Jump to content
Bananen

Katedralen Notre-Dame i full brand

Recommended Posts

HuaHindinnge
20 minuter sedan, skrev Tommy:

Att tro på Satan är väl att erkänna bibeln?

MVH

Satan också. Fan passa satan. 

Försökte vara lite lustig men det gick inte hem.

• Gilla 1

spooncreek
21 minutes ago, Tommy said:

Åh, förlåt, jag borde kanske varit tydligare.

Jag hoppas att de Islamister som startade branden åker fast, och därigenom öppnar folkens ögon för vad som händer i Europa nu.

MVH

Det var som fan! Du sitter någonstans i Götet om jag minns rätt, och vet redan med säkerhet det ingen annan vet, att islamister tuttade på Notre Dame? Herrens vägar äro i sanning outgrundllga......

• Ge karma 2
  • Haha 3

Tommy
1 minut sedan, skrev spooncreek:

Det var som fan! Du sitter någonstans i Götet om jag minns rätt, och vet redan med säkerhet det ingen annan vet, att islamister tuttade på Notre Dame? Herrens vägar äro i sanning outgrundllga......

Thairelaterat: http://englishnews.thaipbs.or.th/muslim-mob-burns-buddhist-temples-northern-sumatra/

Jag vet inte, men jag tycker det är mycket troligt, vill du ha fler länkar om Islamister som förstör Kyrkor och tempel eller andra helgedomar?

MVH

• Ge karma 5

in-ka
9 minuter sedan, skrev spooncreek:

jag tror det var bögar, allt är bögarnas fel (enligt grotesco) (

)

• Ge karma 2
  • Fint 1
  • Haha 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Sakhon
Posted (edited)
13 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nej, jag är en av dem som inte hoppas detta är ännu ett dåd av islamister.

Men vad tror du ligger bakom?

Var nu inte feg och kom med att du inte vet, för det vet inte många. Men vad tror du (gissar).?

Edited by Sakhon
  • Ge karma 5

HuaHindinnge
Posted (edited)

MPR är ett thai forum och då ska vi självklart ha Thai konsperationsteorier. 

Det  måste vara Thaksin som beställde detta, allt ont är hans fel.

En annan teori är att det är Prayuts fel. Han behöver få folk att tänka på annat än valet. 

Edited by HuaHindinnge

Soengsang

spooncreek
Posted (edited)
10 minutes ago, Sakhon said:

Nej, jag är en av dem som inte hoppas detta är ännu ett dåd av islamister.

Men vad tror du ligger bakom?

Var nu inte feg och kom med att du inte vet, för det vet inte många. Men vad tror du (gissar).?

Jag tror just nu vad jag via ett antal olika medier hör från de som bekämpat branden.: en olycka som troligen har med renoveringen  att göra. Skulle jag bli förvånad om det visade sig vara ett terrordåd? Ja,  eftersom de flesta terrordåd blir avslöjade som sådana rätt fort, oftast inom några timmar. Men helt avskrivet är det naturligtvis inte.

Edited by spooncreek
  • Ge karma 4

Sakhon
9 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag tror just nu vad jag via ett antal olika medier hör från de som bekämpat branden.: en olycka som troligen har med renoveringen  att göra. Skulle jag bli förvånad om det visade sig vara ett terrordåd? Ja,  eftersom de flesta terrordåd blir avslöjade som sådana rätt fort, oftast inom några timmar. Men helt avskrivet är det naturligtvis inte.

Ok. Jag för min del skulle bli förvånad om det skulle visa sig vara slarv vid renoveringen.

Men jag hoppas du har rätt. Fast jag tror nog tyvärr på ännu ett nidingsdåd.

Tommy
36 minuter sedan, skrev spooncreek:

Du Tommy, tänk på vad du skriver...ordagrant, från din egen post såhär: 

"Åh, förlåt, jag borde kanske varit tydligare. Jag hoppas att de Islamister som startade branden åker fast, och därigenom öppnar folkens ögon för vad som händer i Europa nu."

Att följa upp det med ett inlägg om "Islamister som förstör Kyrkor och tempel eller andra helgedomar" inlett med en kommentar om att du nu helt plötsligt "inte vet"?  

Apropå ingenting, jag har funderat på hur blir man så bitter och ilsk att man slutar förstå vad man själv skriver? Har du någon stenklar tes om det med?

Jag svarade på ditt inlägg, som inte syns när du citerar mej.

Hur man blir ilsk och bitter?

Se dej i spegeln och repetera frågan högt.

Personligen beror min ilska på att jag ogillar idi*ter som stoppar huvudet i sanden likt strutsar, och tror att det löser något.

MVH

• Ge karma 1

jlh66
3 timmar sedan, skrev Tallviking:

Rykten och konspirationsteorier sprids om branden i Notre-Dame

https://www.metro.se/artikel/rykten-och-konspirationsteorier-sprids-om-branden-i-notre-dame

Du vill verkligen inte se verkligheten och försvarar alla dessa galna dåd, vänta till den dagen när några av alla dessa primater bestämmer sig för att utföra en gruppvåldtäckt på någon i din närhet. Dessa människor är skräp, jag vill iaf inte betala skatt för deras uppehälle här.Öppna din hjärna och fatta,dom hatar såna som dig och mig.

• Ge karma 4
  • Fint 1
  • Tråkigt 1

Tommy
38 minuter sedan, skrev spooncreek:

Vad har de för bevis?

Lika många som jag har... 0.

Hur många radikaliserade muslimer jobbade i Katedralen med renovering? Eller kunde kliva in där med en tändare?

900 år torkat virke tar sej fort, det kan ha varit en olycka, eller mordbrand, vi kanske aldrig får veta.

Hur stor är chansen att de franska myndigheterna kommer att dölja att det var ett attentat, för att lugna sina medborgare?

Stor, de vill inte ha inbördeskrig.

MVH

• Ge karma 1
  • Fint 2

Soengsang
10 minuter sedan, skrev jlh66:

Du vill verkligen inte se verkligheten och försvarar alla dessa galna dåd, vänta till den dagen när några av alla dessa primater bestämmer sig för att utföra en gruppvåldtäckt på någon i din närhet. Dessa människor är skräp, jag vill iaf inte betala skatt för deras uppehälle här.Öppna din hjärna och fatta,dom hatar såna som dig och mig.

Dagens sanning, därmed inte sagt att branden var något terrordåd, skulle det vara så så är väl risken för att det mörkas rätt stor.

• Ge karma 5
  • Fint 1