Jump to content
IGNORERAD

Cyklister i Thailand


Guest Gurkan21

Recommended Posts

Guest Gurkan21

Har ofta lagt marke till hur dom  som cyklar i Los ofta

sitter sa jakla langt ner ,sadeln sitter ju helt galet anser jag,

kan ju knappast vara bra for knana med den vinkeln

dom far .men i.o.f. sa ar det ju inte heller ofta dom

cyklar,eller motionerar over huvud taget :dance1:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med att sadeln alltid pekar mot Röven.

Motion o Thai intresannt fråga !

Motionerar era damer? Min gör det springer runt koh Sirey 3 gånger i veckan ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Jag brukar tvinga :dance1: med tjejen till skogen och plocka svamp

nar nu den tiden kommer,och det brukar inte vara nagra problem :whistle:

och da ar det oftast jag som trottnar forst :pleasantry:

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan tänka mig att sadeln sitter långt ner pga variationen på längden på människorna som brukar cykeln i fråga. Vuxencyklar används ofta ifrån 12 års ålder och uppåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sambon och några kompisar spelar badminton en gång i veckan.

När det är säsong...dammsuger de skog och mark på allt ätbart...hehe!  ;)

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Motionerar era damer? Min gör det springer runt koh Sirey 3 gånger i veckan ...

Tanten min motionerar dagligen!

Typ jumpa, hon kallar det själv " fit up "!  :girl_dance:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Slog mig, att på gamla filmer ifrån Asien så fanns det mycket lite bilar och mängder med cyklar. Det är väl mest bilder från Vietnam och Kina som man har matats med genom åren på SVT.

    Nu, med förbättrad levnadsstandard så är det ju precis det omvända och det anses väl närmast vara förenat med livsfara att cykla. Frugan säger att det inte är så populärt att cykla pga värmen, men jag undrar om det verkligen blir så varmt att cykla i maklig takt, t ex i ett platt Udon Thani - det kanske snarare fläktar lite skönt och är betydligt mindre svettigt än att gå. Cykelvanorna verkar skilja sig åt mellan olika länder här på jorden - Danmark och Holland har en gedigen tradition, medan i Polen är det väl närmast någonting bara för barn,

Undrar om Thailand har haft samma cykeltäthet som t ex Vietnam och Kina? Har ni sett gamla stadsbilder/filmer där trafiken domineras av cyklar?

:wai:

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Att cykla i LOS anser jag vara komplett vansinne...

Likaledes att köra cabbe...

Det hör inte hemma i LOS...

Men likväl är det en del fantaiker, oftast nyanlända faranger.som skall utmärka sig med att cykla, speciellt i Pattya...

Däremot är det ytterst få Thailändare som cyklar...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här cyklisten såg jag i en annan tråd, "Guldmannen" , Ungefär nere vid Made in Thailand på Saisong.

001.jpg

:mdr: guldgubben :mdr:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...