Jump to content
IGNORERAD

Tåg till Udonthani


Guest HansG

Recommended Posts

Guest HansG

Hej!

Är det någon här som rest med tåg till Udonthani. Jag tänkte ta sovvagn från Bangkok.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vill inte damen flyga. Väldigt smidigt att flyga tar runt 1 timme. Fungerar kanon med Air Asia. Enda nackdelen är vikten. Så har ni stor packning förstår jag eder

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har inte åkt tåget själv men har en kompis i NongKhai som gillar tågåkande. <<<enl honom så funkar det bra, fast tidtabellen är ett skämt, det är i princip bara avgångstiden som är något så nära att stämma.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nej det är bara jag som vill pröva på att åka tåg i Thailand.

Hälsningar

HansG

Hans, jag resonerar som du men min son avråder mej å det bestämdaste. Han har åkt det där tåget förra året och han anser att det var bortkastad tid, fast vad vet jag hans åsikt kanske bara beror på att han inte hade tillgång till internet på tåget

Mina två juveler åker ner till Los och spenderar stort sett halva tiden där på hotellrummet framför datorn, dom hade lika gärna kunnat stanna hemma i lägenheten i Sverige å höjt värmen...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, det har jag testat!

Helt ok, men lite sämre standard än vad jag väntat mig kanske. Men det gick ganska lätt faktiskt, är ju kul att testa lite annorlunda grejor ibland!

Om jag kommer ihåg rätt så tog det ca 12 timmar!!

OK, bättre att flyga, men va faan!

Denna gången körde jag bil från Udon via Nong Kai till Loei till Chiang Mai och sen till gyllene triangeln vidare neråt till Nakhon Samwhat och sen till Pattaya! En liten tripp på ca 250 mil!

Just nu är jag i Pattis och tänker inte köre EN mil till på denna semestern.

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja,det är helt klart en upplevelse att åka tåg och då ska man välja fläkttåg,ej AC.

Har provat båda. Boka biljett i god tid om du vill åka en särskild dag.Det tar hela natten och är lita svårt att sova men nå´t man måste prova.

Flyga är ju helt klart att föredra och det gör vi numer.

Mvh ch300_m

Man ska aldrig säga aldrig

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker absolut man ska prova på att åka tåg i Thailand. Jag och fru Chang åkte första klass sovkupe Chiang Mai till Bangkok. Kanske inte billigare än flyg, men en upplevelse. Och enda gången jag gjort det på ett tåg...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var tillsammans med en tjej från Chiang mai X antal år innan jag träffade min fru och enligt henne så var fördelen med att ta tåget dit just att vi kunde älska oss hela vägen upp. Nu var jag rätt så mätt på det för tidpunkten och valde trots möjligheten nattbuss. ;)

Vad gäller tåg så har jag aldrig åkt detta upp till Udon men väl till många andra destinationer i Thailand. Funkar bra men tar lite längre tid än bussen samt är aningen dyrare, dvs om man inte väljer tredjeklasståg som är snorbilligt men också går i snigelfart.

Ska man träffa människor och få en tågupplevelse så är dock tredjeklass att föredra, helt klart. Men det blir lite tradigt om det är långt man ska. och till Udon är det förvisso långt.

Nej, dit passar nog expressnattåg i sovvagn allra bäst.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Expresståget funkar bra, dom lägre klasserna stannar i varenda by,

och man tror aldrig att man ska koma fram.

Men glöm inte att boka i förväg, ofta är det utsålt på högsäsong.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...