Jump to content
IGNORERAD

Frågor ang. UT


micke99

Recommended Posts

Hej tjejen har lämnat in och intervjudes igår.

Nu har jag tagit tag i de hära "Frågeformulär om nyetablerade förhållande" från migverkets hemsida o har ett par frågor till er som är rutinerade!

1. Från vilken tid anser ni er vara ett par?  Vad har ni andra skrivit där? Den dagen ni träffades eller?

2. Dossiernummer = kan de stämma med ett nummer som ser ut så här: XX-XXXXXX ? För de fick jag av min tjej från hennes pass som de på ambassaden stämplat in.

MVH Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

En annan fråga. Trodde alla som var ref personer fick den sk. "Frågeformulär om nyetablerat förhållande" när damen ansöker om UT med Famljeanknytning, Men enl. MIG idag kunde de också bara bli ett papper med ett par eller tre frågor... Ngn med erfarenheter?

MVH Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Om man får ett frågeformulär eller inte hänger samman med hur stark anknytningen är. Är man gift och träffats ett antal gånger både i Thailand och Sverige, kan Migrationsverket nöja sig med några fåtal frågor via telefon istället för att använda en skriftlig intervju. Mycket hänger på vad handläggaren anser i varje enskilt fall och vad hustruns intervju givit för resultat.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Thaikonsult. Det krävs alltid en skriftlig interjuv vad dom än säger på ambasden i Bangkok. Sen kan den vara lätt för handläggaren, att trovärdigheten är lätt och inga förhinder föreligger för ett serijöst förhållande.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Så är det inte riktigt. Jag har har varit ombud för referenspersoner som inte behövt göra en skriftlig intervju av olika skäl. Ambassaden har inget att göra med vilken form av intervju den enskilde handläggaren hos Migrationsverket tänker använda. Det frågan avgör Migrationsverkets handläggare när han/hon gått igenom ärendet.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Fel igen du får alltid göra en skriftlig interjuv innan handläggaren får ärendet, sen är det upp till handläggare vad den gör.

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

En fråga till...

Vilka är nu öppettiderna på ambassaden för att få UT inklistrat?

MVH Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Måndag till fredag 08.00 - 12.00 utom onsdagar då det är stängt.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...