Jump to content
IGNORERAD

Mat och dryck på Finnair i ekonomiklass


copterfan

Recommended Posts

stefan5300
2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Helt kart har det blivit billigare att resa, även utam tvekan sämre service hos många flygbolag.

Konkurrensen har ju även ökat betydligare.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 45
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • stefan5300

    7

  • Boa52

    6

  • Kenneth4618

    4

  • copterfan

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

soi covboy

Ume-bkk  30/8-19/2  med Qatar 30 kg  7994  kronor   tajjen  8585 kr.  20 kg ?   bra pris med bästa bolaget qatar

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Betalade 7900 kronor 1988 med stopp i Thailand, Filippinerna och Australien som jag glömde att ta med i förra inlägget, om ni nu tror att jag varit där för jag har ju inga bildbevis därifrån, det hade nog blivit väldigt dyrt om jag skulle betalt all alkohol själv under det resandet som tog cirka 34 timmar.

85 flög jag med Finnarna till Singapore stopp i BKK. Har för mig att det kostade 5600 kr. På den tiden var det poppis att åka jorden runt. Det kostade inte så mycket mer att åka jorden runt än att åka till Asien. Kom på det för sent, då jag skulle ner till Indonesien på jobb. Men det var många i planet som var ute på jordenruntresor den gången.

Då flög Finnair med DC10. Ingen begränsning på alkoholen då. På väg ner gick en finne bärsärk och gick runt och muckade med många. Besättningen bröt ner honom och fick honom lugn. Kom inte ihåg om de satte fängsel på honom.  

Maten var hyfsad både nu och då. Trots allt är flygplansmat just flygplansmat. Har aldrig fått riktig gourmemat på något flyg. Har inte det kravet heller utan vill förflytta mig mellan två punkter så fort som möjligt utan att svälta. Den dagen flyget börjar tävla med gourmerestauranger har jag ingen illusion om. 

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
8 timmar sedan, skrev stefan5300:

Jo men alkoholen var ju gratis och så mycket man ville ha så fick man det.

Ingenting är gratis, det ingår i priset som du redan har betalat en schablonsumma för.

Tycker att det är bra att det kostar ibland eftersom många inte pallar med drinkvagnarna och tippar i sig som de skulle dö inom en1h 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev 65Selander:

Ingenting är gratis, det ingår i priset som du redan har betalat en schablonsumma för.

Tycker att det är bra att det kostar ibland eftersom många inte pallar med drinkvagnarna och tippar i sig som de skulle dö inom en1h 

Inte bara för alcoholen köper man en billjet för ca 7000 kr från Umeå till Bangkok vad förväntar jag mej. Värdens bästa mat

fri dricka, personalen ska vara snygga som fan. Äh jag vill bara flytta rumpan från A till B och mat är bra på en 12 tim flyg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Inte bara för alcoholen köper man en billjet för ca 7000 kr från Umeå till Bangkok vad förväntar jag mej. Värdens bästa mat

fri dricka, personalen ska vara snygga som fan. Äh jag vill bara flytta rumpan från A till B och mat är bra på en 12 tim flyg

Vem menar du köper flygbiljett för alkoholen?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
10 minuter sedan, skrev Boa52:

Inte bara för alcoholen köper man en billjet för ca 7000 kr från Umeå till Bangkok vad förväntar jag mej. Värdens bästa mat

fri dricka, personalen ska vara snygga som fan. Äh jag vill bara flytta rumpan från A till B och mat är bra på en 12 tim flyg

Själv betalar jag nu ca 20 000 till Dominkanska med Swiss Air. Men så har jag sparat också, blev uppgraderad förra året hos Tyskarna och fick smak för business. Så i år chansar man inte eller kör Clion tricket med pelaren. Har dock inga problem att sitta apklass. På vissa flyg är det bättre att betala eftersom de vill dra in casch och då slipper du lång ledtid innan drickat

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Fri sprit är värt några tusenlappar extra 🤑

 

 

 

😉😉😉😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Fri sprit är värt några tusenlappar extra 🤑

 

 

 

😉😉😉😉

Förstår din tanke och som du skriver här så är nog spriten viktigast i ditt liv. Visst är din thaidam hemma i Thaikand nu

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Fri sprit är värt några tusenlappar extra 🤑

 

 

 

😉😉😉😉

Man ska va i god form, ha skött kroppen och ätit bra före resan. Sedan går man ut hårt med drickat, och sedan ökar hela tiden.

Om man konstant håller sig till de dyrare sorterna, så ska man inte bli förvånad om flygresan ekonomiskt går plus......

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Boa52:

Förstår din tanke och som du skriver här så är nog spriten viktigast i ditt liv. Visst är din thaidam hemma i Thaikand nu

Köpte 10 öl till Uppsalaträffen i september förra året och 4 kvar i kylen. 

Så visst har jag problem med spriten för den går inte åt. 

Får börja med hemkört som dig istället för den blir man verkligen smart av. 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Köpte 10 öl till Uppsalaträffen i september förra året och 4 kvar i kylen. 

Du tillhör tydligen inte det där ölargänget 🤣

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
Precis nyss, skrev Soengsang:

Du tillhör tydligen inte det där ölargänget 🤣

Jag dricker nästan aldrig öl hemma när jag är själv.  Men gärna i gott sällskap till god mat. 

Undrar om det är fullmåne i Tavelsjö ikväll? 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Jag dricker nästan aldrig öl hemma när jag är själv.  Men gärna i gott sällskap till god mat. 

Undrar om det är fullmåne i Tavelsjö ikväll? 

Målnigt i Tavelsjö, ömsom snö _ sol. Som du skriver tror jag att ölen, spriten finns med ganska ofta

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Boa52:

Målnigt i Tavelsjö, ömsom snö _ sol. Som du skriver tror jag att ölen, spriten finns med ganska ofta

Det kom verkligen från rätt person 😂😂😂😂😂😂😂

I morgon så kan du läsa  dina inlägg från idag i olika trådar och ta dig en funderare hur det står till med hälsan och spriten 

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

copterfan
15 timmar sedan, skrev copterfan:

Extra väska på Finnair kostar 640 kr och då har man ju 23 +23 kg.

Och med extra väska från Umeå till Bangkok blir då 7475+640=8115kr.

Thais biljett med 20 kg kostar 11100 och en biljet med 30 kg kostar 12680 kr.

De flesta bolagen har ju ändrat bagagereglerna nu.

Jag klarar mig inte på 20 eller 23 kg.

Priserna avser resa ut 30/8 och hem 19/2.

Dessa priser är Jade's som jag brukar nyttja.

Link to comment
Dela på andra sajter

copterfan
7 timmar sedan, skrev Boa52:

Inte bara för alcoholen köper man en billjet för ca 7000 kr från Umeå till Bangkok vad förväntar jag mej. Värdens bästa mat

fri dricka, personalen ska vara snygga som fan. Äh jag vill bara flytta rumpan från A till B och mat är bra på en 12 tim flyg

Jag förväntar mig inget alls....ställde bara frågan i detta kompetenta forum om vad som ingick i biljetten och supande är inget för mig.....personalens utseende är av ringa betydelse...huvudsaken de sköter om att serva passagerarna på ett juste sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev biker:

Man ska va i god form, ha skött kroppen och ätit bra före resan. Sedan går man ut hårt med drickat, och sedan ökar hela tiden.

Om man konstant håller sig till de dyrare sorterna, så ska man inte bli förvånad om flygresan ekonomiskt går plus......

 

mvh

biker

 

Sen kan det ju vara värt en liten slant att slippa behöva skava knäskålarna i framförvarandes givetvis nedfällda säte 97% av resan...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Benriach:

Sen kan det ju vara värt en liten slant att slippa behöva skava knäskålarna i framförvarandes givetvis nedfällda säte 97% av resan...

De där fällbara ryggstöden är ett jävulens påfund......

 

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Jag dricker nästan aldrig öl hemma när jag är själv.  Men gärna i gott sällskap till god mat. 

Samma här och därför har jag nu fått lite problem så nu har jag hinkat i mig ett flertal öl hemma i veckan av ren snålhet.

IMG_20190504_233604.jpg.98b6b2c068d798a52c827446c9048a30.jpg

De ä ju inte bara gubben som åldras. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
13 timmar sedan, skrev 65Selander:

Ingenting är gratis, det ingår i priset som du redan har betalat en schablonsumma för.

Tycker att det är bra att det kostar ibland eftersom många inte pallar med drinkvagnarna och tippar i sig som de skulle dö inom en1h 

Jo jag vet mycket väl att drickat ingår i biljettpriset och det är ju taskigt mot de som är nykterister och måste betala den alkohol som det bjuds på till andra  men om nu vissa betalat för drickat ombord och inte jag så tycker jag att det är gratis.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...