Jump to content
IGNORERAD

Air Berlin


Caveman

Recommended Posts

bättre på 5:an kommer man till bkk direkt

På femman kostar en enkelbiljett som Lemoni har flera tusen mer.

Så jag tycker att det är bättre att göra som Lemoni och ha 4-5 tusen mer i plånboken när man är framme :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

På femman kostar en enkelbiljett som Lemoni har flera tusen mer.

Så jag tycker att det är bättre att göra som Lemoni och ha 4-5 tusen mer i plånboken när man är framme :)

Jag hade nog lugnat mig och åkt tur o retur från terminal fem den 28 april för

5015 SEK

foarrow_down.png Tidtabell Utresa FlygFrånAvgårTill LandarOpererad avRestidblanker.gifThai Airways TG0961 Stockholm - Arlanda 28APR ,

14:30 Thailand - Bangkok 29APR ,

05:50 10h 20min blanker.gifHemresa FlygFrånAvgårTill LandarOpererad avRestidblanker.gifThai Airways TG0960 Thailand - Bangkok 19MAJ ,

01:10 Stockholm - Arlanda 19MAJ ,

07:00

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade nog lugnat mig och åkt tur o retur från terminal fem den 28 april för

5015 SEK

foarrow_down.png Tidtabell Utresa FlygFrånAvgårTill LandarOpererad avRestidblanker.gifThai Airways TG0961 Stockholm - Arlanda 28APR ,

14:30 Thailand - Bangkok 29APR ,

05:50 10h 20min blanker.gifHemresa FlygFrånAvgårTill LandarOpererad avRestidblanker.gifThai Airways TG0960 Thailand - Bangkok 19MAJ ,

01:10 Stockholm - Arlanda 19MAJ ,

07:00

Så hade kanske passat dig, men nu utgår ju Lemoni ifrån Thailand och där kostar samma resa ca 50,000B :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Så hade kanske passat dig, men nu utgår ju Lemoni ifrån Thailand och där kostar samma resa ca 50,000B :)

Säljer inte Air Berlin bara enkelbiljetter och då borde det väl inte skilja så mycket ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 år senare...

http://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/bund-sichert-flugbetrieb-air-berlin-meldet-insolvenz-an/20190932.html

 

Frågan är väl hur mycket Etihad tycker det är värt att ha ett eget nätverk i Europa?

 

Men företaget har ju blött i många år nu och med fiaskot med öppningen av Berlins nya flygplats i åtanke och Air Berlins planer för expansion i samband med det är det inte konstigt att det inte gick att hålla liv i bolaget längre.

 

Hade vi inte en medlem här som nyligen åkt Air Berlin/Etihad kombon till asien och var måttligt imponerad?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev MaiChai:

http://www.handelsblatt.com/unternehmen/handel-konsumgueter/bund-sichert-flugbetrieb-air-berlin-meldet-insolvenz-an/20190932.html

 

Frågan är väl hur mycket Etihad tycker det är värt att ha ett eget nätverk i Europa?

 

Men företaget har ju blött i många år nu och med fiaskot med öppningen av Berlins nya flygplats i åtanke och Air Berlins planer för expansion i samband med det är det inte konstigt att det inte gick att hålla liv i bolaget längre.

 

Hade vi inte en medlem här som nyligen åkt Air Berlin/Etihad kombon till asien och var måttligt imponerad?

Enl artikeln i Expressen så skall inte någon bli drabbad  men jag var på väg att boka med dem till Dominikanska nu den 29/9 men de hade som tur var inget flyg hem 16/10. (man vet ju aldrig vad som händer under tiden)

Link to comment
Dela på andra sajter

Väcker en gammal trådrubrik till liv igen. Air Berlin skall begära sig själv i KK  och enl artikeln så  tar LH över en del trafik
http://www.expressen.se/dinapengar/ekonomisk-kris-skakar-lagprisbolaget-air-berlin/

Åkte med dom till och från Nürnberg i juli. Var försenat hela tiden. Tänkte skippa dom nästa gång men det verkar ju lösa sig ändå.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

Air Berlin ett lågprisbolag som borde gått i KK för länge sedan. Sanningen att säga - rena skitbolaget. 

Du får inte ens vad du betalar för. Garanterat kommer du INTE fram i tid, bagaget kommer när det kommer, OM det över huvud taget kommer.

Snål han spar och f*n han tar, stämmer verkligen in på detta bolag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyttade hem med familjen från Thailand för så där 6 år sedan, vi valde Air Berlin, bra pris och kort byte i Berlin på väg till Landvetter, och en massa extra bagage till en mycket rimlig kostnad!

Trist att de går dåligt.

Vi upplevde servicen som bra, särskilt med hänsyn till det billiga priset, och att det gick enkelt att boka en enkelresa till ett schysst pris.

 

Vissa andra bolag var dyrare på en enkel resa än ToR, som Thai tex.

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommys erfarenheter stämmer säkert - för sex år sedan. Sedan dess har mycket vatten runnit under broarna och det finns inte många flighter som fungerat till 100 % de senaste åren - tyvärr så är det bara.

Air Berlin (som flygbolag räknat)  hamnade utan egen förskyllan i en nedåtgående spiral - råttan på repet o.s.v.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så får du pengarna tillbaka för flygbiljetten

 

Många oroliga passagerare som ska flyga med det krisande flygbolaget Air Berlin har börjat höra av sig till konsumentorganisationerna.

Men än finns det sätt att få tillbaka pengarna – även om konkursen kommer.

 

https://www.svd.se/sa-far-du-pengarna-tillbaka-for-flygbiljetten

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Tyska staten har sett till så att dom får flyga i 3 månader till pga att dom anser att AB har tillräckligt med tillgångar för att kunna täcka dessa kostnader, samt att det är val i Sept i tyskland så det vore politiskt självmord om dom strandsatte ca 100k tyskar på semester

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev 65Selander:

 

Lite ironiskt i och med att Ryanair sitter i ett land med Europas lägsta företagsskatt

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer om man bokar biljetterna med etihad Airways från Göteborg?

idag har dom ju samkört med AB.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Har 

4 timmar sedan, skrev kycklingen:

Vad händer om man bokar biljetterna med etihad Airways från Göteborg?

idag har dom ju samkört med AB.

Har man bokat direkt med Ethiad kommer dom nog bara att köra dig/er via någon annan hubb tex brussel/Frankfurt. Har ni bokat med AB är det en annan historia

dom har dock fått 3 månader på sig att ordna upp detta.

För att säga det positivt så ser det väldigt mörkt ut

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-15 at 13:41, skrev 65Selander:

Väcker en gammal trådrubrik till liv igen. Air Berlin skall begära sig själv i KK  och enl artikeln så  tar LH över en del trafik
http://www.expressen.se/dinapengar/ekonomisk-kris-skakar-lagprisbolaget-air-berlin/

Air Berlin begärde konkursskydd.

Artikel troligen är mycket dåligt översättnig från 

Allgemeine Zeitung där man skriver om konkursskydd. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-15 at 13:41, skrev 65Selander:

Väcker en gammal trådrubrik till liv igen. Air Berlin skall begära sig själv i KK  och enl artikeln så  tar LH över en del trafik
http://www.expressen.se/dinapengar/ekonomisk-kris-skakar-lagprisbolaget-air-berlin/

Air Berlin begärde konkursskydd.

Artikel troligen är mycket dåligt översättnig från 

Allgemeine Zeitung där man skriver om konkursskydd. 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2017-08-16 at 16:58, skrev kycklingen:

Vad händer om man bokar biljetterna med etihad Airways från Göteborg?

idag har dom ju samkört med AB.

Om inte jag missförstått saken så är det Etihad som är Air Berlins ägare.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Om inte jag missförstått saken så är det Etihad som är Air Berlins ägare.

Ethiad äger 29,2% i Air Berlin

om jag har förstått det hela rätt så får en aktieägere som inte är europé/europeiskt bolag inte äga mer än 49,9% av ett europeiskt flygbolag, men jag är inte säker

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...