Jump to content
IGNORERAD

Prisvärt boende i Jomtien?


Abercrombie

Recommended Posts

broder tuk tuk

Lever jag i Januari- Mars nästa år så utlovas en stor fest i Naklua med festgeneralen på plats.

 

Hoppas någon dyker upp då och helst med kamera så vi får slut på dessa trista insinuationer om att jag är mytoman som aldrig satt min fot på thailändsk mark.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Abercrombie

    12

  • broder tuk tuk

    6

  • John Khonken

    3

  • soi covboy

    3

Mest aktiva i denna tråd

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Soi White mellan 7 och silver sand. Längst in på soien. Kan vara en del ljud tror jag

Minnet klarnar lite.

Det hotellet jag menar heter Boathouse.

Ligger med fronten mot beachroad.

Under tusingen dec 2014.

Bakom finns ett gäng bungar som ägs av en polis.

Är nog vid soi 8. Fast den heter nog något annat åxå. 

Link to comment
Dela på andra sajter

thomas001
6 hours ago, Enis said:

 

De har nog aldrig i världshistorien svarat på mail

 

man måste nog ringa eller bara svänga in och fråga om det finns ett rum

 

enis

Håller med! Vi ringer alltid och bokar. Dom snackar helt ok Engelska. 

 

Ändrades av thomas001
Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie

Fick bli Jomtien Boat House, då kunde jag kosta på mig havsutsikt också. Reseplanen är då fastslagen till 10 dagar i Pattaya, 5 dagar i Jomtien och avslutande 5 dagar i Bangkok. Tack till er alla som bidragit med värdefulla tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Fick bli Jomtien Boat House, då kunde jag kosta på mig havsutsikt också. Reseplanen är då fastslagen till 10 dagar i Pattaya, 5 dagar i Jomtien och avslutande 5 dagar i Bangkok. Tack till er alla som bidragit med värdefulla tips.

Såg trevligt ut!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
42 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Fick bli Jomtien Boat House, då kunde jag kosta på mig havsutsikt också. Reseplanen är då fastslagen till 10 dagar i Pattaya, 5 dagar i Jomtien och avslutande 5 dagar i Bangkok. Tack till er alla som bidragit med värdefulla tips.

Bra mat har de också......

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

jag har bott på boathouse många ggr senast i februari jäkligt just ställe.Men jag tror att dom inte har hiss  och maten är okey men dyrt .jag föredrar rummen mot baksidan lite svalare och mindre oljud från trafiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy

Ett tips är att passa på och gå till Mermaid hotel på soi 7 billigt mysigt hotel med just liten pool som en oas

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Lever jag i Januari- Mars nästa år så utlovas en stor fest i Naklua med festgeneralen på plats.

 

Hoppas någon dyker upp då och helst med kamera så vi får slut på dessa trista insinuationer om att jag är mytoman som aldrig satt min fot på thailändsk mark.

 

BTT

And here we go again, we know the start, we know the end

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
1 timme sedan, skrev soi covboy:

jag har bott på boathouse många ggr senast i februari jäkligt just ställe.Men jag tror att dom inte har hiss  och maten är okey men dyrt .jag föredrar rummen mot baksidan lite svalare och mindre oljud från trafiken.

Vet du någon schysst frukostbuffe i närheten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lotus på Soi4 är helt ok eller Vickans på beachroad

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
5 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Fick bli Jomtien Boat House, då kunde jag kosta på mig havsutsikt också. Reseplanen är då fastslagen till 10 dagar i Pattaya, 5 dagar i Jomtien och avslutande 5 dagar i Bangkok. Tack till er alla som bidragit med värdefulla tips.

Bodde där en natt i vintras och jag tyckte att det var prisvärt. Någon kväll i veckan var det Elvis Night men den hade jag turen att missa! Sjöutsikten bestod mest av kablar på det våningsplan men det var en just balkong att ta en drink på.

Link to comment
Dela på andra sajter

soi covboy
22 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Vet du någon schysst frukostbuffe i närheten?

mermaid har just frukost och det finns en hel del andra i närheten .sen opal resturang korsningen jomtien beach road soi 7 har bra någotlunda bra priser

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
21 timmar sedan, skrev Fredman:

Bodde där en natt i vintras och jag tyckte att det var prisvärt. Någon kväll i veckan var det Elvis Night men den hade jag turen att missa! Sjöutsikten bestod mest av kablar på det våningsplan men det var en just balkong att ta en drink på.

Ja, Elvis Night står jag gärna över. Vill ju inte förstöra det nyligen inopererade hörselimplantatet...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Abercrombie

Fått svar från Silver Sand Villa, efter tolv dagar. Jag kör vidare med Jomtien Boat House, men klistrar in svaret här ändå för någon annan kanske har användning av prisuppgifterna. Förfrågan gällde dubbelrum 27 juli till 1 augusti.

 

Thank you for your email sir.

We have the room for two persons and double bed on this period price is 900 bath per night without balcony and without breakfast.

And the room with balcony the price is 1,400 bath per night for two persons without breakfast.

And On 27,28 July we’ve surcharge 200 bath more per room per night for weekend.

 

Best Regard.

Silversandvilla

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Abercrombie

Jag har en fundering på hur bahtbussen kör i Jomtien? Var svänger den av från Beach Road? Är det sedan Second Road och tillbaka till Pattaya efter det?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Abercrombie:

Jag har en fundering på hur bahtbussen kör i Jomtien? Var svänger den av från Beach Road? Är det sedan Second Road och tillbaka till Pattaya efter det?

U-sväng på beachroad när det är tomt  eller inte vill köra längre,sedan till pattis igen.Är mina erfarenheter  iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
8 timmar sedan, skrev berlitz:

U-sväng på beachroad när det är tomt  eller inte vill köra längre,sedan till pattis igen.Är mina erfarenheter  iaf.

Så om jag vill bo längs rutten bör jag inte bo längre söderut än Soi ?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Så om jag vill bo längs rutten bör jag inte bo längre söderut än Soi ?

Svårt att säga då det beror på chaufförens dagshumör har varit soi 11 (som värst) till soi 17 som jag skulle till.

Då jag inte bor i jomtien så finns det nog flera här som vet bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Så om jag vill bo längs rutten bör jag inte bo längre söderut än Soi ?

Om du bor på Boat House eller Silver Sand Villa som du planerat så är du safe! 

 

Kolla bara så silver sand är öppet, det var stängt förra månaden. Nu slipper du de stora grävarbeten som stört trafiken längs kurvan ner till Beach ett road.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
6 timmar sedan, skrev Abercrombie:

Så om jag vill bo längs rutten bör jag inte bo längre söderut än Soi ?

Boat House är inga problem. Har bott på The Now Hotel mellan soi 11 och 12 det var aldrig några problem där med.

Brukar ju även åka till Pupen Seafood, restaurangen längst bort och när jag frågat innan om de kör dit så har de alltid gjort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när det gäller lokaltransport @Abercrombie glöm inte att ladda ner och installera Bolt appen! 

 

EN boltbil in till centrala är billigare än en bågetaxi! Boathouse till Terminal 21 kostade 80 baht! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Abercrombie
1 timme sedan, skrev apknug:

Och när det gäller lokaltransport @Abercrombie glöm inte att ladda ner och installera Bolt appen! 

 

EN boltbil in till centrala är billigare än en bågetaxi! Boathouse till Terminal 21 kostade 80 baht! 

Tack! Har jag inte hört talas om, mycket användbart tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-05-28 at 09:01, skrev Abercrombie:

Så om jag vill bo längs rutten bör jag inte bo längre söderut än Soi ?

Rutten slutar vid Chayapruek. En del fortsätter en bit till men jag skulle säga Chayapruek. Bodde i Paradise en gång och det blev lite tjatigt att gå till korsningen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...