Jump to content
IGNORERAD

Har någon åkt Turkish Airlines ?


Marsupilami

Recommended Posts

Marsupilami

Hej !

Undrar om någon åkt Turkish Airlines och i såfall om det var okej ?

Dom tycks ha billiga biljetter och funderar på att ta en tur med dom.(till Thailand förståss  :crazy: )

Vill gärna höra både positiva och negativa (vilket det nu än är) utlåtanden om dom.

M.v.h  Marsupilami  :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tror det redan finns en tråd om just Turkish Airlines??

Jag har flugit med dom två ggr och det är väl helt okej att flyga med dom.

Det mest negativa är den 4-5h långa väntan i Istanbul flygplats.

Inte den mest upphetsande flygplats och det är skitdyrt att käka och dricka.

Men efter jag flugit med Thai Air kommer jag undvika TA i största mån det går.

För alla dom småsaker som Thai Air är bättre på gör att den prisskillnad inte är värt det.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kom igen när ni flugit med Tarom. Romanian internationell airlines.

Flög med dem ett antal gånger på 90 talet.

Flygplatsen i Bukarest påminde om en busstation. På andra våningen fanns ett soppliknande kök där man kunde beställa dagens soppa, serverad som en svensk skolbespisning. Innan man satte sig att äta fick man köpa kuponger i en lucka på nedre våningen.

Maten serverades av rumänska kulstöterskor i 60 års åldern, som starkt påminde om matkärringar från småskolan på 70 talet.

Väntetiden var 12 timmar i bästa fall, i värsta fall flera dygn.

I jämförelse med det framstår Turkish airlines som rena lyxen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Kom igen när ni flugit med Tarom. Romanian internationell airlines.

Flög med dem ett antal gånger på 90 talet.

Flygplatsen i Bukarest påminde om en busstation. På andra våningen fanns ett soppliknande kök där man kunde beställa dagens soppa, serverad som en svensk skolbespisning. Innan man satte sig att äta fick man köpa kuponger i en lucka på nedre våningen.

Maten serverades av rumänska kulstöterskor i 60 års åldern, som starkt påminde om matkärringar från småskolan på 70 talet.

Väntetiden var 12 timmar i bästa fall, i värsta fall flera dygn.

I jämförelse med det framstår Turkish airlines som rena lyxen.

BTT

Tycker du den infon är relevant efter mer än 20år??

Nu frågade han inte om Tarom utan Turkish

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tycker du den infon är relevant efter mer än 20år??

Nu frågade han inte om Tarom utan Turkish

Nu ska du inte vara stygg Lappen. BTT gillar att berätta sina gamla anekdoter, hur irrelevanta dom än må vara. Dessutom teorier om hur det egentligen är mellan man och kvinna. Han har nämligen inga färska erfarenheter av Thailand att förmedla.

Å andra sidan kan man fråga sig hur relevant detta inlägg är i tråden.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Väldigt relevant tycker jag  :great:

Åter till topic.Du kan åka med Turkish med gott samvete  :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Lappen.

            Relevant eller inte relevant, men det bör väl varit mindre än 20 år sedan BTT flög med Tarom,

            Kanske bara 10 år sen

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Quote

Hejsan Lappen.

            Relevant eller inte relevant, men det bör väl varit mindre än 20 år sedan BTT flög med Tarom,

            Kanske bara 10 år sen

Bla bla bla... :) Några år hit eller dit väldigt orelevant ändå :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, att man gjort något för tio år sen kan väl i och för sig vara intressant att läsa om.

Men det utgör knappast någon som helst värdefull information för dagens konsument.

Saker och ting ändrar sig snabbt nuförtiden.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Hej !

Mycket riktigt så fanns det en till tråd om Turkish Airlines. :great:

Tackar för info och även kul läsning relevant som irrelevant. ;)

M.v.h.  Marsupilami  :jester:

Link to comment
Dela på andra sajter

Smurf1975

Marsupilamii.. kan du inte länka den tråden härifrån?

Jag flyger med dem den 1 juni till bkk, anledningen är att jag ska ta ett uppehåll i turkiet på tillbakavägen!

Sen flög jag med Turkish air förra året till Istanbul o det funkade smärtfritt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Åkte med turkarna senast. Kort o gott: blir ingen mer gång. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 9 månader senare...

Hej !

Undrar om någon åkt Turkish Airlines och i såfall om det var okej ?

Dom tycks ha billiga biljetter och funderar på att ta en tur med dom.(till Thailand förståss  :crazy: )

Vill gärna höra både positiva och negativa (vilket det nu än är) utlåtanden om dom.

M.v.h  Marsupilami  :mdr:

Vi ska åka med dem 4 april o jag förstår inte det här om 5-6 timmars väntetid. Vi har bara 1 timmes väntetid o totalt 11 timmar fr St. till Bk. o samma hem så what is the problem. Att flyga charter tar c:a 13 timmar med mellanlandning Arabstaterna,Dubai eller Sharaj. Kolla hur det är idag men det kanske var annat förut och inte för att jag vill vara ohövlig på något sätt. För oss är det såhär idag i alla fall men jag återkommer när vi kommer hem. Annars så värsta väntetiderna är med Aeroflott o Chinaair

Carpe Diem

post-4987-126540987468_thumb.jpg

post-4987-126540987468_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Lappen!

Så då menar du att man enbart får skriva relevanta saker i trådarna och att man ska följa trådens ämne till punkt och pricka.

Du verkar vara en trevlig samtalspartner. :ironi:

Men så är det väl när ens hjärna ligger innanför ett kokosskal.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Kom igen när ni flugit med Tarom. Romanian internationell airlines.

Flög med dem ett antal gånger på 90 talet.

Flygplatsen i Bukarest påminde om en busstation. På andra våningen fanns ett soppliknande kök där man kunde beställa dagens soppa, serverad som en svensk skolbespisning. Innan man satte sig att äta fick man köpa kuponger i en lucka på nedre våningen.

Maten serverades av rumänska kulstöterskor i 60 års åldern, som starkt påminde om matkärringar från småskolan på 70 talet.

Väntetiden var 12 timmar i bästa fall, i värsta fall flera dygn.

I jämförelse med det framstår Turkish airlines som rena lyxen.

BTT</div></div>

Tycker du den infon är relevant efter mer än 20år??

Nu frågade han inte om Tarom utan Turkish

brodern glömde ironiskylten :ironi:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Clion!

Ja skriver man något till lappen bör ironiskylten vara utlagd eftersom karln totalt saknar ironisk begåvning.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

ja det har vart lugnt ett par veckor nu :whistle: kanske lingonveckan på gång :ironi::rtfm:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta bort den där "ironi-smileysen", fullständigt onödig!

va har de med turkarna att göra?

Svar: Ingenting! :drinks:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Två trådar i luften om Turkish?

Har inte åkt med Turkish än, men skulle inte tveka om rätt biljett dök upp.

Dom annonserar väl just nu om att dom är europas enda fyrstjärniga flygbolag?

En sak att vara uppmärksam på är att det verkar som om deras billligaste resor innebär långa väntetider och ibland över natten i Istanbul. När vi bokade vinterns resa fick vi upp massor av väldigt billiga alternativ med dessa kassa bytestider, medans dom med 2-3 timmars väntetid kostade 1500-2000 mer och då passerades prismässigt av andra mer attraktiva alternativ. /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ta bort den där "ironi-smileysen", fullständigt onödig!

va har de med turkarna att göra?

Svar: Ingenting! :drinks:

svaret till lappen var ironi käre globetrotter

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Tja.

Två trådar i luften om Turkish?

Har inte åkt med Turkish än, men skulle inte tveka om rätt biljett dök upp.

Dom annonserar väl just nu om att dom är europas enda fyrstjärniga flygbolag?

En sak att vara uppmärksam på är att det verkar som om deras billligaste resor innebär långa väntetider och ibland över natten i Istanbul. När vi bokade vinterns resa fick vi upp massor av väldigt billiga alternativ med dessa kassa bytestider, medans dom med 2-3 timmars väntetid kostade 1500-2000 mer och då passerades prismässigt av andra mer attraktiva alternativ. /mvh

Precis så är det, men om man letar tillräckligt länge och har möjlighet att åka +/- några veckor

kan man ha tur att hitta både billigt och utan väntetid. Chansen är som vanligt större om man är tidigt ute.

Tråkigt och dyrt i Istanbul fast inte på långa vägar jämförbart med Moskva eller Kiev.

Varje timme ut över två i Istanbul betalar jag gärna ett par hundra kronor för att slippa. Per person :-)

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Precis så är det, men om man letar tillräckligt länge och har möjlighet att åka +/- några veckor

kan man ha tur att hitta både billigt och utan väntetid. Chansen är som vanligt större om man är tidigt ute.

Tråkigt och dyrt i Istanbul fast inte på långa vägar jämförbart med Moskva eller Kiev.

Varje timme ut över två i Istanbul betalar jag gärna ett par hundra kronor för att slippa. Per person :-)

mvh

Jo. Utbudet på bra priser är ju så klart bättre ju tidigare man bokar. Men i högsäsong tar dom bästa priserna slut löjligt fort i bland. Men visst finns det lågprisbiljetter med Turkish också med kort väntetid i Isanbul.

Ja, 1.5 - 2 timmars transfer är bara småtrevligt, sträcka på benen och få i sig lite lokala specialitetetr av mat och/eller dryck, men varje minut över två timmar känns i längsta laget för mig.

Tydligen finns det en köpelounge i Istanbul med ett överkomligt fast pris för obegränsat internet + mat + dryck, kan kanske vara ett alternativ för dom som har 4 timmar eller mer där. Själv väljer jag nästan alltid bort allt över 2 timmars väntetid.

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Har Ni tjafsat färdigt nu.. :whistle:

Så här kan det gå..

Flög med Turkish Airways den 23 d:s, en gammal sliten Airbus 320 från Arland till Istanbu, men det var bara tre timmar och comforten och maten var god.

Sen höll man på att hamna i Moskva...dom hade två röntgenstationer vid den tydligt skyltade gången som gick till gate 225 o 226 (min). Tyckte det var mycket mindre folk i den högra så den fick det bli, en glad o trevlig stewardess rev av boardingcardet och sa "welcome".

Tyckde det var ovanligt många ryssar som skulle till Bangkok så jag kollade min talong och där stod det 226...alltså den jag TRODDE jag gått igenom.men man kollade ju en sista gång och...det stod 225 med ynkesmå bokstäver över disken vid utgången,,,,Nu var det ju inte helt enkelt att smita ut igen men smal o smidig som man är lyckedes man ta sig till 226:an.

Efter ett tag kommer en snubbe och viftar med armarna och säger nåt som welcome onboard...ingen kollade den lilla talongen så man kunde ha tagit fel plan utan att fatta nåt, dessutom var det bara halvfullt så chansen hade varit stor att en sådan felmanöver hade lyckats.

Men nu kom jag ju rätt i alla fall så ingen skada skedd, dessutom fick man en hel 3 sits soffa för sig själv vilket är lika med liggplats.

Superkärra Boeing 777,,sickna justa TV skärmar.. och gin o tonic va just det GIN o lite tonic.Huvva...och maten va fantastisk.

Så om nån lurar på att leta billiga biljetter och hamnar på Turkens lista, tveka inte, dom va jättebra.

Baa, lycklig i Udon

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...