Jump to content
IGNORERAD

Resa Till Indien-Thailand-Sverige


sunshine11281

Recommended Posts

sunshine11281

Vi planerar vår  resa ifrån Sverige till Indien en vecka sen vidare till Thailand sammanlagt 36 dagars resa.

Sen drar vi hem till Sverige igen. 191018-191122

 

Min sambo har bara Thai pass och vi väntar fortfarande på Svenskt medborgarskap drygt 27 månader pust pust.

Vad ska vi tänka på vad det gäller visa och hennes Thai pass osv?

Har vi tur så får hon Svenskt medborgarskap och Svenskt pass.

 

Vi vill gärna ha restips på  flyg Göteborg-Amritzar-Bangkok-Göteborg.

Just nu så snurrar det i i huvudet då min sambos Svenska medborgarskap lyser med sin frånvaro osv.

 

Tacksam för alla små tips i vår resa som blir lite annorlunda detta året.

 

// Sunshine

 

Link to comment
Dela på andra sajter

27 månader är jättelång tid vad säger de?

Min gumma var klar inom ett par veckor men hon hade giltiga skäl ( Vad det nu kan vara men hon hade fast jobb, vårat barn och mig) men grannen ovanför som egentligen inte hade så mycket skäl då maken dog fick det på kanske 3 månader och hon hade bara varit här några år med deltidsjobb.

Ps behövs det inte en massa äckliga sprutor för Indien?

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

sunshine11281
17 timmar sedan, skrev Galten:

27 månader är jättelång tid vad säger de?

Min gumma var klar inom ett par veckor men hon hade giltiga skäl ( Vad det nu kan vara men hon hade fast jobb, vårat barn och mig) men grannen ovanför som egentligen inte hade så mycket skäl då maken dog fick det på kanske 3 månader och hon hade bara varit här några år med deltidsjobb.

Ps behövs det inte en massa äckliga sprutor för Indien?

Hej Galten

Det är andra tider nu för tiden när min första fru fick svenskt medborgarskap i början på 2000 talet.

Så väntade vi bara ett par veckor sen var det klart.

Det med sprutor tar vi lite senare ..

Ha det så bra nu.

// Sunshine

Link to comment
Dela på andra sajter

E-visum, för er båda, om din fru har fått sitt svenska pass så ansöker ni visum med den, om inte så duger hennes thailändska pass också, förutsatt att den är giltig minst 6 månader. Ni har ingen brådska, visumet kan ansökas först 30 dagar innan ni åker, i.e. mot slutet av september.

 

https://indianvisaonline.gov.in/evisa/tvoa.html

Link to comment
Dela på andra sajter

sunshine11281
2 timmar sedan, skrev lauri:

E-visum, för er båda, om din fru har fått sitt svenska pass så ansöker ni visum med den, om inte så duger hennes thailändska pass också, förutsatt att den är giltig minst 6 månader. Ni har ingen brådska, visumet kan ansökas först 30 dagar innan ni åker, i.e. mot slutet av september.

 

https://indianvisaonline.gov.in/evisa/tvoa.html

Hej Lauri!

Mycket bra information!

Då jag inte har haft allt klart för mig så är detta perfekt för oss.

 

// Sunshine

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...