Jump to content
IGNORERAD

7:e Stockholmsträffen, lördagen den 8:e juni 2019


Gorocco

Recommended Posts

Luke the Drifter

Kul !

Jag dyker upp där med vår forumvän @matz och hans tjej.

 

Luke

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kötthandlarn

    28

  • husse

    21

  • Gorocco

    19

  • Towe

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kötthandlarn
7 timmar sedan, skrev Gorocco:
  • Prognosen från Yr.no, smörj in er med solskyddsfaktor.

 

 

2025340056_VderGloben.PNG.8d6fecf6e3bf6809cf38182675d604dd.PNG

 

 

Tack för tipset..........

Nerpackat.......:thumbsup:

DSCN1823.JPG.7d51d35fc7e1efa7019c8f0d2352327e.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer förbi en sväng... Aya Jobbar men jag e fri och ledig...

 

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kötthandlarn:

 

Tack för tipset..........

Nerpackat.......:thumbsup:

DSCN1823.JPG.7d51d35fc7e1efa7019c8f0d2352327e.JPG

 

MUNSKÖLJ????

 

 

 

 

:ahh: :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
20 minuter sedan, skrev ellim63:

 

MUNSKÖLJ????

 

 

 

 

:ahh: :giggle:

 

Fresch, with a not so minty taste............:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi får se vilken tid vi kommer iväg och om vi hittar någon som kör. för det där med spårvagn verkar krångligt. Hör av mig under dan i morrn.

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-06-04 at 08:52, skrev husse:

Om nu BMS inte dyker upp..... vem är lottogeneral ? eller behöver jag inte släpa med någon flarra Blend.

 

Kommer inte Kenneth 4618 (Grattis förresten) så kommer inte Jittra och säljer lotter.  Ja ni ser vilka följdverkningar det kan bli, och kommer inte PD så behövs ingen flarra som han alltid vinner. ???

 

Jaja det blir nog bra de här, ska försöka låna en rullator för hemfärden🏄‍♀️

Har du inte flakmoppen kvar? Den verkar ju hitta hem själv ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Chryzaliz:

Har du inte flakmoppen kvar? Den verkar ju hitta hem själv ;)

Jodå.den finns kvar, men det blir lite långt att åka med den

 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nytt fint vatten till poolen från Hemfosa hälsokälla... På med badbyxor. 

 

IMG_20190607_074041_2.jpg.0a1b44f345c4a550e7254340152ea209.jpg

 

1999725-650x.jpg.4b6ef8913e2d7de9b1a337d5d2c09c0f.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

 

Efter att ha läst igenom tråden ytterligare en gång och dessutom samtalat med ett antal figurer så står det klart att detta med lottförsäljning inte är helt utrett.

 

Om du som läser detta har köpt (eller har) lottring så hör av dig - annars tar jag på mig att åka till Claes Olsson imorgon före träffen och köpa lotter.

 

Jag har även med mig en grej som pris - men vädjar förstås till alla deltagare att ta med något skoj/udda/roligt/fint till träffen som kan fungera som pris. Öppna era hjärtan. 

 

Dessutom en vädjan till er som har för avsikt att betala lotter med kontanter, att ta med jämna pengar. Vi brukar köra 20 kr per lott har jag för mig.

 

(Man kan förstås också helt enkelt skänka pengar till insamlingen, om man vill.)

 

:thumbsup:

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska iväg nu på morgonen och handla, jag köper några lottringar på Clas Ohlson i Haninge när de öppnar, enda fysiska stället som jag sett som har lotter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tar med mig en flaska som vanligt till pris

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Luke the Drifter

Nu är vi på väg från skärgården mot Södertörn.

 

IMG_20190607_100356907_HDR.jpg.a461790a081469814b4fde2a3d42a716.jpg

 

Luke the Drifter

Jag har aldrig någonsin kört vilse men det har hänt sig mer än en gång att jag av en ren slump har upptäckt nya vägar som jag aldrig har kört på tidigare

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Naam kaeng said:

 

2 hours ago, Naam kaeng said:

 

Efter att ha läst igenom tråden ytterligare en gång och dessutom samtalat med ett antal figurer så står det klart att detta med lottförsäljning inte är helt utrett.

 

Om du som läser detta har köpt (eller har) lottring så hör av dig - annars tar jag på mig att åka till Claes Olsson imorgon före träffen och köpa lotter.

 

Jag har även med mig en grej som pris - men vädjar förstås till alla deltagare att ta med något skoj/udda/roligt/fint till träffen som kan fungera som pris. Öppna era hjärtan. 

 

Dessutom en vädjan till er som har för avsikt att betala lotter med kontanter, att ta med jämna pengar. Vi brukar köra 20 kr per lott har jag för mig.

 

(Man kan förstås också helt enkelt skänka pengar till insamlingen, om man vill.)

 

:thumbsup:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ändrades av Muimatt
Blev fel i kvoteringen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan dessvärre inte medverka i år men jag önskar er alla en trevlig helg. Som medverkande 2017 vilket jag dock gärna lägga in en varning genom att återberätta min upplevelse.

 

Nu har det gått en vecka sedan förfesten så dags för en liten reflektion. Jag är inte på något sätt en ovan drickare, det blir lite dricka varje helg, men det är sällan jag riktigt krökar till. Antingen blir det några öl på restaurang eller hemma i Bangkok, ett gäng 1-centilitersgroggar med släkten i byn, eller lite vin i någon lounge. Min erfarenhet av att gå ut på "lokal" de senaste 10 åren är dock att det är lätt hänt att man blir lite mer dragen än vad man egentligen borde bli, så inför förra fredagen hade jag 4 enkla regler jag tänkt följa; inte så att jag skrivit upp dem på någon kom-ihåg-lapp, men ändå.   

1. Gå inte dit för tidigt (man lär få i sig vad som behövs ändå).

2. Drick inte för fort (jag verkligen älskar öl på fat och då jag sällan går på pubar i Bangkok så är det lätt gjort att de slinker ned väl snabbt när man väl har chansen).

3. Ät något under kvällen (jag hade bara ätit en Caesarsallad vill halv tolv och att ha mat i magen sägs ju vara bra).

4. Håll dig till öl (dels är jag mest van vid öl och tendensen att dricka för fort blir ju inte bättre om alkoholhalten är högre).

 

Lät enkelt tyckte jag. Dessutom hade jag lovat att guida min amerikanske kollega med flickvän ned till Fjäderholmsbåtarna klockan 8 nästa morgon, därefter traska till Åhlens och köpa kaviar mm till dottern innan jag begav mig till Arlanda så det fanns en praktisk anledning att ta det lite soft.

 

Gick det bra? Nej. Inte ens nära.

1. Jag hade tänkt vara där vid 5 men kom redan klockan 4.

2. Klockan 6 kom jag på mig att beställa min 6:e stora stark (vilket kunde vart den 5:e, men troligare den 7:e) vilket betydde en öl var 20:e minut vilket i sin tur skulle kunna extrapoleras till 24 stora stark om jag tänkt fortsätta till midnatt.

3. Det hanns inte med, förutom lite popcorn.

4. En uppskattning är att det blev 5-6 GT och Wow-drinkar, vilket nog helt på egen hand skulle kunna räckt till en hyfsad salongsberusning.

 

Att misslyckas på 4 punkter av 4 vore givetvis helt naturligt om jag varit 16 bast och fortfarande helt OK om jag varit 22. Det hade dock varit aningens tveksamt om jag varit 30 och givetvis en epic fail när man faktiskt är 45.

 

Nu till pudelns kärna; jag hade förvisso mina 4 budord, men vem försökte jag lura? Jag visste ju att jag skulle bli drängfull och jag gjorde absolut inget för att förhindra det trots att jag normalt sett är en väldigt analytisk och sansad man. Jag kände att jag började bli precis lagom dragen men jag tvekade inte en sekund när världens trevligaste Nilsson körde igång groggracet. Jag kunde avbrutit mina diskussioner med Knasen angående White Trash, mina Kinadiskussioner med Sakaeo, moderatorminnena med HC, Swedenfarang och Nicholas, förklararingarna för HajKaj varför Bajen skulle spöa Djurgården och diskussionerna med Benriach och Småland angående Västergötlands överlägsenhet gentemot Småland och liknande filosofiska spörsmål med Kötthandlaren och andra närvarande, för att säga att jag behöver gå och köpa snus och köpa mig lite tid, frisk luft och kanske en kokt i bröd men det gjorde jag inte.

 

Jag visste att jag var på god väg mot ett årsbästa, kanske till och med ett 10-talets-rekord, i fylla men det var först efter ett besök i Skybaren bredvid med Nilsson och Benriach och den obligatoriska Mr. GT som jag insåg att jag verkligen var, rent ut sagt, dretfull. Jag hann dock med en öl till, som kan ha varit 2 eller 3, innan jag på något mirakulöst sätt lyckades ta mig till Medborgarplatsens T-station och på ett helt fascinerande sätt vidare till mitt hotellrum. Väl hemma lyckas jag sedan skriva ett relativt långt och helt klanderfritt SMS till frugan, något jag har svårt med i nyktert tillstånd, som berättade att det varit en relativt lugn kväll. Heller inga problem att gå upp vid 7, käka frukost, traska ett par kilometer samt handla kaviar, blandsaft och smågodis.

 

Det var nog först när jag kom till loungen på Arlanda och skulle ta mig en öl som det slog mig, fan vad bakfull jag är, förmodligen satt Nilssons Wow-drinkar i längre än väntat och höll mig vid liv fram till lunch nästa dag. Det blev dock den första långflygningen någonsin utan en droppe alkohol.....

 

Tack för en jävligt trevlig fest!  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu sitter vi på balkongen på Rival och sippar på varsin välkomstpilsner.  Är det några planer inför kvällen?  Eller är det hopp o spring som gäller 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 minuter sedan, skrev husse:

Nu sitter vi på balkongen på Rival och sippar på varsin välkomstpilsner.  Är det några planer inför kvällen?  Eller är det hopp o spring som gäller 

 

Tänkte just detsamma.

Är det huvudkontoret på Götgatan kanske?

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Chryzaliz:

Har du inte flakmoppen kvar? Den verkar ju hitta hem själv ;)

 

Nej, är inte självkörande, okänd person som passagerare, dock, Greta kanske?

 

20120616_184200.masked.jpg.9a6a749013ce237dedc0cbf916f676fa.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
26 minutes ago, Kötthandlarn said:

 

Tänkte just detsamma.

Är det huvudkontoret på Götgatan kanske?

Småland på väg dit nu. Jag trillar nog in lite senare.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
Precis nyss, skrev swedenfarang:

Småland på väg dit nu. Jag trillar nog in lite senare.

 

"Nog"?.......😉

Trodde du satt där redan.......😂

Självklart kommer du......

 

Då har vi en samlingsplats iaf.....

Jag tar mig dit efter jag lagt en kabel i den fyrkantiga toaletten.......😂

IMG_20190607_162947.jpg.b65df43e6a1e802ccd031d7a296d7677.jpg

Hängröven kommer bli konstigt formad efter det besöket.......😉

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi hittat tillbaka efter några pilsner i vardagsrummet på götgatan, 

Trevligt att träffas både kotten och Småland 

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev husse:

Nu har vi hittat tillbaka efter några pilsner i vardagsrummet på götgatan, 

Trevligt att träffas både kotten och Småland 

 

Vackert.......😁

IMG_20190607_211956.jpg.0ab37f10c29944f2cc242d0d899ae2f9.jpg

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det verkar som att man kan lämna paraplyet hemma - om man inte vill ha den för att skydda sig från solen.

 

Idag.png.eb1552330512c434c8bebc71077f7fe8.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...