Jump to content
Bananen

Katedralen Notre-Dame i full brand

Recommended Posts

stefan5300
6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Det var som fan! Har Jimmy skaffat sig en egen styrka av pyromaner? Är det AFP som bekräftat det också?

Vem är Jimmy pyromanledaren;)?

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

judazzz
8 hours ago, stefan5300 said:

Vem är Jimmy pyromanledaren;)?

Någon som kan hylla Kroppskakans dag? Alla julbord som inte serverar kroppkakor borde bannas. Alla är ifrån Kalmar...

• Snurrigt 2

Tommy
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Det där bevisar att videon inte är falsk!

Citat ur länken:

"Men om man faktiskt läser den faktagranskande artikeln från AFP Factuel framgår det redan i rubriken att de menar att videon inte bevisar att någon har tänt på Notre-Dame.

Samhällsnytt skriver även att AFP Factuel ”uppger att personen tänder upp något flera gånger” och att de faktiskt kan ”se ljus som blinkar, gnistrar och reflektioner”.

Det som Samhällsnytt har valt att inte ta med är AFP:s nästa mening: ”Det är inte möjligt att bekräfta vad det är, men flera saker tyder på att dessa ljusglimtar inte är orsaken till den eld som härjade byggnaden”."

Fortfarande inget bevis på att det inte var blixtarna som startade branden?

Bara att den filmades strax innan branden...

Vidare står det i länken:

"På torsdagsmorgonen kunde polisens tekniker för första gången gå in i Notre-Dame och leta efter bevis om hur branden startade."

Och ändå anser många att det var en olycka, innan utredningen ens hade börjat på riktigt...

MVH

Edited by Tommy
  • Ge karma 4

Boa52
21 minuter sedan, skrev Tommy:

Det där bevisar att videon inte är falsk!

Citat ur länken:

"Men om man faktiskt läser den faktagranskande artikeln från AFP Factuel framgår det redan i rubriken att de menar att videon inte bevisar att någon har tänt på Notre-Dame.

Samhällsnytt skriver även att AFP Factuel ”uppger att personen tänder upp något flera gånger” och att de faktiskt kan ”se ljus som blinkar, gnistrar och reflektioner”.

Det som Samhällsnytt har valt att inte ta med är AFP:s nästa mening: ”Det är inte möjligt att bekräfta vad det är, men flera saker tyder på att dessa ljusglimtar inte är orsaken till den eld som härjade byggnaden”."

Fortfarande inget bevis på att det inte var blixtarna som startade branden?

Bara att den filmades strax innan branden...

Vidare står det i länken:

"På torsdagsmorgonen kunde polisens tekniker för första gången gå in i Notre-Dame och leta efter bevis om hur branden startade."

Och ändå anser många att det var en olycka, innan utredningen ens hade börjat på riktigt...

MVH

Fan vad glad du skulle bli om det visar sej att det var nån som tände på, Huva. Du har en konstig tankebana allt

är åt h-vete alla gör fel, alla är idi*ter som bara vill förstöra enl dej. Att leva med dom tankarna måste kännas skit

• Ojojoj 1
  • Snurrigt 3

Khonis
Precis nyss, skrev Boa52:

Fan vad glad du skulle bli om det visar sej att det var nån som tände på, Huva. Du har en konstig tankebana allt

är åt h-vete alla gör fel, alla är idi*ter som bara vill förstöra enl dej. Att leva med dom tankarna måste kännas skit

Är nog bara du som tänker så. Lilleman. 

• Ge karma 4
  • Haha 1

Boa52
2 minuter sedan, skrev Khonis:

Är nog bara du som tänker så. Lilleman. 

Hur tänker du då eller tänker du inte alls

Tommy
1 timme sedan, skrev Boa52:

Jag skulle bli glad om jag fick reda på vad som orsakade branden, styrkt av bevis.

Att jag fick läsa, samma dag som branden rasade att "Detta är en olyckshändelse" gjorde att jag antog att påståendet var en gissning/förhoppning och inte faktabaserat.

Orsaken till att jag antar att det var ett attentat, av extremister, är att det är mycket möjligt, det var inte svårt att klättra upp på taket för nån som ville dit.

Vad kan ha större symbolvärde för en terrorist än att bränna ner en av världens mest berömda kyrkor?

En liten video som visar att folk klättrade upp dit, för skoj skull innan branden, och att det var fullt möjligt:

Han ville bara visa sej cool, men det gick alltså?

Han åker dit på slutet, men så försökte han väl knappast gömma sej?

MVH

• Ge karma 5

Alarik

ÄR det någon som vet hur det gått med Fantomens hemliga tornrum i Notre Dame ?

Kenneth4618
11 timmar sedan, skrev Alarik:

ÄR det någon som vet hur det gått med Fantomens hemliga tornrum i Notre Dame ?

"Jag vet bättre än de flesta"

Varför frågar du?

Alarik
3 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

"Jag vet bättre än de flesta"

Varför frågar du?

Med förhoppning om att redigerad text till - om det vet jag bättre än de flesta - gör att också du skall förstå det inlägg som du tydligen hängde upp dig på.

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1