAD

10års max ålder på vans (minibussar)


Nicholas

Recommended Posts

Jag har hört talats om denna regel tidigare.

Vet inte om det var dags nu för att införa den skarpt eller om polisen skulle följa lagen.

I vilket fall får man inte köra yrkestrafik med van (Toyota commuter) som är äldre än 10år.

Detta beroende på regler runt försäkringsbolag som inte försäkrar fordon som är äldre än 10år fullt ut.

Bara det isig är ett ämne för en helt egen tråd.

 

Så nu kommer initialt rubbet som är äldre än 10år behöva skiftas ut och sedan då 10% av vagnsparken varje år.

 

Jag som älskar minibussar ser ju ett utmärkt läge för att köpa en buss.

 

Har ni andra (speciellt ni som bor i Thailand med lite föranrinkar) hört nåt om thaiarnas syn på det hela?

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste om det i Thailand Road Safety men hittar inte artikel.

Dessutom gäller 10 timmars arbetspass för föraren. Sedan ett tag tillbaka. 

Polisen ska kolla försäkring och arbetstider. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se var dessa utrangerade vans hamnar för det är ganska säkert nån som kommer att sko sig även på detta. Kanske Myanmar, Laos o Kambodja " moderniserar" sin vagnpark???

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Baa:

Ska bli intressant att se var dessa utrangerade vans hamnar för det är ganska säkert nån som kommer att sko sig även på detta. Kanske Myanmar, Laos o Kambodja " moderniserar" sin vagnpark???

 

Ska också bli intressant med alla skolbussar, där är väl i regel ingen minibuss inom de 10 åren idag.

Utopi att dem ska bytas i närtid.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Praktisk bil om man vill ha med mycket folk. 

Men en jäkla dödsfälla vid en krock 🤕

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...