Jump to content
IGNORERAD

Skilsmässa


postgubben

Recommended Posts

Här verkar man kunna få svar på det mesta vad gäller Thailand och Thaidamer mm.

En mycket nära vän och arbetskamrat till mig gifte sig på amphur i BKK Mars-09. Nu vill han skilja sig ganska omg, men hur gör man det? Måste man åka till amphur??? Hur ställer sig Ambassaden om han gör en inbjudan senare för en annan Thaidam? Tack på förhand.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Skiljer sig gör man i Thailand om man är gift där. Han kan söka skilsmässa hos Amphur i Bangkok där han gifte sig. När det handlar om en farang som vill skilja sig rekommenderar jag att anlita en thailändsk advokat i saken.

Att bjuda hit en annan thaidam på visum fast man är gift brukar inte vålla några större problem. Däremot är det stopp om denna andra thaidam vill söka UT med anknytning till någon som är gift.

Mvh Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som har erfarenhet?, vilka dokument? måste frugan vara med? hur lång tid? måste tala om orsaken???  tacksam för seriösa svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen direkt erfarenhet, men exet var gift med en thaisnubbe när jag träffade henne.

Pröjsade skillsmässan, kommer inte ihåg hur mycket men var inte speciellt dyrt.

Bägge var tvugna att skriva under papprena, så för att svara på två av dina frågor,

ja bägge måste vara med och det går fort.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...