Jump to content
IGNORERAD

En fråga ang, besöksvisum


Buttan

Recommended Posts

Den här frågan har ju varit uppe en hel del förut, men är det någon som kan svara på om hon måste ha en bokad biljett t&r Thailand-sverige, när hon lämnar in papperen på ambasaden för besöksvisum,Och sedan undrar jag, hon ska till ambasaden den 28 maj och hade tänkt att hon skulle komma till sverige i mitten på juni, men om jag måste flytta fram hennes ankomst till sverige tex, mitten på juli och hon har fått klara papper från ambasaden mitten av juni, innebär det då att hon kan bara vara här i sverige 2 månader, innan jag ansöker om förlängning, tanken är ju 3 månader och sedan ansökan om ytterligare 3 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

nej du behöver inte boka biljett innan hon fått visumet. visumet gäller från den dag ni skriver i papperna, skriver ni 15 juni och hon kommer 15 juli kan hon bara stanna 2 månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

när hon ansöker om besökvisum ska hon ha en preliminärbokadbiljet ej betald och köpa en försäkring i tahiland för 6 mån kostar idag 6000 bath ,sedan när hon kommer in i sverige kan hon stanna 3 mån, om man då åker och fyller i papper som i mitt fall till norrköping och betalar 1000 får hon ett ut på 3 månader och det gäller i sverige skulle ni villja åka utanför sverige bäst att göra detta i början.tar hon försäkring på 3 mån kan ni ta en i sverige senare men ta den en vecka innan den ni har går ut för det är en vecka karens här och den är dyrare självrisken är mindre på den svenska försäkringen.häls wernis

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan, Tjejen fick avslag på besöks visat i veckan :suicide:   Hennes syster skulle

stå som garant, skulle gå bra enligt ambassaden, men tji..

Nu tänkte jag åka ner o besöka tjejen o göra ett försök på ambassaden

någon som tror det är möjligt att det fungerar eller är det kört ett tag

Oden60

Ingenting är så dåligt att det inte kan bli sämre

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu tänkte jag åka ner o besöka tjejen o göra ett försök på ambassaden

någon som tror det är möjligt att det fungerar eller är det kört ett tag

Om du menar att du ska åka till Ambassaden så hjälper det föga, nu har jag inte koll på vad du nämnt tidigare eller varför inte du står som garant om det är "din" flickvän, om det kört beror väl på vad anledningen till avslaget var.. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade henne i somras när hon besökte sin syster, men pga missförstånd

kom vi ifrån varandra, jag sökte henne o fick kontakt igen

Hon hade träffat en annan men det funkade inte.  jag besökte henne i Dec

i Thailand, sökte besöks visa men gick ej pga den andre mannen stod kvar som garant

Fick rådet från någon på ambassaden att hennes syster skulle stå som garant igen

men det vart som det vart.

Oden60

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså hon var här förra sommaren hos sin syster på besöksvisa, sen var hon här igen hos en annan kille på besöksvisa, hade hon åkt tillbaka innan de tre månaderna med besöksvisa gått eller?

Sen måste det gå tre månader innan man kan få besöksvisa igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

träffade den killen efter mig o förlängde besöks visat vad jag vet,

åkte inte tillbaka, var här Jun-Nov

Oden60

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

träffade den killen efter mig o förlängde besöks visat vad jag vet,

åkte inte tillbaka, var här Jun-Nov

Låter som en bra plan att du besöker henne så att du sedan kan stå som garant, att du redan sökt en gång bör ju vara på plussidan då det visar på hur länge ni känt varandra, däremot är det ju lite oroväckande att hon fick avslag för att besöka sin syster, har ni blandat in "dig" i den ansökan eller sagt att du är det är det verkliga skälet till besöket och därför fått avslag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ambassaden trodde att hon` bara ´skulle komma o leta en ny man,

kanske det var synd att inte jag sökte igen, men jag ska nog nöta ut dom

Tackar för svaren  :drinks:

Oden60

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...