Jump to content
IGNORERAD

Laptop 14 inch för 20000 thb


stefantaby

Recommended Posts

Någon 14 inch Laptop för 20000 thb att rekommendera ej avsedd för dataspel endast för email, dokument, fotolagring med olika usb portar minst 500 GB hårddisk , vad är SSB minne?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev stefantaby:

Någon 14 inch Laptop för 20000 thb att rekommendera ej avsedd för dataspel endast för email, dokument, fotolagring med olika usb portar minst 500 GB hårddisk , vad är SSB minne?

Tror du menar SSD HD, dvs syntetisk HD utan rörliga delar, överlägset och det enda som gäller idag.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Tror du menar SSD HD, dvs syntetisk HD utan rörliga delar, överlägset och det enda som gäller idag.

Tack då skall det bli en sådan SSD HD

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev stefantaby:

Tack då skall det bli en sådan SSD HD

Naturligtvis, kommer att bli en positiv upplevelse för dig....som dag och natt jämfört med en melanisk disk.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Naturligtvis, kommer att bli en positiv upplevelse för dig....som dag och natt jämfört med en melanisk disk.

Nu är jag ingen dataguru men varför köpa gammal teknik

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev stefantaby:

Nu är jag ingen dataguru men varför köpa gammal teknik

Dyrare med SSD om du vill ha stor lagringskapacitet. Oftast bara 256 GB men numera finns det ju moln m.m. att använda sig av.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Esspe:

Dyrare med SSD om du vill ha stor lagringskapacitet. Oftast bara 256 GB men numera finns det ju moln m.m. att använda sig av.

Ok kanske 256 GB räcker för dokument, bilder och några kompletterande appar

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefantaby:

Ok kanske 256 GB räcker för dokument, bilder och några kompletterande appar

Jag har en med 256 och klarar mig bra. Laddar iofs över bilderna till en extern HD när jag kommer till Sverige men man kan ju även använda Google Foto, 15 GB gratis. Dokument tar ingen plats. 

 

Sen vet jag folk som inte tycker SSD är bättre. Min son hade jätteproblem men då var det iofs en extern SSD. Enkel logik - ska man bära datorn med sig mycket = SSD. Står den mest stilla = HDD. SSD är ju också snabbare ffa vid uppstart.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Esspe:

Jag har en med 256 och klarar mig bra. Laddar iofs över bilderna till en extern HD när jag kommer till Sverige men man kan ju även använda Google Foto, 15 GB gratis. Dokument tar ingen plats. 

 

Sen vet jag folk som inte tycker SSD är bättre. Min son hade jätteproblem men då var det iofs en extern SSD. Enkel logik - ska man bära datorn med sig mycket = SSD. Står den mest stilla = HDD. SSD är ju också snabbare ffa vid uppstart.

Tack för info

Link to comment
Dela på andra sajter

 vilket operativ system förordas Pentium eller AMD, något annat att tänka på? laptoppen skall ha både engelskt och Thai bokstäver som skall enkelt gå att skifta

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev stefantaby:

 vilket operativ system förordas Pentium eller AMD, något annat att tänka på? laptoppen skall ha både engelskt och Thai bokstäver som skall enkelt gå att skifta

Du menar processor, Pentium är alltid att rekommenderas. i5 eller i7 hanterar du bilder se till att minst 8 Gb finns och separat grafik minne på minst 2 Gb.  

Att ha engelsk, svensk och thai tangentbord är inget problem. Det fixar de till dig vid köpet.

Det kommer att finnas en ikon i verktygsfältet.

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev JJC:

Du menar processor, Pentium är alltid att rekommenderas. i5 eller i7 hanterar du bilder se till att minst 8 Gb finns och separat grafik minne på minst 2 Gb.  

Att ha engelsk, svensk och thai tangentbord är inget problem. Det fixar de till dig vid köpet.

Det kommer att finnas en ikon i verktygsfältet.

Tack så  mycket nu är jag snart fullärd

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...