Jump to content
IGNORERAD

Biljetter för Resa med Thai Airways


stefantaby

Recommended Posts

Jag brukar köpa mina flygbiljetter till Thailand på JADEtravel resebyrå i Stockholm, jag har ett Royal Orchid Plus  Silver card (som tydligen inte behövs längre då antalet miles är inlagt  i Thai /Star Alliance databas) . Min fråga är om jag kan betala en del av resans pris med intjänade miles  när jag köper biljetten via nätet, någon som gör /gjort så ? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte biljetter med Thai för någon vecka sedan och använde miles för betalning, men då gjorde jag det på Thais hemsida. 

När sista sidan kommer upp där man ska skriva in kortnumret finns en liten länk att klicka på uppe till vänster som heter Cash+Miles. Den är lätt att missa.

Man loggar in på sitt ROP och får upp en rullgardin där man väljer hur många poäng man vill använda. För 20,000 poäng blev biljetterna 4,500 baht billigare. Inte fy skam.

Men att inte behöva lägga in sitt bonusnummer låter konstigt. På deras sida gör man det för varje passagerare och det är jag noga med så jag vet att det verkligen registreras.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skall fundera över sitt poängintjänande innan man använder poängen... 20.000 ROP för 4.500 THB är inget vidare värde, självklart jättebra om man inte tjänar in mer poäng. Men gör man några fler resor och får in mer poäng kan man använda dem på annat sätt och få bättre värde. 

 

Så tänk över era situationer och intjäning innan ni hoppas på första erbjudandet om att använda poängen.

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2019‎-‎04‎-‎19 at 21:16, skrev samet:

Man skall fundera över sitt poängintjänande innan man använder poängen... 20.000 ROP för 4.500 THB är inget vidare värde, självklart jättebra om man inte tjänar in mer poäng. Men gör man några fler resor och får in mer poäng kan man använda dem på annat sätt och få bättre värde. 

 

Så tänk över era situationer och intjäning innan ni hoppas på första erbjudandet om att använda poängen.

Ja tack för info men samtidigt kan ju vissa miles Expire så det måsta man ha koll på också

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefantaby:

Ja tack för info men samtidigt kan ju vissa miles Expire så det måsta man ha koll på också

 

Ja, man skall hålla koll på "bäst före" tiden och även bedöma om man reser nog mycket för att få tillräckligt med poäng för den önskade produkten. 

 

ROP gäller i 3år med kvartalsvis "bäst före"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...