Soengsang Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 7 minuter sedan, skrev spooncreek: muslimer på bygget Knappast, dessa är i regel arbetsskygga Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 (ändrad) 42 minutes ago, jlh66 said: Du vill verkligen inte se verkligheten och försvarar alla dessa galna dåd, vänta till den dagen när några av alla dessa primater bestämmer sig för att utföra en gruppvåldtäckt på någon i din närhet. Dessa människor är skräp, jag vill iaf inte betala skatt för deras uppehälle här.Öppna din hjärna och fatta,dom hatar såna som dig och mig. Årets sämsta inlägg, vilket inte säger lite, med tanke på forumets dekadens. TV länkar till att det sprids en del lögner avseende branden i Notre Dame, och du hoppar på honom om gruppvåldtäkter? Så jävla lågt att man knappt finner ord. Du är själv den "primat" du beskyller andra för när du kommer med sådana jävla påståenden. Skämmigt. Ändrades April 16, 2019 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 7 minutes ago, Tommy said: Så vad tror du orsakade branden? Och hur belägger du dina teorier? Och hur kan du se på en människa att denne är eller inte är radikaliserad? MVH Jag har inga teorier, jag lyssnar just nu på vad de som bekämpat branden säger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 (ändrad) 4 minuter sedan, skrev spooncreek: Jag har inga teorier, jag lyssnar just nu på vad de som bekämpat branden säger. Tror inte det är deras sak att utreda brandorsaken, så rätt meningslöst att lyssna på dem? Jag personligen tippar på en klantig elektriker/dålig elinstallation.....om man nu får spekulera i dessa dagar på mpr? Ändrades April 16, 2019 av Soengsang Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 1 minut sedan, skrev Soengsang: Knappast, dessa är i regel arbetsskygga Nja, nu måste jag uppge en annan uppfattning! Grannfirman, som pysslar med balkonginglasningar har nyligen anställt 2 st nyanlända muslimer från "Syrien". Chefen är mycket nöjd med deras arbete, de jobbar fort och bra och gärna extra på helger. Båda männen kommer från en släkt som haft glasmästeri i Syrien i flera generationer! De pratar dessutom flytande grekiska, eftersom de haft egna företag där i många år, innan det blev fritt för syriska medborgare att få uppehållstillstånd i Sverige, då flyttade de. Grannen har stöd från arbetsförmedlingen i ett par år eftersom han anställt "Nyanlända flyktingar" (de skrattar alla gott åt detta)... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 8 minuter sedan, skrev spooncreek: Jag har inga teorier, jag lyssnar just nu på vad de som bekämpat branden säger. Så ingen vet, varken du eller jag! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 1 minut sedan, skrev Tommy: Nja, nu måste jag uppge en annan uppfattning! Grannfirman, som pysslar med balkonginglasningar har nyligen anställt 2 st nyanlända muslimer från "Syrien". Chefen är mycket nöjd med deras arbete, de jobbar fort och bra och gärna extra på helger. Båda männen kommer från en släkt som haft glasmästeri i Syrien i flera generationer! De pratar dessutom flytande grekiska, eftersom de haft egna företag där i många år, innan det blev fritt för syriska medborgare att få uppehållstillstånd i Sverige, då flyttade de. Grannen har stöd från arbetsförmedlingen i ett par år eftersom han anställt "Nyanlända flyktingar" (de skrattar alla gott åt detta)... MVH hmm...nu var det mer kanske ett tarvligt skämt från mig, alla vet ju att dessa är arbetsvilliga som få... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 Precis nyss, skrev Soengsang: hmm...nu var det mer kanske ett tarvligt skämt från mig, alla vet ju att dessa är arbetsvilliga som få... Har nog mer med var de kommer ifrån, än deras religion! Grannen sa "Jag anställer aldrig en Somalier igen" MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd April 16, 2019 Dela Inlagd April 16, 2019 38 minuter sedan, skrev spooncreek: Radikaliserade muslimer på bygget? Franska myndigheter, inte direkt kända för att mörka terrordåd, kommer dölja ett eventuellt attentat? Återigen, informationscentralen där i götet verkar sitta på oanade informationskällor om sakernas tillstånd, redan nu.....imponerande....men givetvis har du goda källor för dina spekulationer..... Och så har du..så då kan dementera dessa rykten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 16, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 16, 2019 15 timmar sedan, skrev samet: Tragiskt absolut. Helt utan fakta eller källa så killgissar jag att Eiffeltornet är en mer besökt turistattraktion. Bara min känsla... var betydligt mer folk vid tornet än kyrkan när jag var där i fjol. Nja, verkar inte så. "The Eiffel Tower - designed and built in Paris by engineer Gustave Eiffel and company in 1887-89, and seen universally as a symbol of France and the capital - attracted 6.2 million people in 2017, marking a reported 5.6% year-on-year rise compared to 2016." https://www.connexionfrance.com/French-news/Visitor-numbers-to-Eiffel-Tower-reach-new-heights " Around 12 to 14 million people visit the cathedral every year, an average of more than 30,000 per day. " https://www.thelocal.fr/20190415/14-million-visitors-a-year Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 16, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 16, 2019 2 timmar sedan, skrev spooncreek: Jag tror just nu vad jag via ett antal olika medier hör från de som bekämpat branden.: en olycka som troligen har med renoveringen att göra. Skulle jag bli förvånad om det visade sig vara ett terrordåd? Ja, eftersom de flesta terrordåd blir avslöjade som sådana rätt fort, oftast inom några timmar. Men helt avskrivet är det naturligtvis inte. Ja, medierna var mycket snabba med att rapportera att det var en olycka, trots att ingen ännu vet om det var en olycka eller inte, jag tror också att det var en olycka som har något med renoveringen att göra, men samtidigt skulle jag inte bli särskilt förvånad om branden var anlagd med tanke på att det har varit en hel del skadegörelser och bränder på kyrkor den senaste tiden i Frankrike och så vitt jag vet har ingen tagit på sig dessa illdåd. Att "olyckan" händer påskveckan, som är kristendomens största högtid på året kan ju vara en tillfällighet, eller kanske inte. Apropå olyckor. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khemmarat Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 187 kyrkor har brunnit i Frankrike senaste tiden, otur ? Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 4 timmar sedan, skrev Khemmarat: 187 kyrkor har brunnit i Frankrike senaste tiden, otur ? 90 asylboenden har brunnit i Sverige senaste tiden. Otur ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReKa Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 En kompis sommarstuga brann upp när han var kalasfull och skulle tända kaminen. Otur? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 16 minuter sedan, skrev Tallviking: 90 asylboenden har brunnit i Sverige senaste tiden. Otur ? Mycket elfel i gamla hus vetu... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 20 minuter sedan, skrev Tallviking: 90 asylboenden har brunnit i Sverige senaste tiden. Otur ? De flesta bränder var orsakade av inneboende. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 3 minuter sedan, skrev samet: Mycket elfel i gamla hus vetu... Inte mer än i kyrkor som har betydligt äldre än så är min amatörmässiga gissning. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 1 timme sedan, skrev Tallviking: 90 asylboenden har brunnit i Sverige senaste tiden. Otur ? Under hela 2016 brann det minst 112 gånger runt om i landet på olika asylboenden, eller tilltänkta sådana. Det visar siffror från polisens nationella operativa avdelning, Noa, som SVT Nyheter har begärt ut. 20 av bränderna visade sig handla om olyckor eller vårdslöshet. Resten, alltså 92 stycken bedöms vara anlagda. 37 av bränderna tros vara anlagda av boende själva. I 2 fall har bränderna konstaterats vara anlagda av personer utifrån. 53 av bränderna har startats av ”okänd gärningsman”. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 2 timmar sedan, skrev Tallviking: 90 asylboenden har brunnit i Sverige senaste tiden. Otur ? Nä, de flesta har de boende lyckats satt fyr på själva, så otur......nä, snarare oaktsamhet! Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 6 timmar sedan, skrev Soengsang: Nä, de flesta har de boende lyckats satt fyr på själva, så otur......nä, snarare oaktsamhet! Det finns registrerade fall av bränder pga. missnöje med den hjälp! mat! och bidragsstorlekar! som de har fått. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 3 timmar sedan, skrev JJC: Det finns registrerade fall av bränder pga. missnöje med den hjälp! mat! och bidragsstorlekar! som de har fått. Jo, det där var ett typiskt Tallviking uttalande, 0-koll på wärkligheten (MPR-stavning). Har du nån koll på hur många domar och utvisningar som mordbränderna resulterat i? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 37 minuter sedan, skrev Tommy: Jo, det där var ett typiskt Tallviking uttalande, 0-koll på wärkligheten (MPR-stavning). Har du nån koll på hur många domar och utvisningar som mordbränderna resulterat i? MVH Hittade inget om utvisningar pga. bränder, Du vet ju själv att medier vill inte skriva om sådana händelser och domar. Svenska folket kan vara kanske upprörda, arga och detta kan leda till missnöje och rasism. De bara fattade inte att det blev precis tvärtom, att dölja sanningar ledde till just detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 17, 2019 Dela Inlagd April 17, 2019 1 hour ago, JJC said: Hittade inget om utvisningar pga. bränder, Du vet ju själv att medier vill inte skriva om sådana händelser och domar. Svenska folket kan vara kanske upprörda, arga och detta kan leda till missnöje och rasism. De bara fattade inte att det blev precis tvärtom, att dölja sanningar ledde till just detta. Det är ju just därför vi har sån tur här på MPR.. medlemmar som du, med ständigt objektiva och sakliga inlägg, som presenterar sanningen. Halleluja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 17, 2019 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2019 1 timme sedan, skrev JJC: Hittade inget om utvisningar pga. bränder, Du vet ju själv att medier vill inte skriva om sådana händelser och domar. Svenska folket kan vara kanske upprörda, arga och detta kan leda till missnöje och rasism. De bara fattade inte att det blev precis tvärtom, att dölja sanningar ledde till just detta. Visst finns det dom som blivit utvisade för bränder på flyktingförläggningar, tex denna herre nedan. "En man i 20-årsåldern har vid Östersunds tingsrätt dömts till två års fängelse och utvisning för att ha anlagt en brand i ett förråd vid Grytans flyktingförläggning utanför Östersund i somras. " https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=6789763 Skoja bara. "Hovrätten ändrar domen och sänker straffet för den 25-årige man som av tingsrätten dömdes till två års fängelse och utvisning för den anlagda branden vid Grytans flyktingförläggning utanför Östersund. Hovrätten upphäver också tingsrättens beslut om utvisning. " https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=78&artikel=6840284 Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu