Jump to content
IGNORERAD

Håller Thaiair tiden eller


måne

Recommended Posts

Hur är det med punktligheten hos Thaiair vid avgång från Sverige,hörde att de hade en massa strul det (flygplansunderhåll??gamla kärror?)Fick dom inte sex nya kärror i år?Och om så är fallet är det någon som vet om de går i trafik på sverige-bangkokrutten?Tacksam för svar,åker i augusti Mvh Måne PS tänkte boka inrikes från Sverige oxå DS  ???

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

jag vet de att när tanten for den 3 jun att ordinarie kärra var inne för underhåll så dom satte in ett extraflyg  från frankfurt tror jag de var. lika när dom for hem nu den 6 juni försenad av gång till 08.00 från Bangkok vet ej om det berodde på kraftigt regn eller vad de nu var? ??? :-

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Har åkt med thai ett 15tal ggr,störst förseningen tror jag har varit 30min,fast det finns andra med säkert annan erfarenhet av förseningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har oxå åkt med thai xxxx antal gånger men undrar om detta fenomen är vanligt eller bara ont förtal.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Rogigoal

Tycker det bara är snack,alla flygbolag är försenade ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest guran

Har flugit många gånger med Thai , blev bara försenad en gång , då vart flighten inställd.  :furious2:

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma här guran,flugit med dom sen åttio-talet,aldrig försenad snarare tvärtom.Då får vi hoppas att det går i tid för mig med för jag har anslutningsflyg 2 timmar senare  :thumbsup: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Har flugit med Thai 29 gånger. En gång rejält fördröjt CPH-BKK, och två klassiska förseningar 01.25 till 08.00 BKK-CPH.

Och så har vi missat flighten en gång på grund av strejk bland dansk SAS flygpersonal.

Inte mycket att gnälla om.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Phuket18.5

Har flygit med Thai Air 12 - 15 gånger.

Det har aldrig varit försenat från Arlanda.

Från Bkk har det varit 6 timmars försening för oss 2 gånger.

Jobbigt när det händer men flyger helst Thai Air ändå.

18.5

Link to comment
Dela på andra sajter

Måne

Den enda flygbolag som har blivit inställt eller försennat när jag har åkt til Los är finnair, jag och party fick sitta på flygplatsen i 11 timmar i helsinki på julafton.

Har aldrig åkt med dom mer fick ingen ersättning eller kaffe, dom var helt enkelt otrevliga fast det var vi som var drabbade.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

De gånger jag har flugit med Thai så har de alltid hållit tiden  :thumbsup:

                        Mvh SWEDEMAN

Mvh SWEDEMAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Mr Lamai

SJ håller tiderna bättre än Thai Aiways med destination Arn samt Cph.

Senaste (jag hört om.) var i fredags. Flighten till Arn kom iväg 0845.

Mr Lamai

Link to comment
Dela på andra sajter

Obs den 10/7 är tg 960 avg bkk 08.00

den 11/7 och 13/7 är tg950 avg BKK 08.00

Enligt Thais Schedule "tidtabell" på start sidan.

Man bör kontrolera avgångstiden två dagar innan resa.

http://www.thaiair.com/

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej Nerike,

11 timmar utan någonting? Det var sniket...

När vi satt och väntade 10 timmar i Köpenhamn fick vi varsin voucher 250 danska kronor. Blev ju en och annan Carlsberg ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten rättning till mit tidigare inlägg.

Det är sällan dom lyfter vid rätt tid ,

men dom kommer oftast fram lite före den publicerade ankomsttiden.

Har faktiskt hunnit hem & väckt tjejen ett par gånger innan 7.

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Nerike,

11 timmar utan någonting? Det var sniket...

När vi satt och väntade 10 timmar i Köpenhamn fick vi varsin voucher 250 danska kronor. Blev ju en och annan Carlsberg ;-)

Herr Chang har talat.

Har blivit sen från CPH en gång för att cateringfirman hade en strejk och vägrade lasta mat på planet innan 18 på kvällen vilket knappast Thai kan hjälpa, 18,30 kom vi iväg och då hade man redan sänkt ett par bajer i baren med hjälp av vouchern man fick.

En gång har jag blivit rejält försenad i BKK, tror att det var något som pajade i sista sekunden för först skyltades det 01,25 sedan 02,00 och till slut 08,00. En svensk belv ju sjövild i kön och krävde att Thai skulle fixa fram ett nytt plan så jag såg mig tvingad att påpeka för honom att om inte piloten vill flyga med planet så vill inte jag det heller. Fick en fin svit på Amari hotel och sedan direktbuss ut på plattan på morgonen. I Stockholm hade de bokat om min flight till Ängelholm till en senare flight och jag fick minsann lounge acess på Arlanda under väntetiden :thumbsup:

Har väl flugit ett 30-tal gånger mellan Skandinavien och BKK med Thai.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Hej MaiChai,

Ja, att sova några timmar på Amari är väl inte så farligt, om man nu inte har väldigt bråttom hem till Sverige.

Jag tyckte dock att det var lite obehagligt att dom tog mitt pass, men jag förstår ju varför. En illusion av att befinna sig på internationellt område "no mans land", även om detta hotell egentligen inte är det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Enligt mig är Thai absolut inte mer försenade än andra bolag, snarare mindre, har själv aldrig blivit försenad mer än 45 minuter någon gång. Och det är på 23 års resor med mestadels Thai.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Under 10 års tid har jag ca 10 gånger åkt med thai bkk-stockholm. Jag har råkat ut för "övernattningsförsening" 3 gånger! Första gången för några år sedan samt de 2 senaste gångerna jag åkt, 17/1 och 4/7 i år. Det är lite surt när man står där o ska checka in...

Man får se med vilka man ska åka med nästa gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har haft 1 halv övernattning i Bkk på Thaiairways hotel. Detta på 5 år.

Anong Thaimassage

71/28 Moo 3 Luangphochuan Road

Karon Beach, 83100 Phuket, Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...