Jump to content
IGNORERAD

Vilken ska jag behålla?


RoiET

Sony eller Canon?  

19 röster

  1. 1. Sony eller Canon?

    • SONY DSC-W130
      3
    • CANON IXUS 75
      16


Recommended Posts

Ja du...det ser ju på papperet ut som om Sony'n slår Canonen (hur säger man canon i bestämd form? =O) på de flesta punkter. Dock är ju nog så viktiga faktorer hur kameran känns i handen och hur intuitiva man upplever menyerna vara.

Men jag hade nog behållt Sony'n!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj Jens!

Spelar nu ingen roll!

http://www.letsgodig...-1521-1807.html

Ge bort Sony, jag är Canonnisse!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inget om Sonyn men 75-an är den bästa Ixus som jag har haft.Rätt kvick i vändningarna och den stora skärmen är ett stort +.

Dessutom finns ju jättebilliga batterier och minneskort på Tradera till Ixus.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du möjlighet att prova att använda båda kamerorna?

Det är nog a-o hur det känns i praktiken som Durian1 skrev.

Jag minns när jag valde julklapp till Svarten.

Ville ha Ixus, men blev övertalad av försäljaren att köpa en Samsung.

Samsung var bra bla bla bla bla...

Den var nog bra, men passade inte oss.

Så jag lämnade tillbaks Samsung och köpte en Ixus istället. Sparade en tusing på köpet...

Lycka till med valet!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Har du möjlighet att prova att använda båda kamerorna?

Det är nog a-o hur det känns i praktiken som Durian1 skrev.

Jag minns när jag valde julklapp till Svarten.

Ville ha Ixus, men blev övertalad av försäljaren att köpa en Samsung.

Samsung var bra bla bla bla bla...

Den var nog bra, men passade inte oss.

Så jag lämnade tillbaks Samsung och köpte en Ixus istället. Sparade en tusing på köpet...

Lycka till med valet!

Magrood

Ett tips från en före detta försäljare på en av de stora elektronikkedjorna: Lyssna inte på en försäljare :) Deras jobb är att sälja varor med så hög vinstmarginal som möjligt, inte nödvändigtvis den dyraste dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

En Ixus är inte fel. Köpte min 2005, och gud sig förbarme så jag misshandlat den på ett antal resor till Thailand. En robust kamera! Men det blir fortfarande hyfsade bilder, och batterierna laddar som dom ska!

Kvalitet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min ixus fungerade kanonbra tills just min mamma hällde koncentrerad blandsaft på den.

Sensmoralen är: Håll mödrar borta från blandsaft (och/eller kameror).

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Är det billigare köpa riktig kamera i Thailand ?

Det tvivlar jag på, speciellt inte med den kurs kronan har mot bahten just nu. Priserna brukar vara ungefär samma, möjligen har Thailand en liten fördel pga moms endast 7% jämfört med Sveriges 25%.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Det tvivlar jag på, speciellt inte med den kurs kronan har mot bahten just nu. Priserna brukar vara ungefär samma, möjligen har Thailand en liten fördel pga moms endast 7% jämfört med Sveriges 25%.

Herr Chang har talat.

Jag har köpt 4 Digitalkameror på Panthip plaza i Bkk, och alltid fått riktigt bra pris.

Dessutom så är det fullt möjligt att handla "Taxfree for tourists" då får man tillbaka de 7% moms man betalat.

Vill man handla taxfree, så gäller det att ha med passet och fylla i en blankett i butiken man handlar i, som de skall stämpla.

Sen visar man kvittot i "VAT refund-kontoret" på flygplatsen innan man kliver igenom passkontrollen, pengarna återfås kontant inne bland butikerna på flygplatsen, i ett särskilt kontor där.

har funkat fint för mig.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...