Jump to content
IGNORERAD

Thaitjej utan visum....


Kro67

Recommended Posts

Om man råkar bli kär i en thaitjej i Sverige som är här utan giltigt visum. Hur sjutton gör man då? 

Finns det något sätt att fixa så att hon kan stanna giltigt med mig? 

Ändrades av Kro67
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Kro67:

Om man råkar bli kär i en thaitjej i Sverige som är här utan giltigt visum. Hur sjutton gör man då? 

Finns det något sätt att fixa så att hon kan stanna giltigt med mig

Nej, troligen otroligt liten chans.

Och det lär troligen bli lite problem att söka något nytt, väl tillbaka i Thailand.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu skriver jag ett riktigt korkat inlägg, men det kanske skulle funka om hon slängde passet och påstod att hon var från Syrien?

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Stefan:

Nu skriver jag ett riktigt korkat inlägg, men det kanske skulle funka om hon slängde passet och påstod att hon var från Syrien?

 

Är det inte enklare om hon påstår sig vara från Filipinerna då?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan fundera på varför hon är i landet utan giltigt visum..?

Samt att hon nu plötsligt träffat dig och blivit så kär... 

 

Vet damer som åker till Sverige endast med syftet att skaffa sig en karl... så var försiktig! 

 

 

Ändrades av samet
Rättstavning
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Är det inte enklare om hon påstår sig vara från Filipinerna då?

 

BTT

Funkar säkert lika bra, filipinskorna har stora skyddsbehov, typ!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Vet damer som åker till Sverige endast med syftet att skaffa sig en karl... så var försiktig! 

Perfekt ju, min älskling gillar att plocka svamp, blåbär och fiske mm, konkurrensen är hård! 😉

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Om hon gömmer undan passet och anmäler sig som kinesisk muslim skall det nog gå bra att få uppehållstillstånd, och en hel del bidrag.

 

Migrationsverket: Upp till 13 miljoner kinesiska muslimer är välkomna i Sverige – får flyktingstatus | Samhällsnytt

 

Obs      Kul naiva och ej PK kommentater från bittra svenskar under artikeln i Samhällsnytt 555

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är ny på denna sida, hoppas att jag gör rätt.. 

Jo, jag vet att man ska "akt sig", dom kanske bara är ute efter en farang med stålar. Hon kom på turistvisum men stannade kvar efter att det gick ut. Nu har vi träffats under nästan 9 månader och chattat varje dag, det har blivit mer än bara en rolig flirt. Jag vet att allt är tokigt men hjärtat hajar inte det. 

Ändrades av Kro67
Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Kro67:

Om man råkar bli kär i en thaitjej i Sverige som är här utan giltigt visum. Hur sjutton gör man då? 

Finns det något sätt att fixa så att hon kan stanna giltigt med mig? 

Hon måste ju haft visum för att komma hit.

Har det gått ut och hon struntat i att resa ut ur Schengen så kommer hon att få problem att skaffa visa nästa gång.

Skicka omedelbart hem henne och börja om att söka visa är mitt förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätta svaret till TS är att vistas man illegalt i landet så har man stora problem, man kommer senare att få det svårt att få ett visum till i detta fallet Sverige vad jag förstår.

Att lösa detta i Sverige är i princip omöjligt, det sja vara väldigt stora särskild orsak för det, kärlek eller graviditet lär inte hjälpa det minsta.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev Kro67:

Jag är ny på denna sida, hoppas att jag gör rätt.. 

Jo, jag vet att man ska "akt sig", dom kanske bara är ute efter en farang med stålar. Hon kom på turistvisum men stannade kvar efter att det gick ut. Nu har vi träffats under nästan 9 månader och chattat varje dag, det har blivit mer än bara en rolig flirt. Jag vet att allt är tokigt men hjärtat hajar inte det. 

 

För att vara helt ärlig....

 

en så korkad och kortsiktig kärring skulle jag aldrig orka med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Är väl bara att ringa myndigheterna och fråga hur du ska göra för att lösa problemet.

 

Tjejen kanske bara behöver åka hem några månader till Thailand igen?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

För att vara helt ärlig....

 

en så korkad och kortsiktig kärring skulle jag aldrig orka med. 

Kortsiktig, hur lång är din " kärring " är det bara långa du orkar med, tror inte det,

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Boa52:

Kortsiktig, hur lång är din " kärring " är det bara långa du orkar med, tror inte det,

Du kanske skulle försöka slå upp ord du inte vet betydelsen av, eller inte kan sätta i sammanhang? 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Kro67:

Jag är ny på denna sida, hoppas att jag gör rätt.. 

Jo, jag vet att man ska "akt sig", dom kanske bara är ute efter en farang med stålar. Hon kom på turistvisum men stannade kvar efter att det gick ut. Nu har vi träffats under nästan 9 månader och chattat varje dag, det har blivit mer än bara en rolig flirt. Jag vet att allt är tokigt men hjärtat hajar inte det. 

Chattat ? Är hon inte här ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Changnoi said:

Chattat ? Är hon inte här ?

Hon är här. Men vi träffas inte dagligen. Men chattar och pratar :)

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Changnoi:

Chattat ? Är hon inte här ?

Kan ju vara så att Kro67 bor i Kroksbäck och tjejen gömmer sig i typ Tavelsjö eller tvärtom. De har träffats på en datingsite och har hittills haft ett intensivt men platoniskt förhållande.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta blir ju bara märkligare... chattar... inga videosamtal? Vad är det hon döljer med att inte visa bild och ljud? 

 

Hon har varit här länge också... så vart bor hon? Hos en annan gubbe? Eller hos Thai? Hur försörjer hon sig? Svartjobb? Extra allt på massage? Eller sponsor/er? Om man bara chattar, å inte träffas, vad får dig att tro att hon inte chattar med t.ex. 4 andra gubbar i jakt på framgång.

 

@Kro67 så många varningsklockor ringer! Visst kan hon vara söt och gullig med dig men ursprungsproblemet är att hon inte brytt sig om reglerna. Så att få komma tillbaka till Sverige senare är att glömma på många år. 

 

Släpp tanken på henne, ödsla absolut inga pengar på henne. Köp dig en resa till Thailand och träffa en trevlig dam och börja om från början på rätt sätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kär i en tjej som du aldrig träffat, hur djävla korkad kan man vara.

Först måste du träffa tjejen, helst leva ihop med henne en längre tid.

Kan ni då ta hand om varandra på ett ömsesidigt kärleksfullt sätt, ja då är det kanske ide på att fundera över framtiden.

Du är just nu kär i en fantasifigur och med brudar överlag är det som med smörgåstårta. God och bra första dagen även t.o.m. bättre nästa dag, kanske ok dag 3 men därefter vill du helst slippa eländet.

Hon kan vara en helt reko tjej som just nu lever i ett förhållande där hon vantrivs (ofrivillig älskarinna/hushållerska) men likväl en gold digger

Men låt bruden bli din och när du tröttnat så kickar du bara ut henne, eller kanske det är hon som drar när hon tömt ditt bankkonto:brains...!:.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, det var kanske dumt att ställa en fråga i detta forum. Jag trodde faktiskt att det var bättre folk här en sådana som kallar en "djävla korkad" mm. Men men, dom finns väl överallt :(

Jag har skrivit mer, men det verkar inte synas i tråden. Vi träffas ofta, bor ihop emellanåt, chattar, video mm. Tråden handlade inte om hur korkad jag är, hur lätt det är byta tjej, vad hon jobbar med, frågan var om det gick att ordna visum. Inget annat. 

Det verkar som om det var svårt att få vettiga svar, i.af i slutet av tråden... En moderator får gärna stänga tråden så slipper vi mer skit

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...