Jump to content
IGNORERAD

Ha ihjäl uppemot 60 miljoner medborgare och bli populär!

svarten

Recommended Posts

Hej!

Det diskuteras livligt på MPR och på annat håll om hur det kan vara möjligt att en sådan korrumperade person som Thaksin kan vara så enormt populär i Thailands nordliga regioner. Jag har läst en intressant artikel om en georgier som enligt min mening är ännu elakare som har nyligen röstats som den tredje mest populära människa i Ryssland.  :crazy:

http://www.reuters.c...E4BR17620081229

Hälsning

Svarten som saknar planer på ett bli populär  :crazy:

Dela på andra sajter

Ja det är ganska skrämmande. Det verkar inte finnas någon stor vilja att göra upp med det förflutna i Ryssland.

Dela på andra sajter

Ja det är ganska skrämmande. Det verkar inte finnas någon stor vilja att göra upp med det förflutna i Ryssland.

Visst är det skrämmande särskilt med tanken på att politbyrån i Sovjetunionen efter Stalin gjorde tydliga medgivanden att Stalins hårdföre inte var någonting att hylla. Det verkar att den stora populäriteten för Stalin i dagsläget innebär en comeback för denna historisk figur.

Hälsning

Svarten

Dela på andra sajter

Otäckt att människor ibland vill tro på någon eller något så mycket så att de helt missar verkligheten.

Denna typ av människa finns ju som ni säkert märkt även på MPR.  :whistle:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Man kan ju undra hur snacket går...

När Stalin var ledare;

var det lag och ordning

ingen korruption

utbildning för alla

perfekt sjukvvård

inga uteliggare eller knark på gatorna

han kunde hålla ihop nationen

ingen eller liten kriminalitet osv i all oändlighet.

Dela på andra sajter

När Stalin var ledare;

var det lag och ordning

ingen korruption

utbildning för alla

perfekt sjukvvård

Joints du är en kul prick du :yes: , känns som man hört detta förut, undrar var...? :mdr:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Dela på andra sajter

Men som svensk och MPR:are sa undrar man ju ocksa:

Var det samma intrade till Gulag for svenskar som for ryssar?

Om man gav Olga 1,000 rubel for en short-time, hur mycket tog Andrei i kommission?

Hade de svenskt kaffe i Stalingrad?

Dela på andra sajter

När Stalin var ledare;

var det lag och ordning

ingen korruption

utbildning för alla

perfekt sjukvvård

Ha ha ha Joints!  :D

Skillnaden är dock att de 99,99% av befolkningen som påstods stödja Stalin fick inga fickpengar i förskott för att tacka för rösten!

Tillbaka till det trista allvaret tänker jag på en tidningsartikel som jag läste för någon månad sedan som jag tyvärr inte kan hitta nu. Artikeln handlade om en opinionsundersökning i Ryssland där respondenterna fick svara huruvida de trodde att Ryssland och västerlandet skulle råka i krig inom de närmaste åren. Den stora majoritet svarade "ja".

Hälsning

Svarten

Dela på andra sajter

Ha ha ha Joints!  :D

Skillnaden är dock att de 99,99% av befolkningen som påstods stödja Stalin fick inga fickpengar i förskott för att tacka för rösten!

Tillbaka till det trista allvaret tänker jag på en tidningsartikel som jag läste för någon månad sedan som jag tyvärr inte kan hitta nu. Artikeln handlade om en opinionsundersökning i Ryssland där respondenterna fick svara huruvida de trodde att Ryssland och västerlandet skulle råka i krig inom de närmaste åren. Den stora majoritet svarade "ja".

Hälsning

Svarten

Dystra ryssar... Inget nytt under solen.

En mer intressant fråga vore väl om man VILL att Ryssland ska kriga med västvärlden.

Jag tror knappast att Rysslands ledning är benägna att starta något krig. Att blåsa upp sig och visa lite muskler... ja. Det finns ju uppenbarligen visst mindervärdeskomplex där. Men när det kommer till kritan vill man nog inte.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

När Stalin var ledare;

var det lag och ordning

ingen korruption

utbildning för alla

perfekt sjukvvård

De gick ju inte så bra för Kiruna-Svenskarna när de utvandrade till det förlovadelandet i öst de va gulag o nackskott som majoriteten fick uppleva men en o annan lyckades ta sig tillbaka till Kiruna

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...