Jump to content
IGNORERAD

Prickly Heat och Kabinväska


gubben4906

Recommended Posts

Om jag köper hem 1 burk "PRICKLY HEAT" som är pulver/puder, får jag ta det som handbagage eller måste jag lägga det i resväskan?

Är det någon som vet maxmåtten för att ta en s.k. kabinväska med sig in i kabinen?

Finns det någon maxvikt att ta in i kabinen? Jag t.ex. har en s.k. C-papmaskin, en "snarkmaskin" som blåser in luft genom näsan för att jag ska kunna andas bättre, livsuppehållande, det måste kunna räknas som fritt bagage, eller? Gör det i Europa i alla fall.

Snälla, svara före söndag är ni jättesnälla.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Olika bolag har olika regler så jag rekommenderar att du kontaktar ditt bolag direkt. När min gamla mor flög med Qatar var hon tvungen att räkna sin rollator som handbaggage  :kort:

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Ja

2.Saxat från hemsidan: Maximalt mått för handbagage är: längd 56cm, bredd 45cm, höjd 25cm, handbagaget får inte under några omständigheter överstiga totalmåttet 115cm (dvs längd + höjd + bredd < 115cm). Den maximala vikten för handbagaget är 7kg..

3. Thai är väldigt generösa från Bangkok så det skall inte vara några problem.

Känner du dig osäker så kan du ta och hälsa på hos Thai och deras kontor i Norra Pattaya, några meter innan strandremsan börjar på Beach Road.Dusit Resort heter hotellet som ligger bakom kontoret.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

1. Ja

2.Saxat från hemsidan: Maximalt mått för handbagage är: längd 56cm, bredd 45cm, höjd 25cm, handbagaget får inte under några omständigheter överstiga totalmåttet 115cm (dvs längd + höjd + bredd < 115cm). Den maximala vikten för handbagaget är 7kg..

3. Thai är väldigt generösa från Bangkok så det skall inte vara några problem.

Känner du dig osäker så kan du ta och hälsa på hos Thai och deras kontor i Norra Pattaya, några meter innan strandremsan börjar på Beach Road.Dusit Resort heter hotellet som ligger bakom kontoret.

Hej lamai64,

tack för svaret, tänkte mest att ta in min snarkmaskin som medicinsk överlevnadsmaskin. Hoppas det funkar. Utöver de 7 kilo det skrivs om. Jag förstår inte riktigt dina mått på väskan. Du skrev: längd: 56 cm, bredd: 45 cm och höjd: 25 cm. Jag tycker 25 cm höjd är jäkligt lite :crazy:   Kanske ute och cyklar, klockan är ju i alla fall 23.49 härnere.

:wai:gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, jag trodde det var 8 kg som gäller för handbagage?

Måtten vet jag inget om.

Kan inte tänka mig att det skulle vara något problem att ta med sig prickly heat i handbagaget. Det är ju främst vätskor dom bekymrar sig om.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag igår kväll checkade in så vägde mina väskor totalt 24 kilo varav kaqbinväskan 9 kilo, inga problem. Då hade jag ävenn ryggsäcken och dataväskan. De är snälla i Thailand.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När jag igår kväll checkade in så vägde mina väskor totalt 24 kilo varav kaqbinväskan 9 kilo, inga problem. Då hade jag ävenn ryggsäcken och dataväskan. De är snälla i Thailand.

:wai: gubben :wai:

Sant Gubben, de är betydligt grinigare i Sverige vid avfärd till Thailand. Hade en gång bara handbagage som vägde tio kg, och SAS-tanten tvingade mig att checka in det.

"Vi måste tänka på passagerarnas säkerhet!" Jaja...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Sant Gubben, de är betydligt grinigare i Sverige vid avfärd till Thailand. Hade en gång bara handbagage som vägde tio kg, och SAS-tanten tvingade mig att checka in det.

"Vi måste tänka på passagerarnas säkerhet!" Jaja...

Herr Chang har talat.

Om de tänker på säkerheten i Sverige så skulle de säkert få hjärtattack om de såg vad passagerarna får ta med sig in i planet från Bangkok. För mig var det förpackningar som var i resväskestorlekar, kartfodral som var som fiskespön i längd och så vidare. Men huvudsaken jag fick hem mina saker. Ska till nästa resa säga till min läkare om ett intyg på att jag måste ha denna maskin med mig för min överlevnad.

:wai: gubben :wai:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...