Jump to content
Rospigg

Thailändsk musik

Recommended Posts

Rospigg

Oj, oj härligt att jag tog mig tid till att titta in på Forumet och se att jag inte blivit  skuren vid fotknölarna. Frågan som jag via en kompis försökte få in ( själv satt jag på toaletten ) var naturligtvis inte lätt att besvara. Därför ger jag er alla en stor kram som inte kastat mig i soptunnan. Jag vet också att jag har den alltför fula ovanan att skriva efter besök där det bjudits på alltför många bubbliga drycker. Erkänner att tiden är nog över för detta för egen del i samband med trevliga sommar-pooler. Försökte få min yngsta son att inte ta över mina vanor utan försöka komma in på KTH ( Tekniska högskolan ).  Som duktig på siffror så kom han med en massa pinsamma saker som inte passar här.

Läser och begrundar alla kloka farangers erfarenhet från Thailand.  Hoppas bättre kunna överleva de urtråkiga " ISAN " musiken med Brrrrr  och försöka förstå den bättre. Kanske våran " kära jonas  " med log tong

vet svar vad som triggar igång vissa thaikvinnor på denna hemska musik .... eller vad jag skall kalla detta fenomen.

Vi kanske höres ... och även kanske synes i framtiden. Sköt om er gubbar, och även ni yngre som orkar vistas i Thailand.

• Ge karma 4

Rospigg

Glömde att svara att visst finns det en massa avarter i musik från old Sweden. Till dess hör nog dock inte sången Guldbruna ögon. Minns att min fru älskade den för +20 år sedan liksom  den som Jan Johansen sjöng " Se på mig " Frugan blev alldeles till sig när hon vid tidpunkten lyckats översätta allt själv. Jag vågade då inte annat än att komma med en dyr sak som minne över första träffen, inklusive bandspelare med Johansen i bakgrunden.  

• Ge karma 2

Rospigg

Hmm Alarik ger frågan om nudistpolka kan ge samma effekt som ...      Den vill jag gärna prova, gärna med yngre thaidamer ( ursäkta - jag är sådan ). Tanken har aldrig kommit att prova  sådan dylik svensk musik.  Min fru som vid varje kulturtillfälle, som Jul , Nyår, Påsk, Midsommar m.m.  tycker att jag är en trögmåns, vill att jag kommer med nya trevliga förslag. Detta är ett förslag jag gillar trots att jag inte är nudist.

Thailändare håller på traditioner  - Svenska som Thailändska.   Hmm ... kan jag få frugan till att se att nudistpolka är en tradition på midsommaren så skulle jag bli mer än själaglad. Då skulle mina ben få mer än vanlig motion. Och ögonen på de närmaste och eventuella nybekanta  skulle ge en ny lyster. Detta är verkligen värt att prova. 

Vid något tillfälle då nakenheten kommit på tal så har jag, till min belåtelse, tyckt mig höra att de yngre damerna  varit mera benägna att prova något nytt.  Allt i tidens anda - kanske.

• Ge karma 3

Alarik
On ‎2019‎-‎05‎-‎01 at 03:54, skrev Rospigg:

Hmm Alarik ger frågan om nudistpolka kan ge samma effekt som ...      Den vill jag gärna prova, gärna med yngre thaidamer ( ursäkta - jag är sådan ). Tanken har aldrig kommit att prova  sådan dylik svensk musik.  Min fru som vid varje kulturtillfälle, som Jul , Nyår, Påsk, Midsommar m.m.  tycker att jag är en trögmåns, vill att jag kommer med nya trevliga förslag. Detta är ett förslag jag gillar trots att jag inte är nudist.

Thailändare håller på traditioner  - Svenska som Thailändska.   Hmm ... kan jag få frugan till att se att nudistpolka är en tradition på midsommaren så skulle jag bli mer än själaglad. Då skulle mina ben få mer än vanlig motion. Och ögonen på de närmaste och eventuella nybekanta  skulle ge en ny lyster. Detta är verkligen värt att prova. 

Vid något tillfälle då nakenheten kommit på tal så har jag, till min belåtelse, tyckt mig höra att de yngre damerna  varit mera benägna att prova något nytt.  Allt i tidens anda - kanske.

:blush2:

Vad är det för tankar du har?

Du är ju en riktig polkagris