Jump to content
IGNORERAD

En kvalitativ studie av kön, sexualitet och social status bland transsexuella i


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Bifogar en länk om en kvalitativ studie av kön, sexualitet och social status bland transsexuella i Thailand i en C- uppsats ifrån Göteborgs universitet.

Frågan om katoyernas situation har ju varit uppe tidigare, kanske den här uppsatsen kan ge något.

http://hdl.handle.net/2077/9490

http://gupea.ub.gu.s...20J%20Bolin.pdf

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses vad mycket text. Och nästan bara utfyllnad av det lilla jag läste. En resa hade dom gjort, nästa resa kanske dom lär sig ordet katoy med, för det hittade jag inte när jag skummade igenom resten.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag inbillar mig att det här finns många experter i ämnet.

men kan någon förklara för mig, vad "postkonialt tänkande" betyder

Nongkai

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

men kan någon förklara för mig, vad "postkonialt tänkande" betyder

Det är ett försök att höja en C-uppsats till en A-uppsats men har blivit genomskådat.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ähh  det går inte att kopiera googla skiten så förklarar Wikopedia...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag inbillar mig att det här finns många experter i ämnet.

men kan någon förklara för mig, vad "postkonialt tänkande" betyder

Nongkai

Poppis bland en del forskare och studenter och jag antar att de använder begreppet i syfte att förklara något som de anser vara ojämlika förhållanden mellan gäst och värd. Där gästen använder sitt ekonomiska och intellektuella övertag till en form av utnyttjande över värden.

En ganska intressant teori men i de två uppsatser jag läst denna vecka har det använts alltför slarvigt. Passar bra för den som är självhatande svensk/västerlänning.

Quote

Det är ett försök att höja en C-uppsats till en A-uppsats men har blivit genomskådat.

Å där blev du avslöjad, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Å där blev du avslöjad, hehe.

Sorry, är inte jag som skrivit uppsatsen samt att jag vet vad en katoy är, till skillnad från författaren som inte tycks har hört talas om ordet ens ;)

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte höja en C-uppsats till en A-uppsats. En A-uppsats är inte mycket att hänga i granen medan en C-uppsats är det samma som kandidatuppsats.

För övrigt så är jag helt övertygad om att du vet mer om katoyer än de flesta akademiker i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man kan inte höja en C-uppsats till en A-uppsats. En A-uppsats är inte mycket att hänga i granen medan en C-uppsats är det samma som kandidatuppsats.

För övrigt så är jag helt övertygad om att du vet mer om katoyer än de flesta akademiker i Sverige.

:D

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Man kan inte höja en C-uppsats till en A-uppsats. En A-uppsats är inte mycket att hänga i granen medan en C-uppsats är det samma som kandidatuppsats.

Inte fan vet jag, slutade efter 9:an :P

Quote

För övrigt så är jag helt övertygad om att du vet mer om katoyer än de flesta akademiker i Sverige.

Inget jag jag är stolt över :D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...