Jump to content
IGNORERAD

Föda barn i Thailand


Surin P3

Recommended Posts

Quote

vet inte sa mycket om Thailand och dess sjukhus.

ska ivag for att kolla bebisen nasta vecka, men ar lite skeptiskt.

man ar ju inte mer an bortskamd, lite trangssynt svenska.. ;)

ar det nagon som har erfarenhet av thailandska sjukhus forovrigt..??

Jag kan berätta om vår erfarenhet om än några år sedan, men än dock...

2001-2002 Feb. gå till läkare för att kolla barnet. Fick en manlig läkare som pratar väldigt bra engelska och förklarar allt för både min fru och mig. Besök med jämna mellanrum, precis som i Sverige skulle jag tro.

Feb 2002. William på väg... In till sjukan i Surin, bokar in på privatrum efter några timmar i allmän sal pga att William inte vill ut ännu tydligen. Alla är hjälpsamma och de flesta pratar engelska, mer eller mindre bra.

Den 14. Feb (Alla hjärtans dag) passerar och frun är måttligt road över att William är så dåligt uppfostrad. Men han ska nog lära sig att göra som mamma säger i framtiden.

Nåja, 15. Feb. 2002 bäst att göra kejsarsnitt då eftersom han inte vill ut. In på avdelningen (jag får sitta utanför, tack och lov).

Ca 30 minuter senare kommer en röd, skrynklig liten klump utburen i armarna på en av sköterskorna.

William visas upp för mig i all hast för att sedan transporteras vidare för att tvättas och strykas (han var ju ganska skrynklig).

5 minuter senare kommer en groggy mamma ut på sin säng och skjutsas, fortfarande "drogad", in på vårt rum.

Nu var klockan ca. 22.00 och det dröjer ända till 05.00 tills vi får se William igen. Vet än idag inte vad som hände under dessa 7 timmar med William. Kanske tog det så lång tid för alla i hela sjukhuset att titta på lilla farang-babyn. Vad vet jag...

I allafall så måste jag säga att i det stora hela har jag ingenting att klaga på. Vare sig service, kompetens eller pris.

Tummen upp för Sompop som vår läkare heter. Träffar honom än idag emellanåt på stan i Surin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

men vad lustigt, att det ar sa olika med tiderna, vi har bara 2 manaders vantetid

ja, det tals ju att tanka pa det dar med jamlikhets sverige?

om det ska krangla ar det val bara att aka tillbaka eller nat, jag har inget emot Thailand snarare tvartom, bara det arr det kanns mycket tryggare och mycket battre att vara i sverige, med tanke pa om det skulle handa nagot under graviditeten.

vet inte sa mycket om Thailand och dess sjukhus.

ska ivag for att kolla bebisen nasta vecka, men ar lite skeptiskt.

man ar ju inte mer an bortskamd, lite trangssynt svenska.. ;)

ar det nagon som har erfarenhet av thailandska sjukhus förövrigt.??

Har du lite pengar är sjukvården världsklass, och inte speciellt dyr.

Fru vax födde vår dotter för snart 2 år sedan med kejsarsnitt på Bangkok Pattaya hospital.

Super bra på alla vis och med 4 övernattningar och födsel gick notan på 32 000 baht.

Helt ok tyckte vi med tanke på hur bra allt var.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...